Kanutten sa for siden:
HER en filmsnutt hva trønderne bedriver.. :p
Er det manko på damer i byen?
Kanutten sa for siden:
HER en filmsnutt hva trønderne bedriver.. :p
Er det manko på damer i byen?
langaard sa for siden:
Stakkars trøndere:lol:
Dietta sa for siden:
:eek: Æ vil itj.................
BenteR sa for siden:
Også gubben som fant ut via slektforskninga at jeg er 1/8 trønder:eek:
Jammen flaks jeg ikke er mann også.....:p
Nerthus sa for siden:
Slapp HELT av - dette er tilreisende studenter som opptrer - trønderene er ikke typen til å finne på slikt selv ;) Trust me - I'm a trønder ;)
TrillTrall sa for siden:
Enig med Nerthus - det er nok studenter "sørantifra" det der. ;) Trauste, træge trøndera finner ikke på noe sånt kan dere skjønne.
Og for ordens skyld - jeg synes det er dødspinlig og stappteit, dette stuntet!
langaard sa for siden:
Stappteit er ordet, ja:lol:
vaskeklut sa for siden:
Jeg er også trønder, lar pent være å valse rundt naken og eh.. gjøre uanstendige ting i byen:D
Alynna sa for siden:
Haha, jeg har aldri hørt noen bruke prefikset "stapp" foran noe annet ord enn "mett" før jeg ble sammen med en trønder. Lærte at man kan si "stappmørkt", men jeg kommer nok alltid til å forbinde det ordet med potetstappe, eller noe annet grøtete: P
Kanutten sa for siden:
Stapp-- kommer i samme kategori som rå--? knall--? drit--? DA har jeg lært no nytt i dag! Stappbra!!! :heia:
Kan man si at noen er stappen?? Stappfin altså? :p
Nerthus sa for siden:
Jeg tror dritfin er et mer brukt uttrykk i den sammenhengen ;) Kan ikke huske jeg har hørt stappen... men stappmørkt - DEN bruker jeg selv ofte ;)
Hm - si stappmørkt mange ganger etter hverandre og ordet blir ganske snålt... ;)
TrillTrall sa for siden:
Nei, stappfin eller stapp-pen er det ikke noe som heter, ikke på trøndersk i alle fall. :) Stappfull, stappteit og stappmett (helt stappa) er vel de ordene jeg kommer på i farta. Sprængteit kan man også si. :ja:
Brokkoli sa for siden:
Uffda, flau video. Satser på at det er tilreisende studenter, ja. Jeg har alltid vært så utrolig svak for trøndere av en eller annen merkelig grunn. De har taket på meg :o
Carisma sa for siden:
Hva i all verden er greia med han som sitter midt i veien der? :confused::rolleyes:
vaskeklut sa for siden:
holde i hånda :D
ser på det som etter hans oppfatning er voksenmateriale og eh... koser seg sikkert :lol: :o :eek:
Carisma sa for siden:
Jeg skal på trønder-fest om noen uker, dette utvidet jo reportoaret av utkledning (evt avkledning) en smule da... :lol:
langaard sa for siden:
At du tørr:eek:
Nerthus sa for siden:
Så heldig du er! Trøndere er genialt festlige og feste sammen med ;) Skal selv hjem (til Trondheim) en tur i slutten av april - reunion med flotte jenter jeg gikk reiseliv sammen med da jeg var 18.... DET gleder jeg meg vilt til!!! ;)
Carisma sa for siden:
Jeg tror ikke det kommer en eneste trønder på festen altså... :o. Det er trønder som er tema. Servering av sodd, trønderrock, kle deg som en trønder osv.
Nerthus sa for siden:
HAHAHAHAHAHAHA det er det morsomste jeg har hørt om på lenge! FINNES det altså? Herlighet - ruller rundt i sofaen her av latter nå... ;) Trodde seriøst du mente fest i trøndelag jeg - med ordentlige trøndere ;)
vaskeklut sa for siden:
Det er vel en årlig begivenhet på studentersamfundet i trondheim og, om jeg ikke husker helt feil...
Nerthus sa for siden:
Ja det har du nok helt rett i - det blir bare rart å høre det... når man ER trønder selv... og har spist sodd som hovedrett i bryllup (flere ganger), med karsk utpå kvelden på nesten alle fester (inkludert min egen 30- og 40-årsfeiring) og har venner som absolutt ser skinnvest (og aller helst tresko...) som en nødvendighet når det er festlig lag ;)
Egwene sa for siden:
Ugh, glad det ble vist at det er slik i sør-trøndelag da, der hvor "fintrøndærne" bor, og ikke her i nord-trøndelag. :P
vaskeklut sa for siden:
nord-trøndelag er jo et kapittel for seg selv... :D
nerthus: jess. been there, done that. jeg er en dårlig trønder, though. jeg synes hverken sodd eller karsk er no særlig :rolleyes: men etter noen glass så kan det fort bli en stram en likevel.. :cool:
Kanutten sa for siden:
Jeg har gode venner i trøndelag. Tiden sammen med dem vil jeg alltid huske!
Jeg husker især turen med en liten vannloppe i full fart (180 hk) rundt Munkholmen, dykking i Skarnsundet og koselige kvelder med karsk. Savner det selv om jeg aldri likte karsk, men heller drakk kaldtrøkk (hb, vann og sukker).
langaard sa for siden:
Karsk er GRUSOMT:eek:
Carisma sa for siden:
Vi fikk sågar denne instruksjonen vedlagt 9222.vgb.no/2006/10/22/bygg-din-egen-tronder/ :D
Kanutten sa for siden:
:ja: :wacko:
Nerthus sa for siden:
Kaldtrøkk? Måtte være noe man drakk i tilfelle mangel på kaffe eller annet blandevann? Aldri hørt om ;) Derimot har jeg sittet på nachspiel i 6-tida på mårran med glasset under heimbrentapparatet (vi drakk jo tomt kannene tidlig haha), og blandet med husholdningssaft! IKke godt - men da var jo formen uansett slik at det ikke hadde noe å si... P
Åh, det var ungdomstider med fest på bygda det...
Kanutten sa for siden:
Husker en gang etter en sjalabais at jeg ble så utrolig dårlig dagen derpå at jeg satt å tjyvholdt i senggavelen for ikke ramle ut av senga; senga gynga jo så forferdelig!! Jeg har ikke smakt sprit siden. :o
Regelen for hvor sterk drammen skulle være var som følger: Man la en femøring (en sånn brun sak vettu) i koppen, hadde kaffe eller cola over til vi ikke så den lengere, fyllte deretter med sprit til vi så den igjen. Spriten var alltid 60% eller sterkere. På slutten gadd ikke bryggerimesteren blande den ut en gang, da gjorde vi som deg, satte koppen rett under apparatet. :lol:
Fedona sa for siden:
Kaldtrøkk har ikke æ heller hørt om. Men fest på bygda ja :) Maaange gode minner :) Ser vi er ganske like i alder, Nerthus. Kanskje vi har vært på de samme festene? :) No savne æ Trondheim etter å ha lest alt dette...
Kanutten sa for siden:
Jeg har bare vært på fest på Røra og Steinkjer. Men det var inni gamperæva morsomt! :full:
Nerthus sa for siden:
Kanskje det? Det ble mye fest på Melhus, Lundamo, Kvål og ikke minst heile Hitra rundt (da pappa er derfra, og venninna mi hadde hytte der:))
Som østlandsboer savner jeg innimellom det helt spesielle rundt det sosiale heim i Trondheim og omegn :) Humoren, kommentarene, stemninga... :) og ikke minst folkene!!!
Fedona sa for siden:
Bortsett fra Hitra så har vi nok tråkka de samme lokalene ja :) Kjenner på det samme savnet som deg her jeg sitter på vestlandet.
Dietta sa for siden:
Kjenner egentlig ikke mange trøndere, og har bare vært i Trøndelag 2 ganger. Men - dialekten er Norges fineste synes jeg :D
Fedona sa for siden:
:D:klem:
vaskeklut sa for siden:
:D :klem: Lover å prate mye om du kommer hit og vi møtes :lol:
Dietta sa for siden:
Da skjønner jeg at vi har en utflytta trønder her :klem:
Så flott da :klem: Kanskje jeg plukker opp noen fraser jeg kan lære gubben. Så kan han viske meg i øret når vi legger oss :p (Jeg mener - hvem trenger fransk når du har trøndersk :D )
Vibeke-67 sa for siden:
Dette er noe av det mest harry jeg har sett på lenge......hvor er bartene da?
langaard sa for siden:
[quote=Vibeke-67;1321189]Dette er noe av det mest harry jeg har sett på lenge......hvor er bartene da?[/quot
:D
[url="http://www.google.no/imgres?hl=no&sa=X&biw=1093&bih=522&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=CMK0fkgq5XcQ4M:&imgrefurl=http://reiseblogg.nsb.no/2010/12/det-bler-ikkje-fart-uten-bart.html&docid=IsGWur9Dj1mFYM&imgurl=http://4.bp.blogspot.com/_MsBjWXqQsDU/TQ_2fMUaLTI/AAAAAAAAACk/WEleNinYAIo/s1600/IMG_0203.JPG&w=1600&h=1067&ei=A0pwT-n1D-HT4QTd-M2_Ag&zoom=1"][/url][url="http://www.google.no/imgres?hl=no&sa=X&biw=1093&bih=522&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=CMK0fkgq5XcQ4M:&imgrefurl=http://reiseblogg.nsb.no/2010/12/det-bler-ikkje-fart-uten-bart.html&docid=IsGWur9Dj1mFYM&imgurl=http://4.bp.blogspot.com/_MsBjWXqQsDU/TQ_2fMUaLTI/AAAAAAAAACk/WEleNinYAIo/s1600/IMG_0203.JPG&w=1600&h=1067&ei=A0pwT-n1D-HT4QTd-M2_Ag&zoom=1"][/url]
Dietta sa for siden:
[quote=langaard;1321194]
Dette er noe av det mest harry jeg har sett på lenge......hvor er bartene da?[/quot :D
:confused:
Vibeke-67 sa for siden:
Trodde det var min maskin det var noe med, Dietta. Jeg ser fortsatt ingen barter....
vaskeklut sa for siden:
Det er nok en feil i koden du har limt inn, eller noe. Ev. at forumet ikke støtter den.
langaard sa for siden:
Snodig, jeg får den opp:confused:
vaskeklut sa for siden:
:confused:
Dietta sa for siden:
:confused::confused:
Kanutten sa for siden:
:rodme: Og jeg tenker koffert grunnet filmsnuttens innhold. Går på badet og vasker hjernen.
vaskeklut sa for siden:
Hahaha :lol: :lol: :lol:
langaard sa for siden:
Jeg fikk den opp:w00t::lol:
Kanutten sa for siden:
Jeg fikk den ikke opp. :(
Jeg prøvde å fikse og styre, men neida, den blånektet.
langaard sa for siden:
Teknikk, Kanutt:D
Dietta sa for siden:
Får opp ???? HVA DA ??? Her er det ikke noe som står, så jeg har ingen anelse hva dere prater om. Jeg vil se jeg også :realmad::realmad::realmad:
langaard sa for siden:
Kanutten tenker skitne tanker:D
Kanutten sa for siden:
For EN gang skyld! Sambo er hæppiiii!!! :p
Neida, det var denne linken, bildet, ett eller annet jeg/vi ikke fikk opp. :p
langaard sa for siden:
:lol: Hils happy sambo:D
Dietta sa for siden:
Og jeg har fortsatt ikke sett en dritt av hva dere ler av :(
vaskeklut sa for siden:
endelig får jeg bruk for pedagogikkutdannelsa mi :lol:
jo altså. vibeke-67 posta etellerannet som ikke vises som annet enn kode for noen av oss. og så sa noen (langaard kanskje?) at "jeg får den ikke opp" og kanutten tenker skittent/koffert som i "får ikke ståtiss!". det ler vi av :D :lol:
Dietta sa for siden:
Det har jeg fått med meg - men så er jeg en av de som ikke får det opp :realmad::realmad::realmad: og jeg vil jo så gjerne være med på moroa jeg også :hylgrine:
langaard sa for siden:
Dette blir jo bare verre og verre:lol:
vaskeklut sa for siden:
Men det er også det vi ler av, vi er mange som ikke får den opp :lol:
Kanutten sa for siden:
Det ser ut som om vi er nødt til å innhende kyndig hjelp for å få den opp.
VIBEKE!! Hva mente du?
Dietta sa for siden:
:hjelp: jeg VIL ha den opp !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hvem kan hjelpe meg ???????
langaard sa for siden:
Jeg dør:lol:
Dietta sa for siden:
Huff da :eek:
Brokkoli sa for siden:
Jeg fikk den opp med én gang, jeg :D
Gamlinger, ass :jegvant:
Dietta sa for siden:
Skaptrønder ????
Charlott sa for siden:
Min "ny-igjenfunnede" kjæreste er fra Melhus.... ;)
Skjønner jeg har noe å se frem til, den dagen jeg flytter dit :p
Vibeke-67 sa for siden:
Med bartene eller at jeg ikke får den opp? Jeg er pedagog men vet jaggu ikke om det hjelper mye på for å få den opp.
vaskeklut sa for siden:
Vi ser ikke bartene dine :p
Charlott sa for siden:
:eek:
Fedona sa for siden:
Jepp :)
Røsslyng sa for siden:
Velkommen skal du være! :D
Nerthus sa for siden:
Melhus er jo så "fornyet" - og kommer stadig vekk "nærmere" Trondheim... så ikke så langt på landet som når jeg var fjortis, satt bak i den rægga bilen med wonderbaum og revehale sammen med venninna og guttaboyz og sang Nazareth sanger av full hals på vei til fest... ;)
(Tillot meg litt mer mimring her ;))
Kanutten sa for siden:
Vil være trønder æ!!!!! :hylgrine: Da jeg gikk på høyskole i Oslo ble det automatisk slik at vestlenninger og finnmarkinger fant hverandre, tromsfolk og søringer, norlenninger og trøndere. :roert:
Charlott sa for siden:
Takk takk :D
Hehe, skal se om jeg kan finne en revehale og grønn wonderbaum så jeg kan ta en "mimrerunde" for deg jeg, Nerthus :p
Nerthus sa for siden:
:D:D:D:_punk:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.