< Tilbake til oversikten

Litt på spissen (?)

Wingla sa for siden:

"Kan jeg få by deg på noe ?"

"Jeg tar gjerne en skål med pisket kremfløte og et stort glass fett, med isbiter."

Er det greit liksom? Nei, jeg har ingen planer om å servere det, eller ønske det :p

Jeg må bare finne ut hvor grensa går, hehe.

langaard sa for siden:

Fett med isbiter funker dårlig, der går grensa:D

Charlott sa for siden:

Grøss!

Men, en skål med pisket krem med litt bær event nøtter sier jeg jatakk til :D

Yrla sa for siden:

ost, nøtter, kjøtt, fisk kan man be om.

Wingla sa for siden:

Selvfølgelig drikker man ikke fett med isbiter :P men, tanken var vel egentlig om man -kunne- drikke reint fett om man hadde ønsket det :p Eller tatt seg et glass fløte...

Grøsser ved tanken, men når det dukker opp sånne spørsmål, må jeg bare ha svar :P

Yrla sa for siden:

noen shotter olje, men jeg fatter ikke hvorfor når man kan spise olje/smør etc på maten

Wingla sa for siden:

Usj. Nei, det fristet ikke engang:p Holder med det som er i eller på maten :)

gamlebyen sa for siden:

En god slurk god oliven- eller rapsolje er da ikke å forakte. Tran er jo olje og folk tar jo det

Charlott sa for siden:

Har jeg fått i meg litt lite fett i løpet av dagen, kan jeg glatt shotte olje ja. Godt for kroppen og godt for huden :D

Blir som å ta udo`s, bare mindre smak...

krokodillen sa for siden:

Det gjør toåringen min. Men hun får bare litt om gangen, og drikker bare en liten skvett.

Hun er veldig gira på melkeprodukter, og spiser også creme fraiche og seterrømme rent om hun får sjansen, samt smør.

Matglad sa for siden:

Det gjør vår frøken også, hun elsker smør, seterrømme og creme fraiche, og det synes jeg er helt greit. Hun mauler det og sier nam nam :)

BenteR sa for siden:

Jeg har aldri noensinne hatt behov for og maule fett.
Ved og være litt kreativ finnes det absolutt ikke vanskelig og få nok fett i kostholdet.
Altfor mange tror etter avis-skriverier at lavkarbo er og drikke fløte, gnage i seg smør mens man skyller ned bacon med fett. Jeg legger stor vekt på og vise mine medmennesker at lavkarbo er sunn og fantastisk god mat og ikke ekstrem-spising av fett.

Wingla sa for siden:

Da er jeg ikke helt på jordet. Jeg spiser ikke reint fett, heller det ikke over maten min. Jeg ser mest på karbohydratene, og hvor mye fett det er i produktet. Skulle jeg gått å tenkt at man skulle spise reint fett, og at maten helst skal svømme i det, hadde jeg aldri overlevd på lavkarbo.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.