< Tilbake til oversikten

Coleslaw - tilbehør til middag/kjøtt

Magda sa for siden:

Coleslaw er en amerikansk type italiensk salat. Den er litt syrlig og smaker nydelig til røkt mat.

Jeg legger inn to oppskrifter her - min variant og en "ordentlig" en hentet fra nrk.no:

NRK sin:

1 liter revet kål
1 revet gulrot
2 ss finhakket sjalottløk
1 1/2 dl majones
1/2 dl melk eller matfløte
1 1/2 ss eddik
2 1/2 ss sitronsaft
3 ss sukker

Riv og bland!

Min sin:

1 liter revet kål
2 revet gulrot
2 -3 ss revet løk
1 1/2 dl majones
1/2 dl rømme
1 1/2 ss eddik
2 1/2 ss sitronsaft
1-3 ss fransk sennep
Maldoon-salt
kvernet pepper ( en del - det synes i allefall jeg er godt!)

Riv, miks og bland. Den har godt av å stå å trekke en stund, men den må ikke hvis du har dårlig tid.

Zoë sa for siden:

Coleslaw er kjempegodt!

Har hitil bare spist det på ferie i utlandet.

Hvor lenge tror du det holder seg i kjøleskapet?

Magda sa for siden:

tja...ikke sånn overvettes lenge. Så lenge du bruker friske grønnsaker og majo/rømme regner jeg med den kan stå 3-4 dager før den blir ekkel. Hos oss rekker den ikke å stå lenger enn til maks neste dag.

luringen sa for siden:

isj...laget den idag jeg og den ble ikke god!? Tror jeg var for raus med eddiken...prøve igjen altså...men det var nedtur. snufs...

Iset sa for siden:

Jeg synes den er kjempegod, men man må alltid være nøye med å smake til ingrediensene, siden vi har forskjellig smak. Jeg smaker alltid til når jeg lager mat, og da får jeg det helt perfekt. Mmm må lage coleslaw i morgen, det er så sommerlig.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.