Fant følgende i en artikkel fra Vektklubben (jada jeg tar alt som kommer derfra med en klype salt......:D) men syntes bare uttalesen er interessant ettersom jeg selv sliter mye med sultfølelse uansett hva jeg gjør og spiser/ikke spiser:
Selvfølgelig står det ikke noen kildehenvisning til disse studiene (veldig profesjonelt... og typisk VG), men jeg skulle gjerne likt å vist mer om dette om noen vet noe fornuftig. Regner med at dette er testet ifbm høykarbo kosthold uansett.
Snakker han her om et lavkarbokosthold, et høykarbokosthold eller et blandet kosthold? Han kan da ikke bare lire utav seg noe slikt uten å ha satt kriteriene for i hvilket kosthold denne sultfølelsen oppstår :mad:
Vi vet jo at på lavkarbokosthold gjør fett og proteiner oss mette, men om vi skulle tilføre for mye karbohydrater vil sultfølelsen øke igjen....
Kanskje noe tilsvarende er tilfelle på et høykarbokosthold - at om de tilfører for mye fett vil de bli mer sultne, mener jeg?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.