< Tilbake til oversikten

hvorfor virker det ikke??

siv_a sa for siden:

Hei!

Har fulgt med en stund her nå som ikke medlem, og nå bestemte jeg meg for å endelig skrive noe her.. Uansett, har bare noen spørsmål:

For cirka et år siden kutta jeg kraftig ned på karbohydrat inntaket mitt (gikk ikke på noen spesiell diett, bare sjekket næringsinnholdet på maten jeg spiste), og jeg gikk utrolig raskt og mye ned i vekt (fra 67kg til 56kg). I tillegg trente jeg mye styrke, men ikke noe særlig kondisjon.

Har siden den gang langt på meg ganske mye igjen, typisk nok. Har siden i høst prøvd å kutte ned på karbohydratene igjen, men det har liksom ikke funka. Har i tillegg trent mye mer, særlig kondisjon som er anbefalt for fettforbrenning, men uten synlige resultater.

Følte ikke jeg trengte å kutte ned så mye på karbene første gangen for å gå ned i vekt, kunne spise god morgen yoghurt og likevel miste kilo. Nå har jeg prøvd omtrent alt, og gir snart opp! Spiser veldig mye salat, omelett, kokt egg, lett yoghurt og kylling. Men uten resultater.. Virker nesten som om jeg bare legger på meg i stedet! Har noen peiling på hva jeg kan gjøre? Har utrolig lyst til å føle meg litt lettere til sommeren... All hjelp er god hjelp! :)

mofe sa for siden:

Hvor mye veier du nå da? Og hvor høy er du?

siv_a sa for siden:

Cirka 63 kg nå. Og er 161cm høy (eller lav, kan man kanskje heller si), så det er veldig lett å se det på meg dersom jeg legger på meg noen kilo.

luringen sa for siden:

hmm..hva med å starte en journal og skrive opp ALT du spiser i løpet av dagen ei stund, så får du tilbakemeldinger på det? Kan være du spiser for lite, at du reagerer på noe (feks cola light etc) eller at det blir feil sammensatt.

mofe sa for siden:

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si, annet enn at når man er så nær idealvekten som du er, så blir det vanskeligere å gå ned. Det er viktig å spise nok, og få i seg nok proteiner. Jeg har merket på meg selv i det siste, at når jeg husker å få i meg nok proteiner, så er det lettere å gå ned.

Hvor mye kjøtt/egg/ost (altså proteiner) får du i deg hver dag ?

siv_a sa for siden:

Ja, jeg tenkte jeg skulle prøve sånn proteinpulver. Har egentlig aldri tenkt over at proteiner er viktig.. Hvor får man kjøpt det, og hva er best? Er det dyrt? Er bare en fattig student!

Drikker aldri cola-light, eller brus generelt, er ikke så glad i kullsyre. MEN, jeg drukket mye te med natreen i det siste. Kan dette ha hatt noe å si? Spiser meg som oftest alltid mett, ikke overmett, men tilfreds kan man nok si.
Skal prøve å få i gang en sånn en journal, men vet ikke hvor ofte jeg får tid til å skrive der.

Hvor mye egg jeg spiser varierer ganske mye...2-4 daglig kanskje? Av og til spiser jeg ikke egg i det hele tatt. Kylling (fileter, strimlet), kokt skinke (gilde familieskinke) og ost (Norvegia) spiser jeg omtrent hver eneste dag.

mofe sa for siden:

I forhold til din vekt bør du få i deg 95 gram proteiner hver dag, mer om du trener.

I 1 egg er det 8 gram proteiner. I 100 gram kjøtt er det 20 gram proteiner.

Ta deg en tur på en helsekosten og hør med de om de har proteinpulver :)

siv_a sa for siden:

Takk for rådet, skal gjøre det straks! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.