< Tilbake til oversikten

Hvor kjøpe myseproteinpulver?

Tone-Rose sa for siden:

Aner ikke hva det er engang, har aldri brukt proteinpulver, men må lage meg noe flytende mat nå pga av tanntrekking og da må jeg tilsette myseproteinpulver (ifølge oppskrifta)... hvor får jeg kjøpt det??

Alynna sa for siden:

Står som regel "whey" på de (engelsk for myse) og veldig mange dagligbutikker har, det, men i alle fall butikker som satser på trening/sunn livsstil, som helsekost osv.

Tone-Rose sa for siden:

ahh... okei, whey har jeg sett i flere dagligvarer rundt omkring... takk for svar :)

Yrla sa for siden:

på iherb.com er det billig

Tone-Rose sa for siden:

fant på helsekostbutikken, men det var kjempedyrt... og svææææære bokser, jeg klarer jo aldri å spise opp en hel sånn boks før den går ut av dato... proteinpulver er liksom ikke det jeg bruker mest.... skal sjekke ut iherb, må bestille mere Atkins barer snart uansett :)

Yrla sa for siden:

jeg bruker det opp kjemperaskt i kjeks, lefser, sjokolade og nøttekremer:)

Tone-Rose sa for siden:

ja når man bare vet hva man kan gjøre med det, så får man jo brukt det opp, men jeg har aldri vært bort proteinpulver før, så jeg har ikke peiling.... men når jeg får det i hus, så må jeg jo begynne å sanke sammen oppskrifter der jeg får bruk for det ::)

gamlebyen sa for siden:

Proteinfabrikken har et godt utvalg ulikt myseprotein, ulike smaker og prisklasser. Beste på smak som jeg har vært borti.

Yrla sa for siden:

jeg fikk litt lyst til å teste chiamel, jeg. Svært lav på karbo men men med mye fiber,protein og fett. På iherb.com. Funker visst til all slags baking. Med svak nøtteaktig smak.
endring: jeg har lest masse nå om det og er helt overbevist. Den inneholder ikke opptakelige karber men masse fiber, så selv om fettinnholdet er høyt (mer omega 3 enn linfrø) er likevel kalori-innholdet litt lavere enn proteinpulver svært lav på karbo og fett!! dette er supersunt og bra for fordøyelsen i motsetning til prottispulver som man ofte kan merke på magen. Og så er det billig. Kan erstatte mel med sin svake nøtteaktige smak i samme mengdeforhold. Gleder meg til jeg får det.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.