Sjokoholiker sa for siden:
Sliter med næringsinnholdet i denne, står jo bare pr 1 gram, er det da 0 g karber eller?? hmmm
Sliter med næringsinnholdet i denne, står jo bare pr 1 gram, er det da 0 g karber eller?? hmmm
akas sa for siden:
Men dette er vel ikke mel. Er ikke "baking soda" bakepulver, da?
haha, har jeg virkelig lest såå feil, jammen da så :rodme::rodme:
takk :D
Yrla sa for siden:
pr 1 gram er målt, det kan bli misvisende
akas sa for siden:
Det var så lite så. Vi kan alle ta feil (håper det ikke er meg denne gangen:_oppgitt:).
Ikke om det er bakepulver. :o
Yrla sa for siden:
jo fordi det er faktisk karbo i det og det trengs ikke vises i ett gram i usa der de kan skrive 0 selv om det ikke er riktig når man tar 100 gCharlott sa for siden:
100 gr bakepulver er det vel heller sjeldent man bruker om gangen?
Yrla sa for siden:
det er da heller ikke saken, saken handler om antall karboCharlott sa for siden:
Ser den, men med en vare som man bruker så lite av om gangen, er det kanskje ikke så merkelig om de ikke oppgir mengde pr 100 :)
akas sa for siden:
Det var det jeg mente også. Men Ylva har et poeng. Det kan bli vanskelig når man ikke bruker samme "målemengde" fra vare til vare.
Yrla sa for siden:
nja, tror du det er grunnen? kanskje det, men det tror ikke jeg er den eneste grunnen. På amerikanske varer ser jeg ofte små mengder målt og det tror jeg er for å lure oss til å tro de inneholder mindre karbohydrater enn de gjør. Om det er under ett gram kan de skrive 0, og for å klare å skrive null og reklamere med null kalorier i f.eks søtningsstoff, må de måle små mengder. Vi i Norge bruker 100 g som standard heldigvis.
amritam sa for siden:
Det er natron.
Yrla sa for siden:
i natron er det visst ikke noe karbo overhodet ifølge: www.haugen-gruppen.no/produkter/8088/19720/19694/19535/natron.aspx men har du funnet noe mel, trådstarter?Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.