Anaio sa for siden:
Er helt ny her, og ønsker å få tilbakemelding på dagsoppsettet mitt (håper jeg ikke poster feil!) Jeg har aldri gått på lavkarbo før, og har vært anti-lavkarbo i lengre tid, helt til jeg skjønte hva det egentlig handler om :) Har lest en del, men er i en hektisk periode med eksamen, så har ikke blitt så mye som ønsket. Skulle derfor fått svar på om det oppsettet jeg har er godt nok de neste ukene til jeg får lest meg opp ordentlig! Håper denne livsstilen skal hjelpe på plagene mine med magen og fordøyelsessystemet. Skal ikke ned i vekt, og trener fire ganger i uka og går en time daglig. Heller mot Lindberg med litt mer fett, men vet ikke helt hvor jeg ender opp! :) Må legge til at jeg ikke klarer oljekonsistensen, og må få i meg fett fra andre kilder enn f. eks kokosnøttolje eller olivenolje.
Frokost:
2 egg blandet ut med 1.5 ss fløte
1/2 tomat¨
1/2 paprika
Litt chalottløk
60-80 g bacon
2 skiver ost (den ferdigskjærte gulosten fra Synnøve)
Lunsj:
1 neve ruccola-salatmix (pose fra Dole)
1/2 avokado
Litt agurk
1/2 tomat
1 kyllingfilet (en og en halv på treningsdager)
10 stk fetaostbiter
5 Oliven
Kvelds:
100 g bær i cottage cheese
10 mandler/paranøtter (reagerer på valnøtter)
1 ryvita med 100g makrell
Middag varierer jo. 3 dager i uka med fet fisk, ovnsbakte grønnsaker og seterrømme. 1 dag taco (måå ha :D, uten mais og lompe selvsagt), og de resterende dagene med diverse lavkarbooppskrifter basert på reint kjøtt som svinefilet og mørbrad.
Mellommåltider blir som oftest påleggsruller av ulike skinker, ost og majones, men det er svært sjeldent jeg trenger det. Dagene med styrketrening tar jeg også en frukt (enten eple eller pære).