< Tilbake til oversikten

Kan kroppen stagnere helt?

Froskeprinsessen sa for siden:

Er nå på uke 2 av dietten og har begynt å trene på EVO.
Det som skjer, er absolutt ingenting?? Går 10 min på tredemølla i 7% grader og 6 km/t god og svett deretter 2000meter i romaskin, tar ca 11 min deretter 15 minutter på mølla igjen samme opplegg, drikker masse vann spiser grønsaker til hvert maltid, gasser meg med kylling og biff og bacon og seff ost, går stor sett i kålsalat eller broccoli , jeg mener, dette er uke 2 og vekta har ikke rørt seg, føler heller ingen forskjell på klærne, har i oktober hatt en operasjon som satte meg pal i stolen en del uker og da tenkte jeg ikke diett i det heletatt, mne før operasjonen tok jeg av 2-3 kilo i uka, jeg skjønner ikke hvorfor det ikke virker, trodde det skulle funke enda bedre når jeg trener litt i tilegg, jeg er skikkelig svett når jeg er ferdig å trene, føler meg bare enda mer blubbete, er 1,74 høy og fortsatt 90 kilo,, meh

Men jeg først er her lurer litt på dette med søtstoffer, bruker natreen flytende her i huset, men hvorda funker det egentlig, inneholder det noe som lager karber? samme med brusen, vi drikke first prize colaen her der står det null sukker og kalorier og null karber, men hvordan regner man ut hva som gjør hva når det står at det inneholder E950 ogE951, er dette noe vi kan drike litt av eller er det fy fy, og er det noe i det hele tatt man kan drikke som gir litt comfort? mye på en gang her, men jeg mister liksom litt av viljen når det ikke skjer en ting, jeg har en bunad som jeg må inn i til mai

Charlott sa for siden:

For det første er det ikke sjeldent at man kan oppleve at det ikke fungerer like bra 2. gangen.

Jeg skeiet ut i jula forrige året, og stå dønn stille i 4 mnd når jeg begynte på`n igjen :p

Det er heller ikke uvanlig at man stagnerer ved hard trening og kunstig søtning kan spille inn, uansett om det ikke er karber.

Men, det aller viktigste er at du må kroppen tiiiiid, uke 2 betyr jo at du akkurat har startet opp :D

Lemen sa for siden:

Man samler vel litt vann i musklene når man starter å trene, så derfor kan det gå litt tid før man får vektnedgang når man plutselig utsetter kroppen for trening.

Ang. maten så er det jo lurt å ha kontroll på hvor mye du får i deg, det er ikke sikkert du kan gasse i deg det du ønsker og samtidig gå ned i vekt, selv om det er lavkarbo... :o

langaard sa for siden:

Anbefaler deg og fortsette å trene, og være litt tolmodig:) Det slipper til slutt:)

Newstart sa for siden:

Det kan jo være at det blir litt for mye kalorier da.....

Jeg spiser kylling stekt i smør litt fløte og sopp som saus. broccoli, ost, alt jeg spiser har lit karber og skulle være fett nok i massevis, fant pløser i sverige som erkarb frie, litt hard i konsistensen men fryktelig gode, pluss den egg og bacon greia som jeg begynner å bli sykt lei av, stiksen er fiolett, utslag er utslag sies det så hvorfor står vekta på det samme, jeg har lest ketolyseboka, bruker oppskriftene i boka daglig, jeg synes det er rart så lenge sticksen er lilla, om det bare hadde rikket seg en halvkilo hadde det vært greit men det gjør jo ikke det, jeg blir helt kål i huet av det og det er slitsomt, jeg tørster så jeg drikker mye vann, leste at hvis en drikker veldig mye må man ha litt salt, og jeg elsker morrpølse, så tar noen skiver av det hver kveld, de er jo små, men spiser vel en 4-5 stykker, men det kan da ikek være for mye? det er jo nesten karbfritt og så lite burde vel ikke gi utslag på vann i kroppen, må jo si at jeg føler meg blubbete....får vel bare smøre med tolmod:-/

Og som snack på lørdag pisker jeg litt krem med litt jorbær i, ferske og bruker natreen, men det er veldig lite, det er ikke så søtt som jeg gjerne skulle hatt det, men prøver å bruke så lite som mulig da jeg ikke er helt husvarm med de forskjellige fy sukker ting

Lemen sa for siden:

Men skaff deg oversikt over antall gram du får i deg, og regn ut karbo, fett og proteiner og vis til en fullstendig dagsmeny over et par dager. Er jo kjempevanskelig å gi noen som helst råd uten å vite akkurat hva og hvor mye du spiser.

Om du vil ha gode råd ang hva du kan/ bør endre, så må du kanskje bare ta den jobben...

Nerthus sa for siden:

Har du nyss begynt å trene, kan det ta noen uker før kroppen "slipper" treningsvannet. Jeg går glatt opp over natta etter trening og så ned litt igjen dagen etter det igjen.

Samtidig sier du at du "gasser" deg med mat. Spiser du såpass mye fett og protein at kroppen din ikke trenger hente energi fra fettreservene, opprettholder du nåværende vekt...

Spiser du MER enn nok for å bli mett? Prøv og reduser porsjonene en uke, med ett mål for øyet - nemlig og kjenne på om du fremdeles er mett etter reduksjon. Prøv feks og halver porsjonene og lag deg en liten dagbok hvor du noterer ned hvordan du har det, er du mett, blir du raskt sulten osv.

Etterpå - eller i tillegg - kan du notere ned alt matinntak i diett.no for å få en god oversikt over matinntak. Det KAN hende du spiser for mye til at kroppen trenger hente fra fettreservene - det kan hende at treningen nå holder på så mye vann at fettforbrenning mm er vanskeligere.

Du har holdt på litt over en uke - smør deg med litt tålmodighet... ;) Det TAR tid å få i gang fettforbrenningen, for noen opptil 8 uker... så kos deg med kostholdet, bli kjent med "hva er nok mat for meg", og STRESS NED!

Yrla sa for siden:

first price cola light og natreen inneholder nesten ikke kalorier . kan du ikke legge inn det du spiser på diett.no noen dager og se hvordan du ligger an? du er ikke nødt til å spise pølse om kvelden selv om du drikker mye vann. Man trenger mye vann på lavkarbo.

Dette var en god forklaring, viser jo at jeg har tatt helt feil, selv om at jeg ikke føler at jeg spiser for mye, spiser 4 ganger om dagen, og ikke digre posjoner heller, drikekr alltid vann før maten.

Dette leste jeg på www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf
[LEFT]Egg i alle former, kokte, stekte, eggerøre,[/LEFT]
omelett. Så mange du vil – hver dag.
Spis når du er sulten, o g spis deg mett!
Og jeg trodde jeg måtte spise litt ekstra når jeg trener, men greit, jeg skal lage posjonene litt mindre og ser hva som skjer.

Yrla sa for siden:

du skal jo ikke sulte deg, bare spise deg mett når du er sulten:) altså ikke trenge mellommåltider

Når jeg kikker i ketolyseboka på oppskrifter for en uke, er jo ikke jeg inærheten av å toppe det, jeg spiser mindre, men jeg er heller ikke sulten og jeg spiser til jeg er mett, gubben har kommentert at ridelårene er borte, så det funker vel da, , må være vannet jeg bærer på:) men jeg trodde man skulle spise elstra når man trener, men evt hvor mye, skjønner det skal ta tid å komme inn i dette igjen, ha ha, jeg får hente frem den stor tolmodigheten min.... Takk for al hjelp:)

Yrla sa for siden:

du skal spise ekstra om du trener om du er mer sulten, ja, men bare følg sult og metthetssignalene. om du ikke forstår kroppssignalene si ifra

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.