Oppskrift på frokostblanding fra Hexeberg:
2dl solsikkefrø
2dl gresskarfrø
2dl sesamfrø
2dl hakkede mandler/nøtter.Event. litt kokosmasse.Oppbevares i tett boks.
Det spises med tyrkisk yogurt.
Det er godt og lettvint til frokost.Men i dag regnet jeg hvor mange karbo det er i hele boksen.Det var 44,6ca.Pleier å ha 3SS i litt yogurt og i dem var det
17 carbo uten yogurt :eek:Blandingen hjelper meg å komme på toaletet :pmen
det var mye av karbo.Tenkte å redusere eller kutte på gresskarfrø da er jeg ikke glad i den,od den har mest karbo.
Er det noen som kjenner eller spiser den fine frokostblanding??
Tusen takk for råd:)
hmm... har du noen andre steder du kan kutte karbohydrater? Eventuelt ta en mindre porsjon? Jeg ser en frokostblanding med masse fine sporstoffer og mye magnesium... Kjekt å ha...?
Du vet SMGJ jeg har ikke regnet det riktig :confused:Men finner det ut snart..
Hvis hele blandning veier 480 gr( reignet ikke linfro,da det er 0 karbo),og jeg spiser til frokost feks.48gr,da har jeg spist 10% ;)Det betyr 10% av hele boksen som har 44,6karbo,har jeg spist bare 4,4 karbo:D og det går det,verdt det :)
Har kuttet nok på natreen ti kaffe,fra i morgen kutter jeg fløte :mad:
Men uansett det står STILLE på vekta:rolleyes:
Du sier at hele greia på 8 dl er 44,6 karber.
Du sier deretter at du får i deg 17 karber. Dvs ca 1/3 av hele oppskriften. Det er IKKE 3SS. Det er ca 2,5-2,6 dl!
Takk for hjelpen Kanutten:),du regnet på din måte..og jeg på min ;)
Alt det dreide seg egentlig om å regne karbo som jeg spiste til frokost i
frokostblanding.
Jada, det kan du, vet du... :)Men husk at alle har lov til å være trette og gjøre små mistak....:D Klem ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.