Dette spørsmålet har sikkert blitt stilt før, men jeg er ikke mann om å finne noe konkret svar så hadde satt pris på litt hjelp! :o
Er det mulig å oppdrive Tagatesse eller annet tagatose-basert søtningsmiddel i butikk/apotek? Vet det er å få kjøpt på nett, men hadde vært så veldig mye enklere å bare handle over disk.
Grunnen for spørsmålet er at jeg ser dette kan karamelliseres og dermed brukes både i fløtekarameller og karamellpudding, og om jeg ikke husker helt feil ble det nevnt i forbindelse med marsipan også (noe jeg forsøkte å lage i vinter med Sukrin, noe som ble en komplett fiasko facepalm).
Litt off topic men fortsatt innenfor gode søtsaker; nok en takk til Gerd for hennes ostekake som faktisk har blitt etterspurt (se: mast om) til en bursdagsfeiring til helga. :D
Du kan kjøpe over nett bl.a. her :)
Jeg får ogås kjøpt på min lokale helsekost, og i en matbutikk i nærheten. Ikke mange matbutikker hat det ennå, men det kommer vel etterhvert :D
Skriver du "tagatose butikk" feks i søkefeltet så kommer det opp ørten emner om samme tema og der vil du og se at det står at man kjøpe det på blant annet sunkost. :cool:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.