< Tilbake til oversikten

Vafler

Musti sa for siden:

Vafler (2 porsjoner)

Totalt karbohydratinnhold: 8,5 g

2 egg

150 g seterrømme

1 dl kremfløte

1 ss olje

2 g sukkererstatning, for eksempel candarel

40 g soyaprotein

1 ts bakepulver

litt olje til steking

Bland de våte ingrediensene. Rør inn soyaprotein, sukkererstatning og bakepulver. Stek vaflene gyllenbrune i vaffeljern

Kanel sa for siden:

Hørtes nyyydelig ut med disse vaflene:)

Vafler er det jeg savner mest..nå skal jeg jammen steke meg noen;)

Skorpia sa for siden:

Har akkurat prøvd disse vaflene og de smaker kjempegodt,men de hang litt dårlig sammen så jeg måtte holde tunga rett i munnen for å få de hele ut av vaffeljernet. Dessuten hadde jeg i litt kardemomme.

Anne sa for siden:

Jepp....kardemomme i vafler er nydelig....Bruker jeg og:p

luringen sa for siden:

ARRRGH! Har prøvd nå, og det gikk dårlig...umulig å få dem hele ut av jernet...stekte det i panna og det ble så som så, smaker helt greit da....må jeg endre på noe tro? Mindre melk? Mer egg? Pulver? Jeg har Vege Fuel proteinpulver...?

Musti sa for siden:

Jeg dropper fløten og bruker litt mer creme fraich (i stedet for rømme) og ikke har jeg i søstningsstoff heller - når jeg lager disse.. går helt fint det.
Bruker smør i vaffeljernet ...

Tror nok kanskje røra di har vært for løs... kanskje

Bare noen tips :D

rsy sa for siden:

Hvor får jeg tak i soyaprotein og hvor mange karbohydrater per 100 g inneholder denne
miksen?

RSy

Iset sa for siden:

Jeg har kjøpt Twinlab Vegefuel i helsekosten, som er 100 % rent soyaprotein, altså 0 gram (eller under 1 gram) karber pr 100 gram, mye mindre enn soyamel. :D

rsy sa for siden:

Hva brukes ellers soyaprotein til? Er det en erstatter for mel?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.