< Tilbake til oversikten

På an igjen ...

LindaBeate sa for siden:

For et par mnd - halvt år siden gjekk eg på ketolyse kuren og gikk ned ca 13 kg... har hatt meg en pause på 2 mnd.. og vil nå på igjen før sommeren, men kommer ikke i ketose og vekta står igrunn veldig stille etter de første par dagene.. altså gikk ned litt de første dagene men det var mest pga vann regner eg med så nå står eg veldig stilt... Noen som har noen tips for å komme i ketose igjen? gjør jo det samme som sist.... muligens eg drikker litt mer te/kaffe enn før... noen som reagerer på det?

Nerthus sa for siden:

Hvordan vet du at du ikke er i ketose? Spiser du riktig ihht ketolyse-reglene, ER du nok i ketose selv om du evt ikke får utslag på stix.

Kast stixene og fokuser på å spise riktig :) Bruk diett.no om du er usikker på mengdeforholdene i kostholdet ditt :)

LindaBeate sa for siden:

Det er de stix`ene ja som gjør meg litt frustrert.. og så raste vekta ned sist men er jo ikkje så veldig lenge siden eg begynte da så kan være det kommer men har vært så veldig streng (som eg var sist gang også) så håper det kommer... Men er litt rett kaffe og te kan ha innvirkning? mulig eg drikker mer av det denne gangen, går på skole og trenger noe å holde meg våken på:)...
Men takk for svar ihvertfall :) Har du gått ned mye på ketolyse?

Torkil sa for siden:

Hei
Det er normalt at man "raser ned" første gang man er på ketolysekuren. Men andre gang er det, for noen, litt mere krevende, man får ikke det store vekttapet i starten og man sliter litt mere med å få et jevnt vekttap.
Noe er fysisk, kroppen er forberedt på ketosen og slipper ikke fettet like lett. Noe er psykisk, kuren er kjent og man er ikke så opptatt av detaljene i andre forsøk, man får ikke kick-starten.
Min erfaring er at man må være mer nøye med kuren jo flere ganger man har benyttet den. Tren litt lengre og litt hardere inntil vekttapet kommer, og følg dietten etter boken med grønnsaker / blandet salat hver dag, i tillegg til kjøtt/fisk og fett.
Lykke til
Torkil:)

Newstart sa for siden:

Det virker ikke som at du har holdt på så lenge? Du skriver at du står veldig stille etter de første dagene, men så gikk du altså ned de første dagene. Selv om det var bare vann så er det det man mister først. Så da har du gått ned da.:D
Det viktigste her er å ha is i magen det. Være litt tålmodig. Noe jeg har problemer med. Hehe. Som Torkil også skriver så kan man lett overse detaljer , kanskje man må være mer nøye andre gang man prøver. Jeg er i gang igjen nå og merker at jeg bare gikk i gang og gjorde det jeg har gjort tidligere. Men når jeg sjekket så var det ikke helt riktig allikevel. Gjorde litt forandringer og da kom resultatet med en gang:D. Lykke til:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.