Spiser dere mye fisk eller går det mest i egg og kjøtt? Det gjør det egentlig her. Er ingen fiske elsker men har planer om å prøve meg litt mer frem i fiskeverden. Det går mest i kjøtt som svin og kylling. Begynner faktisk å bli litt lei kylling. Men fisk skulle jeg gjerne vært flinkere til å lage meg....
Elsker fisk! Kan ikke gå feil med fisk! Perfekt hver gang, behagelig mett, lages kjapt, smaker nydelig og er attpåtil sunt! ;-) man kan ikke annet enn å bli positivt overrasket. Fisk i folie er en rett som lager seg selv og kan varieres til det uendelige,
Jeg, derimot, er et kjøttmenneske. :p Er dessverre ikke noe glad i fisk, så det blir til at jeg verken kjøper inn eller spiser så mye av det. (Blir litt bortkastet å kjøpe mat med gode intensjoner og så rett og slett ikke spise den fordi smaken er fremmed/ubehagelig.) Men jeg prøver igjen med noenlunde jevne mellomrom, siden jeg gjerne vil like det. :o
Jeg skulle gjerne levd på fisk og litt kylling, men han jeg bor sammen med er et veldig kjøttetende menneske.:p Han skulle helst bare hatt det hver dag.. Så da må han jo få litt..
Jeg elsker fisk, og vi er heldigvis så heldige at vi får gratis fisk til fryseren innimellom. Denne uka har vi faktisk hatt fisk til middag hver dag. Derfor er det helt greit med nakkekoteletter i dag. :)
Vi spiser fisk 2 av 3 dager - i en eller annen form. Da snakker jeg om både pålegg og middag. Det går en del røkelaks/gravlaks/røkt ørret eller makrell i tomat. Fisk til middag er nok 1-2 ganger i uka og da som regel laks eller torsk.
Jeg skulle ønske jeg spiste det oftere, det gir god metthetsfølelse, men jeg liker ikke den myke konsistensen. Det jeg vil spise er påleggslaks, og det gjør jeg helt frivillig:) fordi den metter godt og er fast i konsistensen. Røkt laks er seig og fasti konsistensen også, så det spiser jeg også, men det blir bare som tillegg til annen mat. ca 30 g dgl. men det er ikke så ille det synes jeg, før spiste jeg det sjeldnere. Elsker kyllingfilet og spiser det hver dag, og gjerne to ganger dgl. ofte+finnbiff. Er ensidig i matveien. Har liksom funnet hva jeg liker og holder meg til det.
Liker fisk, men glemmer det ofte når menyen planlegges. Litt fordi det er langt til fiskebutikken der vi bor nå (og fersk fisk er så mye bedre enn frossen), men mest fordi jeg kan en begrenset mengde oppskrifter. Var veggis i mange år, og når jeg ble kjøtteter igjen var det utfordring nok å lage mat med kjøtt. Nå er det håndtert, så da står vel fisk for tur :p
Elsker røkt laks og ørret, men kan ikke spise det hver dag. Har spist makrell i tomat, liten pause nå.
Jeg tåler ikke tomat jeg. Så da kan jeg ikke gjemme bort fiskesmaken i det heller. Er ikke så veldig begeistret for fisk, men har bestemt meg for å innføre mer fisk på en eller anna måte.:D
jeg er heller ikke glad i fisk men ble dilla på hjemmelagde fiskekaker(hvit fisk, egg og løk) en periode. Desverre gikk jeg lei, men kanskje du skulle prøve det og ikke spise det for ofte?
Her går det mest i kylling :) Men spiser laks et par ganger i uken. Det er så godt!!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.