< Tilbake til oversikten

Mine "fastelavensboller"

Gamla sa for siden:

Bruker oppskriften på Rolls:
3 store egg
1 ts. kremotartari (Vanlig bakepulver kan også benyttes)
3 ss Cottage cheese
0-1ss Natreen pulver(avhenger av hva du skal bruke dem til)

Skill eggene. Stivpisk hvitene med kremotartari.
Bland eggeplommene med Cottage cheese og Natreen, og bland tilslutt dette forsiktig inn i eggehvitene (eggehvitene skal ikke falle sammen).
Settes med skje på stekeplate (9stk) og stekes i nederste rille 35 - 50 min. ( 35 min. i min ovn) ved 150 grader.

forum.lavkarbo.no/attachment.php?attachmentid=606&stc=1

Disse kan brukes i stedet for brødskiver, men de er også gode hvis en deler dem, legger i litt friske bær + en god klatt med vispet kremfløte,- og legger på igjen toppen. Det blir mine "fastelavensboller i morgen". Noen som kommer innom?

(kremotartari fåes kjøpt på apoteket)

Aline sa for siden:

mmmmm! :sikle: jeg kommer!

Anne sa for siden:

Plass til meg og...?:p

Marianne sa for siden:

Jeg kommer!

Gamla sa for siden:

Så koselig at dere ville komme,- og selvsagt er her plass til deg også Anne!:)

Nam, nam!
"Fastelavensbollene" smakte virkelig godt, ikke sant! ;)
Nå er de alt oppspist, men det blir ikke siste gangen jeg lager bruker rollsen min på den måten!

Aline sa for siden:

burp ops, da :rodme: det var virkelig godt!! lenge siden jeg har spist sååå mye på en gang ;)

:klem:

magdalena sa for siden:

Hørtes virkelig godt ut,men hva er kremotartari og får en tak i det?:confused:

Gamla sa for siden:

Kremotartari er et hevingsmiddel og du får du kjøpt på apoteket. Lykke til med baksten!

Soelli sa for siden:

Kan man bruke bakepulver istedenfor kremotartari?

Gamla sa for siden:

Det har jeg ikke forsøkt, men kan tenke meg at det kanskje går ann.:confused: Tror også at det helt kan sløyfes, da det jo er ganske mye hevingsmiddel i eggene.
Hvis apoteket sier at de ikke har Kremotartari, kan du jo spør om de ikke kan skaffe det, eller fortelle dem at det er det samme som Kaliumhydrogentartrat, -men det burde de jo vite.:rolleyes:
Lykke til,- håper det vil smake!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.