< Tilbake til oversikten

Så innmari tørst!

Elvira sa for siden:

Etter to dager (!) på det nye livet er jeg så TØRST!
Jeg drakk to liter vann før klokken 11, og jeg hungrer etter vann hele tiden.
Er det vanlig?

Yrla sa for siden:

ja, og tenk at vann må til for å forbrenne fett i cellene:)

Nerthus sa for siden:

Jepp :) Det pleier å roe seg ned etterhvert. Les gjerne Ziggys innlegg om hvorfor vann er så viktig på lavkarbo :)

senka sa for siden:

Det bare bra at du drikker masse vann,jeg vet det blir mye,jeg drikker masse pga medisiner:)

Elvira sa for siden:

Takk for linken! Jeg trodde jeg hadde lest de fleste nybegynnertrådene, men den hadde jg oversett gitt..:flau:
Nå har det endelig "roet seg". Bare 2,5 liter om dagen.
Og det er fortsatt enormt for meg, som før drakk ca to liter kaffe og en halv liter vann kanskje? Men det er flott!

Rin sa for siden:

2,5 liter vann om dagen er nesten absolutt minimum for meg, ved siden av annen drikke. :cool: Blir helt rar om jeg får mindre å drikke enn det. Men om det blir mer er det også problematisk - må i alle fall passe på at puslespillet blir riktig med tilstrekkelig salt sammen med alt vannet!

Charlott sa for siden:

Samme her, mindre enn 2-3 liter vann og jeg blir rett og slett uggen og tung i hodet.

Det med salter er viktig! Jeg blander ofte vann og Farris, halvt om halvt, for å få i meg nok av dem, i de periodene jeg drikker ekstra mye :)

Rin sa for siden:

Ah, det var lurt. Jeg er ikke så glad i ren farris/mineralvann (liker bare svenske varianter, av en eller annen grunn), men en utvannet versjon høres overkommelig ut. :cool:

Charlott sa for siden:

Myye enklere å drikke slik :ja:

Slipper å bli så stinn av kullsyra også ;)

Yrla sa for siden:

Jeg drikker opptil fem liter, jeg. Det blir mest te.

Dietta sa for siden:

Jeg drikker ca 4 l vann om dagen, men da drikker jeg ikke noe annet. Hverken kaffe eller te, men ca 1 glass pepsimax :o

Livsglede sa for siden:

Ojsann..... mange som drikke mye her. Jeg drikker også mye, menhadde jeg drukket 4-5 liter vann om dagen så hadde jeg hatt aksjer på toalette. Kunne ikke beveget meg utfor døren mer enn en halv time om gangen.

Til dere som drikke sååååå mye, går dere ikke ofte på toalettet?

Yrla sa for siden:

Det er klart jeg ofte går på do, en gang pr time kanskje? men blæra holder om natten heldigvis.

Yrla sa for siden:

Så flink du er. Jeg får dessverre i meg for mye suketter jeg bruker i teen. Men jeg reagerer ikke på det, men aspartam fra pepsi max får jeg vondt i magen av så den har jeg derfor klart å kutte ut, i forståelse av at den er skummel. Noen påstår man kan få kreft i hodet av den. Whaa!

Dietta sa for siden:

Vi hadde en liten diskusjon om inntak-uttak i en eller annen tråd for ikke så lenge siden. Jeg har en klar følelse av at det går mer inn enn det går ut.
Tror egentlig det er noen som sitter og venter på at jeg skal måle :p
Har følelsen av at jeg går mye i en kort periode, og så går det ganske lenge til neste gang, og da kan jeg gå flere ganger i en kort periode igjen.

Etter at jeg startet å drikke mye vann, ble det helt automatisk mindre pepsimax :D Det ene glasset bekymrer meg ikke nå, for tidligere ble det nok mer enn en stor flaske om dagen :eek: Regner med at på sikt, blir sikkert det glasset borte også.

Men - føler helt klart at vekten går fortere nedover etter at jeg ble flink med vannet. Nå har det blitt litt sånn: Må ha det - bare må ha det :)

Glorfinia sa for siden:

Jeg venter framleis! :D (Neida, ikke egentlig, men hadde vært morsomt. :p)

Jeg drikker minst 2 liter vann pr dag, men er som regel tørstere enn det og har fort i meg 3-4 liter. Noen dager får jeg også i meg kaffe/te/farris/brus på toppen av det.

Elvira sa for siden:

Men er det særlig sunt å drikke SÅ mye vann da som fire til fem liter om dagen?

Qlio sa for siden:

Da bør du sørge for å få i deg litt salter, hvis ikke blir det ikke mye balanse....

Rin sa for siden:

Spredt jevnt utover dagen er det ikke problematisk - for meg, i alle fall. Det vil nok være individuelle forskjeller her også, og som nevnt, må ses i sammenheng med saltinntak. Jeg får vann-hodepine om jeg har fått i meg altfor mye vann og ikke nok av noe annet, så jeg fører litt kontroll på at jeg i alle fall ikke bøtter ned mer enn en liter på en og samme klokketime, og sånt. :o

Men sunt, sånn i det store og hele, er jo gode gamle "drikk når du er tørst". Jeg drikker mye fordi jeg er mye tørst. Betyr ikke at en annen kropp trenger eller har godt av det samme inntaket. :cool:

Yrla sa for siden:

jeg spiser ganske store mengder salt ,hadde jeg ikke gjort det hadde jeg kanskje ikke vært så tørst heller. jeg får ikke "vann i kroppen" selv om jeg spiser mye salt. jeg ble målt lav på kalium, det er faren med det for min del.

Rin sa for siden:

Å, jeg tok blodprøver her forleden, ligger litt under normalområdet for natrium - salt, altså. Så jeg må skjerpe meg, uansett. :rolleyes:

Yrla sa for siden:

letter å få i seg natrium enn kalium vel? jeg salter alt nesten ,jeg, smør, grønnsaker, kjøtt, fisk og ost også

smgj sa for siden:

De svenske har ikke så små og "harde" bobler som de norske. Jeg liker også svenskt best.

Når det gjelder om vann i store mengder er sunt eller ikke så vil jeg si - er man tørst så drikker man... og vann er nok bedre enn alt annet. :)

Rin sa for siden:

Man skulle tro det. :cool: Jeg salter maten "normalt" jeg også (og har passet på å bytte ut seltin-boksen med ordentlig jod-beriket salt), men jeg får visst ikke nok likevel. Så da er nok neste skritt å bytte ut en del av det rene vannet med mineralvann...

Yrla sa for siden:

jeg bruker også jodberiket salt, fordi jeg spiser lite fisk.

Alynna sa for siden:

Jeg drikker mye mer vann etter at jeg la om kostholdet :ja:

Drikker når jeg er naturlig tørst. Før trengte jeg aldri vannglass ved siden av sengen, f.eks....

Elvira sa for siden:

Jeg drikker fortsatt mye mer enn jeg gjorde før og det er bra for meg merker jeg..ler
Ikke så tørr i huden og mindre "stram" rundt hodet.
To liter virker som det er passelig, så får prøve å holde meg til det. Salt får jeg nok ikke så mye i meg av lenger så det må jeg passe på. Liker ikke saltsmak på maten så må lure det ikke noe annet sted. Noen tips til hvor? Annet enn mineralvann.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.