Yrla sa for siden:
Kvinner med brede hofter burde ikke løpe
nellie sa for siden:
Men det er så morsomt, jo!:p
Yrla sa for siden:
jeg synes det var to morsomme poenger der, eller det første var morsomt; at man løper fordi man er i form og ikke omvendt. Tenkte på det da du sa det var så morsomt. Det andre var ikke morsomt men nyttig å vite; at man pådrar seg skader ved å løpe om man ikke har en egnet kropp til det.Da skal jeg ikke lenger ha dårlig samvittighet for ikke å løpe:) Jeg gjør min yoga, det er kroppen min egnet til.
nellie sa for siden:
Det spørs vel litt hvordan man løper.. Altså det første. Løper man kortintervaller f.eks så blir formen bedre. Men skadene slipper man ikke unna. Ikke jeg ihvertfall.:p Kjenner det i beina nå, ei uke etter at jeg sist løp intervaller på tredemølle. Men det er så deilig at det er verdt det.
Photobscura sa for siden:
Vi kan bytte, du kan få mine smale egnede hofter, og så kan jeg få dine fine kvinnelige og ha en "vitenskapelig" unnskyldning for å ikke løpe mer enn høyst nødvendig. :cool:
Supera sa for siden:
Interessant artikkel! Jeg har brede hofter, men liker ikke løping. :geip: Men da vet jeg at jeg ikke trenger å gjøre noe særlig av det. Jeg liker ikke kardio i det hele tatt... Jeg eier ikke kondis. Jeg liker styrketrening, jeg.
Gracella sa for siden:
Jeg vet ikke om det jeg har kan karakteriseres som brede hofter (de er ikke smale, så kanskje de er "normale"??), men jeg liker ikke å løpe.
Som en (offisers)venn av meg engang sa: Det er bare to grunner til å løpe; At man er for sent ute eller hvis man er redd. Og en offiser er aldri for sent ute, han har bare omdisponert tiden sin. Dessuten er han aldri redd. Ingen grunn til å løpe, mao :D.
TrillTrall sa for siden:
Hm... Så kanskje de hofteproblemene jeg fikk etter en tid med jogging ikke skyldtes at jeg begynte å jogge litt på asfalt allikevel, men selve joggingen og min kroppsbygning? Nå har jeg ganske normale hofter da.
Yrla sa for siden:
det må bety at menn med brede hofter ikke burde løpe også, for jammen er det mange av dem også. det er langt fra alle menn som er så smale som ingrid kristiansen og grete waitz, så det kunne stått de med ikke-smale hofter, med overvekt av kvinner, og ikke damer generelt.
Nistepike sa for siden:
Kan belastningsproblemene også ha en sammenheng med at kvinner ofte mister all funksjon av glutus medius når de gror hofter? Jeg forstår godt at løping uten den helt nødvendige støtten som glutmed gir generelt ikke er så fryktelig sunt. Jeg tror ikke det er størrelsen på hoftene som er den grunnleggende problemet, men mangelen på musklatur som så mange breihofta kvinner(som meg) sliter med. Klart, faller du ut i hofta for hvert skritt(også kjent som å vrikke på rompa) blir det fort et problem når du legger på belastning.
Yrla sa for siden:
i artikkelen står det at problemet ligger i avstanden mellom knærne som er større på de med brede hofter. Muskler kan man bygge med styrketrening.Supera sa for siden:
Omvendt... Kort avstand mellom knærne.
Makat sa for siden:
JA! Og jeg er så hjertens enig. Har hatt lyst å løpe - men min kropp takler ikke belastningen, ei heller vil brystene like det. Så, da velger jeg andre ting. Zumba går faktisk helt greit nå, etter mange kilo er borte. Løping? Tja, kanskje en gang...:cool:
Qlio sa for siden:
Føler egentlig at få ting stemmer når jeg løper, men jeg har lyst til å bli god på det (så får vi se om jeg ender opp som statistikk hos fysio). Jeg er sta, jeg tror jeg blir go om jeg bare øver nok. Gjenstår å se!
smgj sa for siden:
Jeg jogger - og liker det. Rask blir jeg nok aldri, men å jogge, det kan jeg. Jeg er "framtung", men det går helt fint med en skikkelig bøyleBH innerst og en kompresjons-treningsBH utenpå. Da slipper man å få blåveiser av å jogge. ;)
Uansett treningsform er det vesentlig å stoppe om det gjør vondt (utenom begynnende melkesyre da).
Bestemamma sa for siden:
Jeg er lang i kroppen og nokså smal over hoftene, og smal om livet...små/for tiden nesten fraværende:mad: bryster og lange bein...masse muskler og kommer til å jogge til jeg ligger der....MEN jeg kan ikke jogge uten at jeg tar tilstrekkelig med oljer...da svir det inni hofter og kneledd:o...Så jeg må ikke glemme tranen, IQ-en, krilloljen og cocosaen..... :p
Da kan jeg jogge i kilometervis av gangen.....:D
Brede hofter OG kort avstand mellom knærne? Er ikke det vanligste at det er motsatt a?
Uansett, om så tilfelle. Jeg har knær som er klint inntil hverandre, men så er jeg en smule kalvbeint. No jogging for me, then. :cool:
ToreH sa for siden:
Vel, "when the shit hits the fan" og det begynner ramle ned varmt dritt fra himmelen eller du hører jævlige pipelyder rundt hodet i åpent lende...vel, da løper man, fort som faen....ja, selv offiserer også :)
Supera sa for siden:
Det var det det stod i artikkelen.
Yrla sa for siden:
he he he, sorry.
Huldr sa for siden:
Det blir jo innovervinkel fra hoftene og ned mot knærne når man har brede hofter ;) Man går ikke med beina rett ned fra hoftene liksom :p
Aha. Jeg har vel bare ikke tenkt på det. :) Prøvde å være logisk i forhold til meg selv. :p
Albatross sa for siden:
Og der fikk jeg svar på hvorfor jogging ALDRI har funka for meg..... kan gå kappgang å¨svinse med ræva, der slår jeg alle, men jogging funker ikke.... og knærene mine kunne vært siamesiske tvillinger :lol:
Klara sa for siden:
Hurra, endelig en forklaring (unnskyldning)! Ikke glad i å løpe i det hele tatt :p
Hva slags sport passer for kvinner med brede hofter og store pupper med, egentlig? :lol:
Så hva gjør man med skrinne hofter og siamesiske knær? :confused: :p
[img]http://forum.lavkarbo.no/picture.php?albumid=626&pictureid=3323[/img]
Klara sa for siden:
Pogo stick? :D
:lol: Jaaa! Hadde jeg bare vært liiiit mindre selvhøytidelig. :cool:
Klara sa for siden:
Det er det... Men kanskje du skaper en trend på Løkka, så er du ikke alene om det?
Ja, why not? Jeg har alltid vært livredd for å sykle lovlydig (=ikke på fortauene, og lovlydig er man jo ... til en viss grad. ;)) i byen!
Klara sa for siden:
Helt enig! Lovlydig sykling i byen er for ekstremsportere!
Sparkesykler slo jo an for de litt eldre for en tid tilbake, så skal ikke se bort i fra at pogo sticks kan funke også. Kunne faktisk tenkt meg det selv. Men du først! :p
Lillemy71 sa for siden:
Hvorfor er det slik at alle sånne treningsartikler skal sammenligne oss alle med toppidrettsutøvere når vi bare er mosjonister??
Dette ble lite seriøst for meg, jeg er en "normal" kvinne som er ganske brei over hoftene og da snakker jeg ikke om flesket som omgir beingrinda men hoftebeina i seg selv og jeg løper flere mil i uka i tillegg til styrke og spinning. Jeg er i statistikken til fysio og kiropraktor pga av rygg/nakke problemer men ikke pga av løping, tvert i mot. Jeg har en medfødt defekt som med behandling og trening holdes i sjakk. Jeg er blitt anbefalt å løpe av både kiro-mannen og muskelterapeuten og jeg blir skikkelig dårlig dersom jeg ikke får løpt flere ganger i uka, en jeg kan ikke løpe på tredemølle (og er blitt anbefalt å la være) for da blusser en betennelse opp.
Jeg kommer aldri til å bli et strek a la Grete Waits til det har jeg alt for mye muskler, men jeg klarer fint å løpe langt. Det går ikke fort og noen toppløper blir jeg ikke, men det er heller ikke målet mitt. Jeg løper for å holde meg i form, holde ryggen i sjakk og for det er min beste terapi for å få ut frustrasjon. Men jeg ser jo av denne veldig seriøse artikkelen at jeg tar helt feil. Jeg er en dårlig løper som kommer til å få masse skader - pfffffffft :eek:
Supera sa for siden:
Jeg har lyst på disse.
Klara sa for siden:
:lol::lol::lol:
Fantastisk! Jeg og, jeg og!
Da skal de få se jogging, da :D