< Tilbake til oversikten

Hvordan klarer dere det?

#1

magdalena sa for siden:

Jeg synes denne dietten her plutselig ble helt håpløs og har behov for å få ut litt frustrasjon :( .Skjønner ikke hvordan dere klarer det?Når dere er i ketose,tisser dere"lilla" 24/7? alle beskriver det som herlig og ingen sultfølelse..Men når jeg er i ketose,er jeg kanskje ikke sulten,men må ha noe å spise hele tiden!Det er vel kanskje en vane,men savnet etter kosen er der.I skrivende stund har jeg besøk av mine røde dager og føler meg utilpass og slett ikke komfortabel med noe.Trenger et saftig spark bak,og hjelp til å komme i gang igjen.Jeg vil ned i vekt for å føle meg bra..selvtilliten min er veldig skral og har i grunn få å prate med om akkurat slike ting.Er litt redd for å få et slags tilbake fall av depresjoner om jeg ikke lykkes,og ikke kom å si at jeg skal oppsøke lege,de gir meg bare sovepiller og nærmest håner meg for å komme dit med små problemer.Lar meg ikke nedverdiges av den gubben igjen!:mad:
Tar i mot alle råd med et stort takk!:love:


#2

Summer sa for siden:

Hei Magdalena!

Skjønner du har det vanskelig nå... Klart vi ikke skal sende deg til legen som har en slik tankegang... ;)

Det er en vanskelig prosess å legge om kostholdet, og mange utfordringer som står i kø... Kjempeflott at du har tatt skrittet og begynt på diett!!

I begynnelsen kan det være tøft, - svært tøft...¨
Hunger etter søtsaker, rastløshet, uro, irritabilitet, hodepine ... for å nevne noe... Men det viktigste jeg tenker på for deg nå er menstruasjonen din... Verden ser ikke særlig festlig ut i de dagene... :p I begynnelsen på lavkarbohydratdietter skal hormonsystemet ditt stabiliseres, - og i denne prosessen kan en oppleve at PMS symptomer blir mye verre....

Stå på, det blir bedre! Bruk oss her inne , vi vil støtte deg! :)

Du trenger ikke henge deg opp i ketosen, den er ikke den samme hele døgnet... (best å måle om kvelden før du legger deg)

Du kan sende meg en PM om du vil.. :)


#3

Iset sa for siden:

hei:)

uff føler med deg. jeg sprakk jo på det første induksjon-forsøket, men har fullført 14 dager nå. var lettere denne gangen. men jeg unner meg mye godt også da. iallefall under mensen, da SKAL du!!! :D

sjekk innom oppskrifts-siden her inne. det er mye godt. karamellpudding, sitronfromasj, sukkerfri gele, ostechips, fenalår med rømme, osv osv. det er så mye godt du kan spise. jeg må innrømme at jeg spiser endel uten å være sulten, men går jo ned fordet. mat er en stor svakhet i livet mitt. jeg spiser når jeg er lei meg, glad, kjeder meg osv. og da er denne kuren enkel, for jeg kan stort sett spise hele tiden, bare jeg spiser den rette maten:)

lag deg noe godt og kos deg, så håper jeg du føler deg bedre snart.

mange klemmer fra Iset :)


#4

Skorpia sa for siden:

Hei

du har jo holdt på en stund nå,men skjønner at du har litt problemer med dietten.
Du burde kanskje gå til innkjøp av noe lavkarbo snop når dagene er som verst.
Det finnes jo lavkarbosjokolader å få kjøpt på helsekost og de har protinrike sjokolader å få kjøpt på www.proteinfabrikken.no

For det var jo sjokoladen du synes var verst å holde seg unna vel.:)
Og du må se fremover,vanligvis vil pms problemene bli bedre etter å ha holdt på med dietten en stund. Hos mange forsvinner de faktisk helt.

Har de sjelden nå,og det er stort sett bare hvis jeg spiser for mye karbohydrater,da blir jeg rett og slett grinete:mad:

Men det er viktig at du alltid har noe du synes er godt å spise lett tilgjengelig så slipper du å hive innpå de gale karbohydratene.


#5

magdalena sa for siden:

Takk for svar og oppmuntring.:pDet har gått greiere nå de siste 6 dagene,gått ned 1.6kg og:D .Men jeg er titt og ofte i skapene og snoker,legger ikke merke til at jeg går dit engang!:confused: Jeg spiste to skiver brød med baconost for to dager siden,tenkte at NÅ har jeg gjort det store-igjen!Men neida,det gikk bra når det gjelder vekta!Har ikke målt ketosen på disse 6dagene,apoteket har ikke hatt.Savner ikke brød egentlig,det var bare det at den var nybakt og dufta godt:rolleyes: ,men idag klarte jeg ikke å styre unna sjokoladen samboen kjøpte.Han støtter meg ikke så veldig mye i dette,hadde vært enklere om han oppmuntret meg.Nå har jeg ketostix og er klar igjen,men har nok gått opp igjen.Men ser jo at det skal ikke så mye til for å gå ned.Får sette meg på rommet å se på tv heretter,så får han sitte i stua med all snopet sitt!Begynner å føle et tidspress,vil gjerne ned 10kg til sommeren,men viktigste er cm!:eek:


#6

Anitra sa for siden:

Stå på Magdalena :) Dette klarer du fint.

Jeg skal i gang med min første dag torsdag, og jeg ser frem i mot dette. Har gått å småsnakket med meg selv i flere dager, og sagt små oppmuntrende ord hele veien. Jeg er nå motivert, og vet det nok kan bli tøfft til tider. Heldigvis for meg så har jge en forståelsesfull mann som har levd med meg i over 10 år, det største problemet kan kanskje bli min datter på 7 år. Jeg kommer ihvertfall IKKE til å bruke ordet Slanke meg så hun hører det. Kostholdsendring høres så mye bedre og sunnere ut. Og jeg er også glad for at mitt elskelige tantebarn skal ha koldtbord i sin konfirmasjon. Tenk å gjøre det så enkelt for tanta :D

Syntes du er kjempeflink jeg, som har klart deg så bra :p


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.