Vi pleide å kaste alt for mye ødelagte grønnsaker, salat som ble brun og ekkel i kjøleskapet og annet grønt som ikke overlevde flere dager i kjøleskap... så fikk jeg tips fra noen å prøve ut disse boksene fra tupperware.... kjøpte meg ett sett med 4 bokser i forskjellige størrelser, og de er helt fantastisk! Når jeg har kuttet og vasket salaten, snurrer jeg den i salatslynga, og så inn i boksen med den... der holder den seg fin og crispy i over 1 uke! helt supert... nå kutter jeg salat bare en gang i uka og oppbevarer i den største boksen, de mindre boskene bruker jeg til andre grønnsaker... hver dag doserer jeg over i lunsjboksen min og det går såååå mye raskere enn å måtte stå å kutte salat om morgenen eller til middagen.... nå har vi alltid frisk og ferdig kutta salat i kjøleskapet....:D
de der så jeg på nå nettopp når ei på jobben hadde med seg katalog.. men det var ingen som hadde prøvd de før, og med den prisen og masse å velge imellom ble den valgt bort gitt. neste gang kanskje :)
Vi bruker en ZipLock-pose til salaten. Legger litt tørkepapir i bunn for å absorbere fuktighet også skylt, slynget salat oppå, klemmer lett slik at mye av luften går ut før posen lukkes.
Nei man må ikke kjøpe 4, kan kjøpe en og en.... jeg betalte under 400 kr for alle 4 på en kampanje, så litt usikker på hva de koster til vanlig... Den største får plass til MYE. Nå fikk jeg plass til en hel isberg, en halv kinakål pluss to paprika i den største, og det varer ganske mange dager før jeg må kutte opp på nytt igjen...
ja da ville jeg definitivt tatt de i bruk....
Smart å investere i en salatslynge, for de som ikke har det.... får ut utrolig mye vann og salaten holder seg frist myyyye lenger....
Husk å følge instruksjonene på siden av boksen, ikke alle grønnsaker som kan legges sammen i samme boks pga luftmengden.... Gubben hadde lagt mais en dag sammen med salat og paprika, og da ble salaten fortere brun i kantene....
Jeg bruker forskjellige enkle, billige bokser kjøpt på Nille, Europris og Kiwi.
Deler opp grønssaker 1-2 ganger i uka og har i diverse bokser kjøleskap og det holder seg flott :D
Da blir det spist mye mer grønnsaker også, av alle i fam., fordi det er så lett tilgjengelig :ja:
Har også noen slike. Har brukt den ene mest til gullerot. Har holdt seg harde og finne i flere mnd. faktisk. den største har vært litt for stor for tidligere kjøleskap, kanskje teste det igjen i dette. Liker tupperwaren min jeg også.
Den aller største boksen er den jeg bruker mest... da kan jeg stappe den full av salat, for jeg stoler på at selv det underste fortsatt er sprøtt og godt etter mange dager/uker i kjøleskapet...
Er generelt sett ikke en sånn super fanatisker på tupperware, og til oppbevaring av annen mat liker jeg best de boksene fra Ica, men disse var utorlig gode...
Er mulig det går ann å finne tak i forhandlere på facebook hvis man ikke har noen i det området man bor... var slik jeg fant tak i disse boksene, var gjennom ei facebookgruppe :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.