< Tilbake til oversikten

Ketose / allergi

Vikki sa for siden:

Jeg trenger råd!!!

Sliter endel med allergier. :mad: Div. pollen og matallerier ++ , samt har en rekke kryssallergier mot mat. ( faktisk mot det meste av gr. sakene jeg spiser ).

Har lest det meste om ketose / lavkarbo, og overalt opplyses det om at de fleste allergier forsvinner når man er i ketose. Men ikke hos meg !! Har jo en kropp som ikke helt følger boken , men WHY!!!

Noen som vet ????

Takknemlig for tips :) :)

Summer sa for siden:

Kansje du ikke skal ha noen av de matvarene som du inntar? Egg kansje?

pysa sa for siden:

Jeg har ikke peiling men jeg kan nå spise nesten alt jeg er alergisk mot. les: nøtter, egg, osv. uten problemer. Det eneste jeg reagerer på er tomater... og det skal jeg alltids klare meg uten...

Kanskje best å prøve seg frem... det er mulig det er noe du har begynt å tåle...

Nille sa for siden:

Jeg er like allergisk om jeg er i ketose eller ikke. Har lest en del om ketose og har også lest at det for noen er slik. Men jeg finner ikke noe sted at det er noen vanlig reaksjon at man plutselig ikke er allergisk lenger (men les HP link - der står det en del interessant!). Jeg kjenner veldig mange mennesker som har vært i ketose både lengre og kortere tidsrom og har aldri hørt at noen av dem har blitt kvitt alle allergiene sine.

Så om noen er så heldige får de ta det som en ekstra bonus !! :D

Vikki sa for siden:

Takk for rask respons , Lise, Pysa og Nille !! :)

Har over flere år fjernet og introdusert mat for kroppen min. Har nå kommet frem til hva den tåler og ikke. Men det som er , er at jeg har fått påvist " ekte " allergi for en rekke matvarer + kryssallergier for enda flere. ( av lege ) Feks :

Nøtter, eple, pære, ja nesten alle frukter, selleri, purre, paprika, løk, tomat, blomkål, solsikkefrø, endel urter, Disse er jo ikke aktuelle nå, men dog: belgfrukter, soya, bygg, rug, havre, hvete, poteter, gulerøtter, osv. osv...

Skjønner???

Blir ikke syk i kroppen, men jeg får reaksjoner i lufveiene, og jeg KLØR i nese, øyne,ansiktet.... Blir snart gal !!!
Nesten alt som er på min ketose - meny til dagen ( utenom fisk / fugl / kjøtt ) , gir reaksjoner.
Kan ikke slutte med diettmaten min, den hjelper for godt på alt det andre til det.
Det blir jo som å velge mellom pest og kolera !!! :mad: :mad:

Derfor var håpet mitt så sterkt for at ketosen skulle hjelpe meg litt..
Men neida, ingenting skal komme gratis til denne dama!!!

But i´m still going strong !!! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.