< Tilbake til oversikten

Tilberede tynnribbe uten at det smaker "jul"?

Idamor sa for siden:

Altså, jeg ryddet i fryseren min og fant to tynnribber jeg kjøpte for en tid tilbake. Nå lurer jeg altså på hvordan jeg skal tilberede dem uten at de smaker så "jul". Den julesmaken er liksom forbeholdt jula, og jeg "liker den ikke" sånn utenom.

Så.. Har dere noen tips?

Kitt sa for siden:

Mariner med grillmarinade eller finn en spennende kinesisk/thai oppskrift eller noe sånt!
Vi griller ribbe om sommeren, vi, og ingen har sagt noe om at det smaker jul!:)

Jeg har også kvernet opp ribbe og laget spennende kjøttboller med masse krydder og urter!:sikle:

Kanutten sa for siden:

Søk øverst på siden på "ribberull". Jeg har laget denne ribbevarianten mange ganger. Nyyydelig med ymse urter i.

langaard sa for siden:

Hei:) Jeg tatt opp den siste ribba i dag, den skal jeg dele opp i småkjøtt og lage indisk gryte av:)

Idamor sa for siden:

Takk for tips! :)
Dele opp i småkjøtt ja.. Det var ikke dumt. Har du oppskrift på denne indiske gryta, langaard?

KarMa40 sa for siden:

Google porchetta og jamie oliver eller rowley leigh.

Vi lager bare denne for tiden.

Alynna sa for siden:

Andreas Viestad hadde også en oppskrift på porchetta nylig:

www.dagbladet.no/2012/02/03/magasinet/det_beste_jeg_vet/andreas_viestad/20068599/

Hellstrøm har laget en søtsyrlig honningglasert ribbe som spises omtrent som spareribs, Jeg kjøpte akkurat boken "Ingrid og Eyvinds livretter" og den så snadder ut. Den er på salg på ARK nå til 199, og inneholder mye lavkarbovennlig mat, eller mat som kan gjøres lavkarbo med enkle grep :)

Alynna sa for siden:

honning kan man bytte med tagatesse e.l., jeg har gjort dette med hell i min spareribs bbq-saus

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.