< Tilbake til oversikten

Fryser

silia sa for siden:

Hei.

Jeg har alltid vært "varmblodig" av meg, og går gjerne tynnkledd hele året uten å fryse. Har nå gått ned ca 15 kg siden oktober, og den siste tiden har jeg vært mye kald på beina og ellers på kroppen også. Er det noe i det folk sier at det er pga vektreduksjonen?? Jeg har nå en bmi på 26, så jeg er ikke akkurat skrapet heller?? Går det over etter hvert??:confused:

Dietta sa for siden:

Jeg fryser hvis jeg ikke får i meg nok fett. Kanksje det ligger noe der ? :)

Gerd sa for siden:

Det er ganske vanlig å bli frossen etter et slikt vekttap.
Fettet vi hadde på kroppen isolerer, og den isolasjon blir borte :ja:
Da må vi kle på oss mer for ikke å fryse.

Kanutten sa for siden:

Er ikke det en vel enkel forklaring? Jeg har også alltid vært "varmblodig", tynn som lubben. Og endel av fettet som blir borte var jo innabords. Svigerinna mi er lubben og fryser alltid. Det har vel kanskje mer med blodsirkulasjonen å gjøre?

Gerd sa for siden:

Kanksje det, kanutten.

men det er helt vanlig at man blir mer frossen når spekket blir borte.

det er mange tråder om det her.

Kanutten sa for siden:

Kanskje det kan være det at kroppens temperatur øker, ala en febertilstand. Noen føler seg jo da veldig varm mens andre fryser?

Yrla sa for siden:

ja, når feberen/temperaturen går opp fryser man. Jeg fryser på lavkarbo kun når jeg har ventet for lenge med frokost; trenger mat, da går stoffskiftet ned.

Yrla sa for siden:

har du begynt å røyke eller sluttet å trene og dermed fått dårligere blodsirkulasjon?
Har du fått lavere blodtrykk, jernmangel ? e vitamin-mangel?

silia sa for siden:

Det er vel kanskje logisk det dere skriver om at fettet har isolert ja, men er ganske uvant, siden jeg alltid har vært så varm... Tviler ellers på at det er jern og vitaminer jeg mangler, siden jeg tar tilskudd. Får vel bare gjøre som det er fofeslått her, å kle på meg, og satse på at det går over etterhvert:)

Kitt sa for siden:

Kan nok sikkert være en og annen medisinsk grunn for at noen fryser mer enn andre, men at fett isolerer er det ingen tvil om!
Da jeg gikk på GR for mange år siden lærte jeg at 3kg fett isolerer like mye som en ullgenser!
Ikke rart de som har gått ned 50kg eller mer har veldig lett for å fryse!:eek:

Har man feks tatt GBP og gått ned ekstremt mye, kan man får støtte til fyringsutgifter de første årene pga at det er svært vanlig å bli en frossenpinn når fettet forsvinner!

Carisma sa for siden:

For meg så har det mye med at nervereseptorene blir bedre når jeg ikke bedøver de med sukker og gluten. Jeg kjenner ikke at jeg blir kald når jeg er skikkelig på sukkerkjøret (kjenner forøvrig ikke om jeg f.eks brenner meg heller før det lukter svidd kjøtt).

Kanutten sa for siden:

Hentet fra 7 klasse pensum:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.