Hei:)
lurte på om det er noen som kjenner seg igjen i det..Etter fem måneder på lavkarbo har jeg fortsatt smerter i beina,er veeeeeldig støl i beina...sykt.
Magnesim 500mg hjalp meg mot kramper,men ikke mot smertene.En gang i uka trener jeg i varmt vann,basseng på Martina Hansen sykehuset.En gang i uka trener jeg på Fitness,men ikke alltid.Før trente jeg 2-3 gang, men jeg skadet menisk i sommer og blir snart operert.
Det andre er at jeg gikk ned bare 2 kg første uke da jeg begynte på lavkarbo:mad:men det er veldig mulig at det er pga medisiner som forårsaker vann i kroppen.Derfor spiser jeg ikke Nannahs knekkebrød,lavkarbobrød,e.l.Sluttet også med natreen,som råd fra dere at det kan være partystopper.Spiser ikke så mye,dårlig matlyst i det siste. Drikker rent vann ca.3,5l,tørst årsak medisiner.Men det flotte er at jeg blir smallere og smallere,hele meg,særlig midje 13cm...Selv om det står stille på vekta i fem måneder...Kan noen forklare hvordan det..at vi blir smallere med samme vekta???:confused:
Håper på noen svar,tusen takk:)
Hei :)
Jeg har det samme som deg. Går ikke ned i vekt, men har blitt smalere... Idag måtte jeg klippe inn beltet med et ekstra hull :) Jeg skjønner heller ikke hvorfor jeg går inn, men ikke ned i vekt. Jeg tar også en del medisiner, men ingen som egentlig skulle stoppe vektnedgang. Unntatt smertestillende da, det kan kanskje være en stopper. Hva slags smerter har du i beina? Ekstra magnesium er lurt ja, og også ta i en kopp med salt i badekaret og hopp oppi :)
Takk for svar Fedona:) Ja det er veldig rart,men tror også at vi gjør riktig,da vi blir smallere :Duansett vekta.Jeg er bestandig støl i beina,men leggene er verst.Tunge beina som om jeg ikke klarer å gå.Håper at det gir seg en vakker dag;)
Kanskje du trenger ekstra kalium når du går på lavkarbo, jeg fikk og ensalgs smerter, stølhet i beina, men etter at jeg begynte å ta kalium i tillegg til magnesium, forsvant stølheten ganske raskt. Jeg tar ca 600mg Mg og 600mg Kalium pr dag.
Muskler veier mer enn fett, så du kan ha fått mere muskler og mista en del fett og likevel ha samme vekt :) Det at du blir smalere må jo være et godt tegn, så fokuser heller på det enn hva vekta viser :)
NEI!!! Muskler veier ikke mere enn fett! Men de har mindre volum i forhold til vekta! Derav kan man bli smalere selv om man har samme vekt som tidligere.
Hæ?:confused: Har man blitt lært så feil opp gjennom årene? Jeg var sikker på at muskler veier mer enn fett siden muskler inneholder mer vann enn fett gjør...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.