< Tilbake til oversikten

Mister håret

Opel Svima sa for siden:

Hei

Jeg har mistet ca halvparten av håret mitt, såpass ille nå med stor viker og tynn pannlugg at flere kommenterer det også :hylgrine:

Jeg gikk i fase 1 i 45 dager, og er nå på fase 2 på dag 38.

Er det noen fler dere ute som også mister håret?

Må si jeg er såpass desperat nå at jeg vurderer å bryte hele ED :confused:

Kitt sa for siden:

Det er ganske vanlig at man mister en del hår når man går på "sultedietter!:eek:
Hos de aller, aller fleste vokser det ut igjen så snart kroppen får nok næring og igjen kan prioritere slike kosmetiske ting!;)

Popp sa for siden:

Jeg mistet også mye hår i en periode på ca. 5-6 mnd. Men nå har jeg fått tilbake alt sammen. For min del opplevde jeg at krøllene som jeg fikk bak i nakken under svangerskapene forsvant, og det var deilig!
Du trenger ikke å avbryte dietten pga av dette. Det er som Kitt sier, helt vanlig.

Photobscura sa for siden:

Det kalles tellogen fase og blir gjerne framskyndet når kroppen er i "krisesituasjon". Fettforbrenning, enn hvor nødvendig, oppfattes gjerne sånn av kroppen, særlig når du går på Eurodiett som både er lavkarbo og lavkalori, og som Kitt sier så vil ikke kroppen prioritere de mindre viktige tingene i kroppen, som å produsere nye hodehår.
Og som de andre sier så går det seg som regel til igjen, og det er ganske mange som opplever dette, deriblant meg, så jeg pleier å anbefale Nisim shampoo og balsam, for det funker ganske bra på å bremse hårtapet, og jeg så både på børsten og sluket under mine verste røyteperioder at det var mye mindre hår. Viktig å følge anvisningen nøye (dobbeltshampoonere åtte dager i strekk).

Ignite sa for siden:

Før var vel Nisim kun på postordre og frisører (?), men er nå å finne på Vitus-, Ditt- og Sykehusapotekene. Jeg har også gode erfaringer med dette produktet. Jeg vil særlig anbefale å bytte hårgele til Nisim om man bruker slikt. De vanlige tetter igjen porene og gjør det vondt verre.

Opel Svima sa for siden:

Da får jeg holde ut lenger, ble bare så utrolig deppa for jeg mistet masse hår i 2009 pga sykdom også.
Og da jeg endelig hadde fått fint hår igjen og alle sa at nå er du fin på håret, så ramler det av på nytt :eek:

Men den shampoen den skal jeg sjekke ut :)

Yrla sa for siden:

Poor you, men det du kan gjøre er å ta kosttilskudd som påvirker hårveksten

Opel Svima sa for siden:

Jeg tar det, kjøper i sverige og tar dobbel dose :)

gvm82 sa for siden:

Kan og anbefale Nisim. Fekk det anbefalt på ei side her og inne ei veke var gått, hadde det heile roa seg ned.

elien sa for siden:

Kanskje et dumt spørmål, men vis en bruker NISIM shampo og balsam. Og etterpå bruker en leave in balsam etterpå, blir då resultatet dårligere?

Elin

Jeg vil tro det går greit, så lenge du bare bruker det i tuppene, og ikke i hodebunnen.

Opel Svima sa for siden:

Da er NISIM i hus, 3 stk produkter er kjøpt inn.

1 olje til å massere på hodet der hvor jeg mister håret
1 shampoo
1 spray balsam som ikke skal skylles ut

Er utrolig spent håper jeg merker forskjell om noen uker :)

langaard sa for siden:

Håper det hjelper:klem:

Dietta sa for siden:

Lykke til :)

Opel Svima sa for siden:

Mister fortsatt masse hår, snart synes det virkelig mye :hylgrine:

Jeg er veldig gla for at ED gjorde så jeg gikk ned i vekt, men jeg håper virkelig at håret mitt snart slutter å ramle av!
Blodprøvene mine er bra, kun litt lite jern og det er rette opp igjen, så jeg skjønner ikke helt hvorfor det fortsetter å dette av, for jeg begynne å spise pent igen 23 mars.

smgj sa for siden:

Spiser du bra med sjømat? Håravfall kan være forbundet med lite jod...

Opel Svima sa for siden:

Nei er ikke flink til det, går mest i kylling, men jeg skal sjekke på helsekosten i sverige med jod, takk for tips :)

Kelp (sjøalger, finnes i tablettform) kan være en fin kilde til jod.

Opel Svima sa for siden:

Takk, stikker til Svinesund etterpå og ser om de har det :)

Popp sa for siden:

Bare minner om at det er vanlig på ED. Hos meg kom alt tilbake igjen etter 6 mnd.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.