< Tilbake til oversikten

Karrikyllingfyll (sånn som i baguetter) Noen som har oppskrift?

Fluke83 sa for siden:

For å forklare litt mer, så tenker jeg på kun kyllingbitene og karrismørja man får omtrent overalt hvor de selger diverse ferdigsmurte baguetter...

Jeg har aldri tenkt noe særlig over det når jeg har spist det, hva kan dette bestå av liksom, jeg har vært for opptatt med å nyte, he he.
Men virker for meg som det kan være rimelig lavkarbo-vennlig.

Eneste jeg vet er at jeg alltid har syns den sausen/smørja ser mye gulere ut enn mat jeg selv lager med karri. Noen som vet hva jeg tenker på?

gamlebyen sa for siden:

Tror nok det ikke er verre enn majones blandet med karri og litt andre godsaker, kanskje litt limeskall, chili etc. Fargen kan nok være ffra karrien, men sikkert også litt sennep og farge, f eks et hint av gurkemeje

nellie sa for siden:

Det hadde såklart vært fint, men det er nok mange E'er, fargestoffer, emulgatore og gud vet hva'er i de salatene.:p Men skal man lage selv kan det jo lages på den måten.:)

Fluke83 sa for siden:

Men vil det smake det samme..? :P
Man skal ikke tulle med fysemat, he he

nellie sa for siden:

Nei, det vil nok ikke smake akkurat det samme. Kanskje du klarer lage noe like godt, bare litt ansleis!:)

nellie sa for siden:

Jeg jobbet på et bakeriutsalg hvor vi smurte baguetter. Skal love det ble noen skjeer sånn gul guffe i løpet av de to årene!:p Sykt godt, men full av dritt.

apekatt1 sa for siden:

Jeg liker å lage noe lignende med grilla kylling hakket i små biter, blandet med rømme, majones, salt, pepper, karri og grillkrydder. Har også i litt finhakket rødløk og agurk, men det er vel ikke nødvendig. Nom, nom! :)

Fluke83 sa for siden:

Mmm..! Tror det skal eksperimenteres litt i de nærmeste dager... :hungry:

Alynna sa for siden:

Finhakket løk og paprika, samt aromatkrydder (sjekk hvor salt kyllingen din er først), Toro sin gule karri (funker bedre til akkurat dette, enn den fra Hindu) og en anelse søtning (flytende natreen, litt tagatesse e.l.) Hiv så oppi masse majones og en klatt rømme, så er du der :) synes det smaker godt med en salat med agurk i :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.