< Tilbake til oversikten

Frys deg ned i vekt?

smgj sa for siden:

To interessante artikler om såkalt brunt fett - og hvorfor man vil ha det i stedet for hvitt fett.

www.nytimes.com/2012/01/25/health/brown-fat-burns-ordinary-fat-study-finds.html
www.popularmechanics.com/science/health/genetics/brown-fat-revelations-may-lead-to-new-weight-loss-drugs-670440

Og jeg ofrer mye for forskningen... :D
Sånn rent anektdotisk kan jeg si at jeg satte meg i badekaret i 5cm lunka vann og etterfylte med iskaldt til over lårene i går (planlegger opp til midjen seinere) og hadde det største vekttapet over natt på 3mnd natt til i dag....
Det er så "tilfeldig" at jeg skal stålsette meg for å prøve noen ganger til. Å gjøre det på denne måten - sette seg i lunka, etterfylle (ikke for fort) med kaldt gjørde prosessen helt overlevbar. Jeg var der i 20 minutter, med en håndduk over skuldrene og lydbok på øret... :D galematias

Dietta sa for siden:

Så flott at du frivillig blir vår testperson :blomster:

Da skjønner jeg hvorfor jeg lærte at man forbrenner flere kalorier når man fryser enn når man svetter da jeg var ung.

Men - hva pokker gjøre man når man ikke har badekar ? Lurer på om "kalddusj" virker like bra :p

senorita sa for siden:

Rimelig kaldt ute i sjøen nå da Dietta ;p

manne sa for siden:

Kalde fotbad funker jo... :p

manne sa for siden:

rofl :D

langaard sa for siden:

Snøbad, vel:p

Dietta sa for siden:

Å dere er vel greie vel, som kommer med så mange gode forslag :p

Blir spennede da, å se om dette fører til noe i framtiden. Frys og bli slank :) Foreløprig lar jeg TS være prøvekanin, og senker heller tempen inne, og sparer strøm i samme slengen som kiloene fryser bort :D

krokodillen sa for siden:

Yay! :D

Her er flere gode forslag:
Sett ned temperaturen innendørs, og spar både miljø og økonomi på kjøpet.
Ta den skituren.
Isbading, tjaaaaa....
Ta med barna på skogtur, og dropp ekstra genser på deg selv.

Vil gjette på at mengden brunt fett hos voksne varierer. Jeg kjenner en som alltid er uvanlig varm i forhold til alle andre, som kan spise enormt mye og aldri legger på seg. Kanskje det er brunt fett som ordner dette.

pappaegøyen sa for siden:

Da venter jeg i spenning på videre analyse frys deg ned i vekt ,høres bare så sprøtt ut at jeg må få det med meg :)

Mariann S sa for siden:

Gleder meg til fortsettelsen :)
Kanskje det er so enkelt at en får legge kalde omslag rundt livet for å få bukt med 'bilringa' :D

Dietta sa for siden:

Strålende forslag Mariann :ja:
Jeg har nå tenkt å gå til innkjøp av en IS-BH :eek:

langaard sa for siden:

Skal du fryse bort puppa:eek:

nellie sa for siden:

Du er vill!:D

Dietta sa for siden:

Ikke fryse helt bort da..... mere sånn "la det bli en håndfull igjen" liksom :p

Forøvrig er jeg bare vill i nikkersen........... ikke ellers :eek:

nellie sa for siden:

Dere er ville hele gjengen! :p

Mariann S sa for siden:

Kalde omslag rundt livet og ull på puppane her då :D

Dietta sa for siden:

Skal du ha dem til å gro du eller ????????????? I så tilfelle kan vi godt dele på godene :p

Dietta sa for siden:

Da er vi jammen i godt selskap ;)

langaard sa for siden:

:lol: Tullsjur!

Dietta sa for siden:

Snakk for dæ sjæl :p

Bik sa for siden:

Vel...skal ut å gå snart....må vel droppe dunjakka ;)

langaard sa for siden:

Kanskje jeg skal ta meg en joggetur i bikinien, så får iallefall folk noe og snakke om, om ikke annet:D

senorita sa for siden:

Og jeg som trodde det var sunt å svette :o

Chamomilla sa for siden:

Fytti, med lungebetennelse nylig tilbakelagt så kan dere bare ha den frysingen i fred altså! :D Ja, det forsvant et par kg og jeg frøs sikkert på meg dette ved å dra på skitur og bli frossen med influensa i kroppen. Værsågod, det er ikke verdt det. :)

Mariann S sa for siden:

Ikkje mykje å fryse vekk iallefall :geip:

smgj sa for siden:

Opptil flere som forsøker det i et internasjonalt forum - der hvor jeg hentet inspirasjonen til forsøket... (Og foreslått av en lege som selv bruker metoden (og har gått ned mange kilo) - uten at noen av delene behøver å være noe udelt kvalitetsstempel... :cool:)

Og isterninger i badekaret!:eek:

Kanutten sa for siden:

Fryse seg ned i vekt???

Har du bodd nordpå??

Når strømmen er borte her i årevis av gangen plopper det frem unger som bare det!

Ergo, man går IKKE ned i vekt. :p

smgj sa for siden:

Høh - da jeg bodde nordpå var jeg enslig - og slank. :p

Problemet er ikke mangelen på kulde i tilfellet du beskriver - bare mangel på frysing. :D

Kanutten sa for siden:

:lol:

Kanutten sa for siden:

Få høre om det virker på puppene, så kan jeg teste ut om det kan ha effekt på bollemusa. :cool:

nellie sa for siden:

Nå leste jeg nettopp at man bare kan knuse fettcellene!:) Kanskje noen kan låne bort en bulldoser og rulle over oss.

Dietta sa for siden:

:eek:

Det skal vi fikse Nellie ;) Har en nevø som er anleggsmaskinfører. Han skaffer det meste av tungt maskineri. Bare si hvor stor du vil ha den (maskinen altså :p)

Kanutten sa for siden:

En mann i nabolaget døde, seff, etter å ha blitt flatmoset av en doser for endel uker siden. Det var et lite hyggelig syn sa de som fikk det med seg. Jeg tror man trygt kan si at mange av fettcellene hans ble tømt.

Dietta sa for siden:

HUff da. Det var ikke bra :nei:
Jeg skal be Martin t adet pent :D

nellie sa for siden:

Eh.. Ja..

langaard sa for siden:

:lol::lol:

Kanutten sa for siden:

Bra det! :heia:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.