< Tilbake til oversikten

Trenger tips til hvilken diett/program jeg bør følge

Kamel85 sa for siden:

Heisann
Er ny her inne og har tenkt at dette skal bli starten på mitt nye liv:)

For å starte å fortelle litt om meg selv er jeg en sprudlende jente på 27 år som alltid har mange baller i lufta og går sjelden glipp av noe som helst;)
Er gift og har to barn på 4 og 1 år. Før jeg fikk min datter lå vekta mipå rundt 72 kg... Ble kjempe flink og trene og passte godt på hva jeg stappet i munnen og så var jeg nede i 68 kg en stund og da var jeg faktisk superfornøyd!!! Hadde fortsatt pupper og rompe og brukte m og 38 i klær noe som jeg har som mål. Så boe jeg gravid... Mai 2011 fikk jeg en nydelig sønn men har desverre ikke fått av meg de ekstrankiloene graviditeten tok med seg så nå veier jeg 79 kg!!!! (er bare 162 høy )... Har prøvd i et halt år nå å få tilbake min idealvekt som er 68 men d minste jeg har verdt nede i før jeg spratt opp ijen var 76,,,,

Som sakt er jeg en aktiv jentesom er ute å går tur hver dag... Rener effektivt på treningssenter 2 timer ca 3-4 ganger i uken... Selv synes jeg ikke at jeg spiser så veldig mye heller men det må jeg jo gjøre i følge vekta mi som ikke rikker seg..... Har to små barn så jeg må få til en diett eller noe som kan flettes inn i min travle hverdag. ( dattera mi har også aktiviteter på ettermidager og jeg selv spiller i korps som også tar en del tid pluss treningen )

Men nå føler jeg meg skikkelig motivert nå MÅ jeg få det til,, har prøvd å lese meg gjennom masse av disse diettene men vet liksom ikke hvilken jeg skal velge som kan passe for meg... Har noen av dere et forslag???
Kan også nevne at jeg har fått diagnosen PCO som vistnokk også har innvirkning på forbrenningen min,,,

Alle forslag mottas med takk!!!

Gleder meg til å bli kjent med dere ! :)

NinaOp sa for siden:

Hei og velkommen!
Det beste vil være å lese om de forskjellige kostholds filosofiene og se selv hva som kan innlemmes i din hverdag. Kun du kan si hva som passer best for deg. Les deg opp på oppskrifter, se hva du kunne tenke deg å spise og dann deg ett bilde ut ifra det. Det finnes vel ingen fasit på hva som er løsningen, noen velger en streng linje som fks ketolyse, andre vedlikeholder eller bare ønsker helsegevinsten ved å kutte en god del karber. Det letteste å følge kun for helsegevinst,er vel en generell lavkarb-retning, selv om mange av oss på strengere dietter syns det også går greit etter en stund.
Lykke til med valget ditt!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.