Carb_counter sa for siden:
Hei!
Jeg lurer på en ting ang bacon fra First Price. På pakka står det "karbohydrater 0.0 g) Men på innhold så står det sukker???? Så jeg skjønner ikke dette helt.
Noen som kan hjelpe?:o
Hei!
Jeg lurer på en ting ang bacon fra First Price. På pakka står det "karbohydrater 0.0 g) Men på innhold så står det sukker???? Så jeg skjønner ikke dette helt.
Noen som kan hjelpe?:o
Bik sa for siden:
Den er sikkert sukkersaltet før røyking. Tror ikke det betyr så veldig mye for karboinnholdet.
Photobscura sa for siden:
De er ikke pliktig til å oppgi næringsstoffer som er lavere enn 0,5 gram pr 100 gram vare, men de er pliktig til å oppgi alle ingredienser i varen.
Men for å presisere, så er nok ikke First Price sin bacon røkt, gitt. Den er bare tilsatt røykearoma, og det synes jeg er juks og fanteri. Har en del å si for smaken også, synes jeg.
Bik sa for siden:
Da holder vi oss unna den. Gildes produkter er tryggere.......tror jeg...
syns den smaker godt da^^ å den er billigere!!
men vil dere si den er "grei" å spise? :)
Bik sa for siden:
Ja sikkert grei nok. Og det yderst lille sukkeret som finnes i den, finnes nok i alt annet bacon også :)
Kitt sa for siden:
Jada, bare spis! :D
Takk for svar! =D
Nå ble jeg glad! Var redd det var mye sukker ;)
Åssi sa for siden:
First Price produktene er vanligvis like bra som de "originale" produktene, og blir produsert i de samme produksjonsområdene, med de samme ingrediensene, og av de samme merkene. Det er veldig dyrt å forandre hele produksjonsmetoden, så de "sparer" heller inn pengene på litt kjipt design (som det egentlig er mye arbeid bak). Slik får de kunder i alle "pengegrupper", for folk som fokuserer mer på "kvalitet" enn på pris kjøper heller de dyrere produktene, men går likevel i overskudd ettersom folk uansett kjøper.
or so I´ve heard :)
Fra www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.6495889
"Der finner vi at billigosten er produsert på Synnøve Findens anlegg i Alvdal. First Price kokt skinke og wienerpølser er produsert hos Fatland Sandefjord, mens First Price fryst kyllingfilet er produsert av Nortura Rakkestad, det samme anlegget som leverer Prior-kylling."
lillekri sa for siden:
I en del tilfeller er first price bedre pga import. (Virker som om Orkla/Stabburet er tregere enn resten av verden med å skifte ut skadelige ingredienser.)
TrillTrall sa for siden:
Jepp. Laks f.eks. blir pakket på samme pakkeri, men bare merket med forskjellige merker, det er samme laksen.
Jeg mener - hvor stor forskjell kan det være på en laks og en laks?
På den annen side er den strimlede kyllingen til Den Stolte Hane ekkel mens den fra Prior (?) er fin og ser mye "renere" ut. Og når det gjelder koteletter sverger vi til Nordfjord fremfor Gilde, Gilde sine er mye tørrere.
Når det gjelder blandaprodukter er jeg ikke nødvendigvis enig i at First Price er like bra slik VG sa før helgen. Jeg har prøvd det meste jeg har kommet over av makrell i tomat og jeg sverger til Stabburets klassiske, de andre er ikke i nærheten av å være så gode.
Åssi sa for siden:
Men det er en smakssak på krydderet de bruker i tomatsausen. Er helt enig, FP sin makrell smaker ikke like godt, men selve makrellen er nok ikke noe dårligere.
Det som kan være forskjell på produktene er hvor mye vann som er sprøytet inn i produktet før frysing. Ser ut som de er like store, men vannet fordamper når produktet tines og stekes.
Photobscura sa for siden:
Hvor mye vann som er i produktene kan man fint se på varedeklarasjonen. Skal stå hvor mange prosent det er som er rent kjøtt. ;) Og, om jeg ikke husker feil, så har man vel ikke lov til å sprøyte mer enn 10% vann i kjøtt i Norge?! (Correct me if I'm wrong).
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.