1 hel mørk sjokoladeplate, 113 g, fra ghiradelli uten søtning(Iherb har denne) 12 suketter hvis du liker mild søtsmak, ellers tilsett et krm med hvit stevia. Da ble det perfekt, synes jeg. en klype salt 50 g sukrinmelis (helsekost/Jacobs) 32 g proteinpulver (jeg bruker her eggehviteprotein uten smak fra Now) 1 teskje vaniljepulver ½ ts pulverkaffe i ørlite grann kokt vann 1/2 dl soyamelk (melk og fløte kan også brukes) Varm opp soyamelk og en skvett vann til kaffepulveret og løs opp sukettene i denne blandingen. Hakk sjokoladen og smelt i en bolle over kokende vann i en kjele. Tilsett den søte kaffemelken og rør rundt før du tilsetter det i det tørre som er blandet sammen på forhånd. Jeg blandet det sammen med skje og lagde kuler av de og la i en plastboks i kjøleskapet. De ble harde fort.
pr stk (14 kuler) 52,86 kcal 14,49 g 4,46 g fett 2,95 g protein 1,69 g karb
Jeg har ikke smakt på det i shake, kun i bakst. Synes det er ok. Men nøytral smak til shake kan ikke være godt. Du kan fint bruke et annet pulver enn jeg har gjort, med sjokoladesmak, vaniljesmak ...whey, soya, what ever
Er treningsfantatikeren jeg bor sammen med som kjøpte seg det, for å blande i proteinshaken sin.:p Eggehviteprotein skal jo være helt top notch. Men han klarte ikke drikke shaken, selv med bare en liten andel eggehviteprotein i. Men det kan jo være forskjell i smak på dem.
DEn med egehvite fra MRM er veldig søt. DEn jeg har har ingen smak og må være gørr i shake. ER vel ment til bakst. Han burde gi deg den til å bake med og kjøpe en med smak. Now eggehvite med smak er sikkert ok, men til shake ville jeg kjøpt en dyrere en, gourmet eller noe sånt som er best-selger og har fått god omtale.
Venter på flere pakker fra Iherb jeg også. Kjøper det meste faktisk. Masse frø, proteinpulver, stevia, alle typer mel etc. Passer alltid på at jeg fyller ut vektkvota opp til 1,8 kg, og NOK 200,- grensa :D Da blir det mye rart i pakkene ;)
jeg håper dere vil teste oppskriften, nemlig:) skjønte du kanskje:) jeg skal lage nøyaktig maken når denne ladningen er oppspist. når jeg tar to biter føles det som om jeg har skeiet ut, men jeg har jo egentlig ikke det, men så godteri-aktig smaker det, altså. Myk sjokolade:)
Den står i kjøleskapet og jeg gleder meg :D Man tar det man har, 70% sjokolade (og da lot jeg være å ha i noe mer søtt), fløte og proteinpulver med sjokoladesmak. Brukte dobbel dose proteinpulvet for å erstatte massen fra sukrinen.
Fint. Venter på min bestilling selv. Men den ladningen holder en stund om man spiser max to biter om dagen:) Bitene er ganske store. Jeg bredde massen oppi en fikantet boks som det har vært pepperkakedeig i og skar den opp i 14 deler.
Bruker kun stevia som søtning og må ofte erstatte med noe i tillegg fordi sukrin og annen "pulver-søtning" har større volum. Synes 70% sjokolade er søtt nok i seg selv, så det er nok ikke noe problem :)
Den ble seig og fin hvertfall, regner med at det var noe av vitsen. Har aldri tatti en bar av noe slag, så aner ikke hvordan konsistensen skal være..
Netse ladning ble med nøttemel i mangel på prottispulver. Ble godt det også men tørrere av en eller annen grunn. Her er den oppskriften. Ble god,da! Adas fudge 3 ,med nøttemel istedenfor prottispulver
1 usøtet ghiradelliplate, 113 g 12 suketter+1 krm hvit(konsentrert og ren) stevia 1 klype salt 50 g sukrinmelis 17 g peanøttmel 17 g hasselnøttmel 1 teskje kaffepulver oppløst i kokt vann sammen med sukettene og steviaen ½ dl ren soyamelk etc.som jeg varmet opp 2,5 g kanel og vaniljepulver
gir tilsammen 204,5 g og 772 kcal, 74,01 g fett, 26,39 g protein og 23,98 g karbo.
14 biter a’ 14,61 g og 55,14 kcal, 6,168 g fett, 1,89 g protein og 1,72 g karbo.
Følg fremgangsmåte som ved min andre fudgeoppskrift.
Å lage fudge er vanligvis vanskelig og tidkrevende ,men denne er enkel og rask å lage.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.