< Tilbake til oversikten

Lenge til man får energi?

Jaudaa sa for siden:

Hei,

når man er på vei, har nettopp kommet i ketose. Hvor lang tid pleier det å ta sånn ca, før man merker at man får den energien alle snakker om med lavkarbo?
Dette er vel kanskje veldig individuelt, men jeg er ganske slapp og har lyst å sove hele tiden akkurat nå. Hodeverk som kommer og går.

Prøver å drikke mye vann, og spise litt avocado, får å få fett i meg.

OG, er det normalt å svette mer enn med høykarbokosthold? Føles sånn vertfall...

Yrla sa for siden:

Jeg fikk energi først etter syv uker, men jeg spiste kanskje ikke nok fett og er 39 år, noe som kanskje har litt å si, vet ikke helt.

senorita sa for siden:

tar maks en uke før jeg føler meg toppers.. jeg svetter kanskje ikke så mye, men det er fordi jeg kler av meg.. Haha. jeg blir så utrolig varm i ketose, så jeg tasser rundt i sandaler og uten sokker jeg stort sett, hele vinteren hehe :D Kroppen jobber vel på høygir og forbrenner masse fett, er sikkert derfor jeg er så heit.. men ja.. jeg er varm, men ikke svett.. :) Svett blir jeg om jeg har for mye klær da.. KLE AV DEG :P

Jaudaa sa for siden:

hehe, ja, senorita: jeg kler også av meg når jeg er varm, men nå tenker jeg i sammenheng med trening :P
Tror kanskje ikke det hadde blitt så godt mottatt om jeg hadde kledd av meg på dans eller treningsstudioet ;)

senorita sa for siden:

hehe kanskje litt vanskeligere da ja, men jeg tror det er ganske vanlig å bli varmere i ketose i alle fall... :)

svingstangdeluxe sa for siden:

Mitt "tjo-bing-overskudd" kom etter ca 14 dager og varer enno!!!

Jaudaa sa for siden:

Hvordan merker du det egentlig? hehe, venter enda jeg :P

Lindemor sa for siden:

Jeg var veldig tom, tung i kroppen og hadde en generell sykdomsfølelse de første 14 dagene etter omlegging fra høykarbo til ketogen kost. Når de første to ukene var unnagjort, skjedde det magiske forandringer og det har jeg levd godt på lenge nå.

:heia:

svingstangdeluxe sa for siden:

Treng mindre søvn t.eks. Før var eg dødsliten når eg kom fra jobb. No går ettermiddagen på det jevne. Kan og sovne litt seinere og likevel vere klar og fokusert på jobb. Når eg ikkje er så trøtt etter jobb (tenker at det har litt med stabilt blodsukker å gjere?), så kjem eg meg på trening og det gir overskudd. Vips; ein god sirkel :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.