Anarko sa for siden:
Endelig fant jeg ut av dette med å lage tråder! Hurra!
Hva er målene deres for den første vårmåneden?
Anarko sa for siden:
Endelig fant jeg ut av dette med å lage tråder! Hurra!
Hva er målene deres for den første vårmåneden?
vaskeklut sa for siden:
flinkis :D jo. altså. nå skal du høre! jeg har som mål å få inn treninga som en vane. er på god vei kjenner jeg! siden jeg har sykt dårlig kondis etter å ha vært syk i ovdr et år er et annet mål å kunne løpe sammenhengende i mer enn et min og femten sek... hosthark. og så har jeg et mål om å gå inn en til to cm rundt magen. starter med de enkle målene i stedet for å være superambisiøs og miste motet etter en ukes tid.
Rebeldama sa for siden:
Helt enig med vaskeklut :)
Målet er å bli i litt bedre form (som forøvrig ikke skal så mye til hehe).. Mitt bidrag til bedre helse har vært å hengt meg med i den lokale TjukkasGjengen (som det finnes flere av på FB).
Hadde første turen om onsdagen (også torsdag og idag).. Sammenlagt har jeg på de tre dagene gått ca 1,3 mil.. Og jeg LOVER at for ei som for det meste sitter på et kontor om dagene så har det merktes i kroppen..
Dette er jo dessuten gøy!! :) treffer nye folk og går jo aldri alene.. Flott ordning og tiltak disse TjukkasGjengene..
Kitsu sa for siden:
Nå som både helsa og været begynner å ta seg opp, skal jeg prøve å komme meg ut mer. (Burde vel egentlig gått ut nå, men ser på Masterchef. :P) I tillegg så driver jeg og ser over hva jeg spiser på Diett.no, bare for å sjekke om matvanene mine har sklidd for mye ut. Etter to år med lavkarbo, og lite nedgang det siste, så er jeg bittelitt lei av alt som heter mat. Rett og slett. Må skjerpe meg. Og slutte å spise eple, tror jeg. Virker som om selv den minste mengde gjør at jeg går rundt småsulten konstant.
Anarko sa for siden:
Jeg tenker å fortsette som nå. Har bare fått trent 3 ganger denne uka. Pluss mye løping i trapper i går. I dag har jeg ikke tid pga søvn og jobb. Men i morgen er det i gang igjen med ny giv :)
vimsen85 sa for siden:
Målene mine er ikke lavkarborelaterte i det hele tatt. Men mål har jeg fordi om. Målet er å skrive et kapittel ferdig til onsdag slik at jeg kan levere det til mastersymposium på mandag. Og så har jeg et mål om å skrive to kapittel til før denne mnd er slutt. Det er ganske tøffe krav, men jeg har ikke egentlig så mye valg.
Ja, jeg har foresten et matrelatert mål og det er at jeg skal huske å spise og ikke ramle i for mange skåler med godteri.
Den 23. mars har jeg vært lavkarber i to år :D
Anarko sa for siden:
Gode mål det da Vimsen :) Du er flink med master'n!
vaskeklut sa for siden:
Jeg føler for å skryte litt i dag, jeg! :D
I forrige uke klarte jeg å få trent hele FIRE ganger (det er veldig mye til meg å være), og jeg har nettopp vært og trent, selv om jeg egentlig ikke gadd :rolleyes::cool: Så nå føler jeg meg flink! Nå trorj eg det skal bli et par "brød"skiver med egg og røkt laks på før jeg hopper i dusjen og deretter stikker for å hente pakken min fra iherb som er ankommet. Seinere må en kanskje få støvsugd litt også. Det ser jo ikke ut her :eek:
(....er det forresten bare jeg som er hekta på bakery story og bug village på mobilen? :rodme: )
Rebeldama sa for siden:
Åhhh.. jeg vil også ha pakken min fra IHerb!!! NÅ!! :( Har venta i over to uker..
Meeeen jeg frykter for at pakken har falt offer for valutakursendring og at den ligger til tolldeklarering :( Sukkeh.. For slikt tar jo votter og vinter..
vaskeklut sa for siden:
Det kan jo også hende at den er plukka ut i "tilfeldig kontroll" av tollen. Det har hendt mine pakker ofte :) Krysser fingrene for at den kommer fram snart!
Rebeldama sa for siden:
Jeg håper du har rett :)
Så at med $6 i frakt så kom pakken på 320,- NOK.. Så den er veldig på grensa (av hva jeg bruker å handle for)...
vaskeklut sa for siden:
Men.. Du skal ikke regne med frakt i beløpet du har handla for. Men uansett så ser det ut til at det er for mye, slik at den blir stoppa i tolla.
Rebeldama sa for siden:
:rodme: Sorry, bomma på tastaturet.. 220,- mente jeg hehe
vaskeklut sa for siden:
Da blir saken raskt en annen. seks dollar er rundt 33 norske ;) dermed er du under tollgrensa om du har regna frakt og produktkostnad i ett :)
Anarko sa for siden:
Flinka! Jeg har også trent i dag. Og det var ganske så deilig :) Du er nok på vei til å bli avhengig ;)
Jeg er bare hekta på wordfeud. Hva går de to spillene du snakker om ut på?
Rebeldama sa for siden:
Lykke idag lå det et A4 ark med bilde av sendingen i posten :)
Stort stempel "Ikke Tollpliktig" hehe..
Tror jeg må løpe bort på posten med en gang jeg :D
Kitsu sa for siden:
Jeg er óg lykkelig! Jeg fikk en flaske Maggi Seasoning importert fra Thailand av en mor på jobben i dag; det er som superkonsentrert soyasaus, trenger bare et par dråper i gangen. Kjempegod. I tillegg fant jeg østerssaus uten altfor mye kh på Safari. Ergo; det blir asiatisk mat på meg fremover. Er noe jeg har savnet. Og siden jeg går inn for å få i meg mere grønnsaker fremover, så er det genialt.
vaskeklut sa for siden:
Anarko: eeerhm.... :o i det ene skal du drive et bakeri, og i det andre skal du bygge opp en hage med maur og bier :o Jeg er superbarnslig og elsker slike spill :D
Kitsu: heldige du som får sånn a :D
Rebeldama: hurra! Pakker er så gøy det, selv om man vet hva som er inni!
Kitsu sa for siden:
Er ikke hver dag det skjer, men er bare koselig når det skjer. Vi hadde en feiring for en stund siden der det i forbifarten ble nevnt at den "soyasausen" var veldig god. Og dermed så troppet de opp med en liten flaske til hver av oss der i dag. Jeg sjekket kh-innhold, og det er tilnærmet 0. Niiice. Kan bruke litt ev den sausen, med andre ord.
På den litt surerer siden, jeg kløøør! Lurer på om jeg egentlig trenger å få i meg litt mere fettsyrer og slikt. Har eksem, greit nok, men nå er jeg kjempetørr på anklene og, og det irriterer meg noe så grassat.
Anarko sa for siden:
Smør deg inn i en skikkelig feit salve før du legger deg. Det gjør jeg. All spritingen av hendene gjør at jeg tørker helt inn jeg også. Men når jeg smører meg godt inn om kveldene så hjelper det veeeldig på. Du har jo eksem, det har ikke jeg, men det kan jo hende det hjelper på med litt kremer :)
vaskeklut sa for siden:
argh. jeg sliter sånn med at jeg er fysen og stadig vekk har lyst på noe, og da går det som regel no mat inn i munnen. heldigvis ikke snop da, sånn som i "gamle dager". men likevel. hjelp?
Anarko sa for siden:
Er det en grunn til at du er fysen? Altså; noe annet som plager deg? Om du ikke er sulten når du er fysen så kan det være greit å sysselsette seg med noe annet som får tankene til å gå over på andre ting. Men er jo veldig individuelt det her. Når jeg er fysen, men ikke sulten, så går det stortsett over om jeg bare venter litt. Andre ganger drikker jeg noe vann, eller tar meg en tur ut.
Anarko sa for siden:
Gikk på vekten nå, og den viste 77,8 kg! Er like overrasket hver gang egentlig, over at jeg har gått ned og fremdeles går ned.
vaskeklut sa for siden:
Mja, kanskje. Jeg får begynne å tenke over det :) Gratulerer med nedgang! Jeg skal snart av gårde til naprapat og få litt mer skikk på nakken min.
Anarko sa for siden:
Takk. Jeg tror ikke helt hodet henger med på nedgangen. Det veksler mellom sjokk, at jeg glemmer det, eller tenker at det ikke er så stor forskjell og slike ting... Andre ganger er jeg jo bare fornøyd. Hvor lang tid tar det før tankene kommer etter mon tro?
Lykke til med nakken! :)
vaskeklut sa for siden:
Takk! Det gikk fint :)
Lurer på om vi burde fått flytta tråden, for den ligger i feil underforum! o_O Enellerannen moderator? Help? Plz?
vimsen85 sa for siden:
Jeg er litt lei meg i dag, for jeg var så dum å veide meg. Har gått opp fem kilo :( Men masterinnspurt er litt sånn unntakstilstand da. Ingen unnskyldning for at jeg spiste en hel pose chips forrige helg. Men bortsett fra det så tror jeg egentlig problemet er at jeg spiser for lite og stresser for mye.
Men nå skal jeg bake kake. Grattis med kvinnedagen vakre kvinner! Jeg er å finne ved kjøkkenbenken :P
vaskeklut sa for siden:
Uffda vimsen :( :klem: Det går seg til, skal du se!
nellie sa for siden:
Jeg har gitt beskjed:D
Kitsu sa for siden:
Aha, det virker endelig som om de kiloene jeg la på meg mens jeg var syk begynner å slippe taket. Sakte, men det skjer. Må kjøre ganske kontroll på både kh og kcal, dog.
Kitsu sa for siden:
Wow, nå virker det virkelig som om noe er på gli. Har gått ned enda en kg igjen. Kanskje kommer jeg meg ned til der jeg var før jul snart?
Hvordan går det med dere andre? Har alle reist på fjellet eller noe, det ble så stille her?
vaskeklut sa for siden:
haha. neida! jeg har pc-forbud pga et kranglete skulderblad, så bruker bare mobilen til å smurfe rundt her inne. da er det liksom så tiltak med å skrive! jeg holder på å lage troikakake fra fristende lavkarbo. spent! ellers så funderer jeg litt på hva jeg skal skrive om i den nye journalen min her på forumet.. og så har jeg lagd müsli! har noen tips til hva annet enn melkeprodukter jeg kan ha det til? om det er noe som funker til da:p
kitsu: :heia: for nedgang!!
Kitsu sa for siden:
Jag mauler müsli eg. Eller, jeg gjorde det engang i tiden. :P Nå mauler jeg solsikkefrø i stedet.
Anarko sa for siden:
Jeg er i sogn, og har brydd meg lite med data denne helgen. Har kost meg skikkelig, løpt tur med hunden både i går og i dag. Og ikke minst shoppet og spist pinnekjøtt :D Blir vel dette som kan betegnes som en perfekt helg?
Kitsu sa for siden:
Så koselig, Anarko!
Anarko sa for siden:
Å ja! Nå er jeg hjemme i Bergen igjen. Kunne egentlig tenkt meg å vært i sogn et par ekstra dager. Men jobben kaller. Ha en god natt alle sammen! :)
vaskeklut sa for siden:
ååååååååh. hvorfor er det så utrolig slitsomt å være så hormonell og humørsyk rett før mensen? :-( muuuuh. furte og sutre
Kitsu sa for siden:
Oh, jeg har kjøpt meg nye løpesko, så skal straks ut og prøveløpe dem - skal bare lade iPoden først. Fant ut det var på tide, når de var på salg og jeg innså at de jeg har arvet jeg av en venninne for minst 5 år siden. Pffft. :P
Anarko sa for siden:
Have a good run! :) Jeg har treningsfri i dag :)
Kitsu sa for siden:
Skoene var svingode å løpe i. Løp ned fra Fløyen uten at knær eller hofter protesterte, skoene tok seg av all dempingen. Var virkelig på tide med nye ja.
Anarko sa for siden:
Da har du investert godt ja! Er veldig glad i mine også. Har fri i morgen (hvis de ikke finner på å ringe fra jobb da), så da blir det trening etter frokost. Hadde noen elendige sko i begynnelsen når jeg meldte meg inn på treningssenter, og merker intenst stor forskjell nå som jeg har gode sko.
Kitsu sa for siden:
Jepp, å gå fra 5-6 år gamle Asics til nye Nike Pegasus var som å løpe på skyer. Har dog elendig kondis uansett, så blir litt 'intervall-løping' for meg. Løpe-gå-løpe-gå-hoste litt-løpe. Ffff... :P Astmaen er mye bedre da, hadde jeg gjordt det samme for ett-to år siden hadde jeg krepert.
vimsen85 sa for siden:
Kjenne-seg-igjen Er hormonell og humørsyk før og underveis :p I tillegg til at jeg faktisk bakker snakkvendt når jeg har mensen. Veldig merkelig fenomen. Håper det ikke er tegn på tidlig altzheimer.
God uke til både de hormonelle og de med rolige hormoner!
Anarko sa for siden:
Skal også ha mensen denne uka. Men merkverdig lite hormonell (foreløpig, og bank i bordet) denne gangen. Vi får se da, enda en uke igjen.
vaskeklut sa for siden:
Haha, godt vi er flere! Bakker snakkvendt, faktisk. Så merkelig! Jeg bare ligger i fosterstilling i senga og ber om å få dø pga smertene :eek::o Jeg har heldigvis en veldig forståelsesfull kjæreste, som synes oppriktig synd på meg. Men han skjønner IKKE at han burde komme hjem med sjokolade i dagene før:realmad:
I dag er jeg så støl at jeg ikke vet helt hvor jeg skal gjøre av meg :lol: Jeg trente i går, og bestemte meg for å ta igjen for at jeg hadde vært lat en uke... Angrer litt akkurat nå, kan man si :D Men ikke mer enn at jeg har meldt meg på 75 minutter med yoga på treningssenteret i morra! I dag har jeg mer enn nok med å faktisk sette meg og reise meg, om jeg ikke skulle ha bedrevet yoga også:rolleyes:
Venter på at bærene mine skal tine såpass at jeg kan lage smoothie nå :D Og i kveld, da skal jeg på motorpsycho-konsert! ÅÅÅÅH, som jeg gleder meg!
Zillah sa for siden:
Eg har vore heime med sjukt barn i to dagar og håpar eg ikkje blir trekt i AAP på grunn av det, for den stakkars skjerven strekk ikkje til som det er, men det kunne dei ikkje seie sikkert på NAV... Og ellers så kom eldstemann heim i dag og har blitt vaksinert og eg er IKKJE glad, for borna mine skal ikkje HA den helvetes-sprøyta. Eg hadde oversett namnet hans på lista over barn som var sett opp, og fikk ikkje sendt melding om at han skulle haldast utanfor. Nei, for det er vel altfor mykje forlangt at vi skal gi "informed consent" til slik inngripen i helsa deira! :realmad:
vaskeklut sa for siden:
Huffda, Zillah. Hvilken sprøyte er det han har fått?
Zillah sa for siden:
Det var MMR.
Han fikk da han var baby, før eg visste kva det var for noko, og eg berre "gjorde som dei sa", men ingen av jentene mine har fått ho. Revaksinering i 6.klasse.
Anarko sa for siden:
Prøvde den karbolett fra idun som pizzabunn. Syns det var godt :) Mektig var det også.
vaskeklut sa for siden:
Altså. Hvordan er det mulig?? Jeg hadde bestemt meg for å skjeie ut med pommes frites til burgern i går, og bestilte burger uten brød og hele greia. Greit nok. Det var godt, det. Men plutselig hadde jeg bestilt og drukket en milkshake???:mad: Hvordan går det an? Som om hjernen bare kobla helt ut. Baaah.
Zillah sa for siden:
Mmmmmm hadde no skjeia ut med milkshaken eg, ja, om eg skulle vald meg noko "syndig og forbudt" til ein burger. PF... bleh. Det smakar jo ingenting lenger. Var det jordbær eller sjokolade? :sikle:
Men det er rart korleis vi går over på autopilot iblant, da.
vaskeklut sa for siden:
vel jo. jeg elsker pf nemlig. men har smakt bedre, så ble litt skuffa. den milkshaken var snickers!! Mmmmm. sykt god, så den var egentlig verdt det :p i tillegg viste målebåndet en cm inn til tross for vann i kroppen pga karbene og nært forestående mens :D
Zillah sa for siden:
Snickersmilkshake var nytt for meg. Interessant. Men kjekt at du hadde gått litt inn likevel, da! Eg har ikkje målt meg med målebånd på år og dag. Det vart jo aldri nokon skilnad likevel. Det har det ikkje vore på vekta heller, for så vidt, i nokon større grad. Men denne måndagen her (ja, det er måndag som er veiedag) fikk eg meg ei stor overrasking:
Eg prøver alltid å stålsette meg så godt eg kan for vektoppgang. To kilo opp og sånn. For det er jo slett ikkje uvanleg her i huset. Og eg har kjend meg så... plump, og venta mens og greier. Så da eg gikk opp på vekta og såg at det stod 91.2 kilo trudde eg rett og slett vekta hadde tatt kvelden og viste feil. For det var jo heilt usannsynleg stor nedgang sidan sist veke. Men eg prøvde fleire gongar og det var ingen feil. 4,4 kilo ned sidan sist måndag. Og med eitt forstod eg kvifor støvlettane mine hadde vore så lette å ta på seg i helga...
Eg har jo gått rundt med ødem i varierande grad i årevis. Det har variert mellom "trangt" via "veldig trangt" til "nei eg har ikkje sjans til å få på meg desse i dag" mengder med vatn i beina. Og plutseleg var det berre der ikkje lenger! Eg forstår overhodet ikkje kva som er årsaka til det, men klager ikkje. Skal berre nyte å smette på meg støvlettane og dra igjen glidelåsen utan det minste besvær, så lenge det varer.
Reknar ikkje med at det varer så lenge. Men her og no er det absolutt vidunderleg :D
vaskeklut sa for siden:
Rett og slett HERLIG, Zillah! :D Hurra! :heia:
Ang milkshaken: var nytt for meg og. og jeg eeeeeeeelsker peanøttsjokolade, så det var sikkert der autopiloten slo inn:o Har ikke sett det noen annen plass, men vi var på byens femtitallsdiner, og der hadde de masse godt på menyen!
Anarko sa for siden:
Så flott Zillah :D Gratulerer så mye! De aller fleste har jo en stillestående periode. Kanskje din har løsnet?
Zillah sa for siden:
2 år, lol ! ;)
Eg tar ingenting for gitt, men det var deilig det med dei romslege skoa, da.
Kitsu sa for siden:
Kan noen gi meg et spark i baken, vær så snill? demotivert og sur Aner hvirkelig ikke hva som foregår med kroppen min for tiden.
Anarko sa for siden:
Hvordan er du plaget da? sparke bak
Kitsu sa for siden:
Jeg bare går opp i vekt, uansett hva jeg gjør. Veksler mellom å være kvalm og synes at alt lukter ekkelt eller å bare ville spise konstant. Jeg er matlei som tusan, raske løsninger er alt for fristende. Jeg orker ikke en dritt, å tenke på mat eller trening i det hele tatt gjør meg bare gretten. Jeg er leeeeei nå.
Anarko sa for siden:
Kan det være noe annet? F.eks. gravid? Ellers, så er det jo perioder der folk flest er matleie og ikke gidder noe spesielt.
Kitsu sa for siden:
Er nesten så man skulle tro det, men nei. Seriøst, jeg begynte å lure selv da mannfolket åpnet en boks hermetisk mais to meter unna meg og lukten holdt på få meg til å kaste opp. Han mente det ikke luktet noe.
Matlei burde jo bety at man kanskje skulle klare å gå ned litt da, men jeg har gått OPP 5kg. Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre for å finne motivasjonen min igjen.
Anarko sa for siden:
Hvor lang tid har du brukt på desse 5 kiloene da? Vet du noe om hva som gjør at du mistet motivasjonen i utgangspunktet? Jeg vil tro den kommer tilbake av seg selv. Plutselig føler man for å ta tak i seg selv igjen, og da gjør man det stortsett :) Du kan trene med meg om du vil. Det er mye kjekkere når man er 2.
Kitsu sa for siden:
Siste par månedene har vekten bare hoppet opp og ned noe helt bananas.
Jeg har spist ketogent i 2 år snart, og tror egentlig eg bare er lei av å tenke så mye over hva jeg stapper i munnen, pluss å bruke så mye tid på mat. I tillegg så er mannen en skikkelig snopmons, det er kake på jobben hver fredag etc. Jeg blir sprø av å hele tiden måtte spise annerledes.
Jeg prøver å få til mine daglige joggeturer, men været har vært fælt, formen er dårlig og lysten har tatt ferie. Håper det bedrer seg i morgen, er meldt nydelig vær ut helgen, så jeg.
surmuler
vaskeklut sa for siden:
Kitsu: jeg vet VELDIG godt hvordan du har det. Når jeg er matlei (som er ganske ofte) så spør jeg andre folk om hva de skal ha til f.eks middag og ser om det kan inspirere meg. Og så har jeg oppdaga Rin sin oppskrift på crack slaw, NYDELIG!! Ellers så surfer jeg blogger jeg har lest for lenge siden, men kanskje ikke leser nå så mye, og så surfer jeg middagstrådene her inne. Jeg har f.eks funnet ut at jeg en dag skal lage fiskekaker :D I dag ble det burger med cheddar. smaskens! I morra blir det taco. ...Som vanlig:o
Når det kommer til trening.. Vel. Jeg er en slask selv til tider. Motløs og alt som hører med. Men en (veldig klok) venninne sa til meg i går: "bare gjør det! tøm hjernen, og så gjør du det. DRIT i om det hjelper på vekta eller ikke, kroppen din har godt av treninga uansett hvordan du ser på det. " Og hun har rett. Jeg kom meg på trening i dag! :heia: Kanskje det hjelper på å ha "treningsavtaler"? Jeg trener ikke fysisk sammen noen, men jeg avtaler med f.eks nevnte venninne (som bor på andre sida av landet! ;) ) at X dag, da skal vi trene, og den eneste unnskyldningen som er godtatt for å skulke er at man er dau :eek:
og ellers..... SPARK :lol:;)
Anarko sa for siden:
Må si meg enig med Vaskeklut. Jeg spør støtt og stadig andre hva de skal ha til middag. Det er et av tegnene på at jeg er matlei. Og jeg er vel egentlig det for tiden. Eneste jeg ikke er lei er frokosten min. Middag og alt annet er blitt kjedelig. Men det går over! Før jeg aner ordet av det har jeg flere alternativ som jeg må velge mellom den og den dagen.
Vaskeklut har en klok venninne. Det er ikke alltid like enkelt når man er alene, å pushe seg selv. Jeg har måttet gi meg selv flere spark i ræva jeg før jeg fikk meg treningspartner :) Men jeg er jo min egen diktator, så det har jo gått bra på egenhånd også :P Men tilbudet står Kitsu, vil du ha noen å trene med så er jeg disponibel.
Kitsu sa for siden:
Jeg prøver å skjerpe meg når det kommer til treningen. Gikk hjem i det nydelige været i dag, og skal på Fløyen i morgen. Fikk og tilbud om å svømme, men det står litt på avvent, får se om jeg klør for mye. Og jeg lover, Anarko, jeg skal se om jeg ikke kan få ordnet meg et medlemsskap på iTrain snart jeg og.
madamode sa for siden:
snopesjuk, snopesjuk, snopesjuk....ååååhhhh jeg er snopesjuk! :(
vaskeklut sa for siden:
en bit mørk sjokolade? eller er du på sånn strikt skal-ikke-ha-noe-søtt, kanskje? en kopp te? mandler? hjemmelagd müsli?
Kitsu sa for siden:
Kan joine i den chanten. Grrrr... Men har heldigvis litt mer metthetsfølelse enn i går, da var jeg et bunnløst sluk. Ble aldri mett.
Men støtter opp om Kluten her; en liten bit sjokolade? E.l.?
madamode sa for siden:
blir nok å snike en bit med mørk sjokkis til teen ja...etter at jeg har spist kvelds...er nok mest sulten, tenker jeg! :p
Brokkoli sa for siden:
Jeg trente først på iTrain, før jeg fant ut at jeg ville prøve SATS. Og jeg angrer ikke i det hele tatt - det er verdt hver ekstra krone :D
Kitsu sa for siden:
Noen spesiell grunn til det, Brokkoli?
Anarko sa for siden:
For meg som ikke bryr meg med gruppetimer så er itrain midt i blinken :) Jeg stortrives der. Men klart, vil man ha mye veiledning og gruppetimer, så er ikke iTrain riktig. Man får btw en time gratis veiledning på iTrain om man vil.
Zillah sa for siden:
Hadde vel vore greit å vere matlei om ein berre ikkje gikk for det kjappe enkle som ikkje er bra for oss, på ein måte.
Eg er ikkje matlei. Eg er mest matlaus. Eg går her og balanserer matinntaket ikkje med tanke på å gå ned i vekt men "kva må eg ha i dag for å oppretthalde helse, og korleis kan eg få råd til det".
57 gram protein og nok feitt til å ikkje kjenne sult. Ein boks sardinar, 1-2 egg, eit par teskjeier feitt, litt nøtter. Men spesielt sardin og nøtter er dyre matvarer. Så eg fyller på med te i løpet av dagen. Lager ein stor termos full (da varer teposen lenger, enn om du må ta ein ny per kopp) og koser meg som best eg kan med det.
Lunsj er i stor grad ein vanesak, kjenner eg. Når eg kjem heim på ettermiddagen og er svolten etter å ha gått heile dagen frå frukost-egget mitt, så hender det at eg tar litt nøtter og kanskje ein osterull m smør, og da blir eg eigentleg såpass mett at eg ikkje treng middag. Men det er jo bra, for da blir det meir til ungane så dei slepp å legge seg svoltne.
Kitsu sa for siden:
Zillah da, det høres ikke bra ut i det hele tatt, og i alle fall ikke sunt. Og jeg som trodde jeg hadde lite penger,, siden jeg lever på alt som er i skap og fryser for tiden. Er det ikke noe hjelp å få? Det skal jo ikke være nødvendig at du går sulten for at barna ikke skal. Kan vi hjelpe? Er nesten så jeg skulle tilby deg noe av te-samlingen min, så du i alle fall har noe godt å drikke.
vaskeklut sa for siden:
kjære vene, zillah! :( om du ikke har råd til mat nok så ta kontakt med nav? de har plikt til å sørge for at dere har penger nok til livsopphold (= mat og "sånn"). Man skal da ikke være nødt til å gå sulten! Ja. Jeg har ikke så mye jeg heller, men jeg har plenty av te som jeg kan dele med deg, om du sender meg adressen din på pm :) Som Kitsu sa; er det noe vi kan gjøre?
Zillah sa for siden:
Å, det går seg vel til. Mars er vel tung månad for dei fleste, tenker eg, med store utgifter. Berre litt ekstra i år, når alt går så voldsomt opp, unntatt inntekta som går voldsomt ned.
:klem: Takk for omtanken da, de er så søte og snille :) Men det er vel dette vi har fettlageret vårt for i utgangspunktet :p
Anarko sa for siden:
Utrolig kjedelig å høre Zillah:( Nå nærmer vi oss april ganske så raskt her, håper det blir mye bedre da... Vet hvordan det er å knapt ha penger, og kun spise småting man har i skapet. Klem til deg.
Carisma sa for siden:
Før fikk jeg stadig sånne sjokk måneder, men nå trekker jeg litt ekstra hver måned til regningskontoen og da har jeg alltid nok til f.eks bilavgiftene. 300kr hve mnd er utrolig mye mindre merkbart enn 3-5000 på en gang. :o
Zillah sa for siden:
Å ja, den gongen eg hadde inntekt som faktisk strekte til til dei faste utgiftene, sette eg alltid av nok til å dekke opp alle utgiftene gjennom året. Når ein ikkje har det, blir det jo straks verre.
Carisma sa for siden:
Da er det på tide å bytte jobb til noen som setter mer pris på en....
akas sa for siden:
Ikke alltid det går. Arbeidsløsheten er stor i hvert fall her jeg bor (vet at det er bedre i Norge), og ikke alle har mulighet (av forskjellige årsaker) til å velge blant gode, velbetalte jobber. Dessverre. :mad::hylgrine:
madamode sa for siden:
hmmm - vet ikke om jeg tør håpe en gang - men kan det være lys i enden av tunnelen? :confused: - her har det gått traurig på det økonomiske plan ei stund - nå står vi i stampe da jeg akkurat har gått over på aap....hjelpes!
Men nå ble sannelig sambo bedt på jobbsamtale på en "lekker" jobb, vi fikk bud på den ene bilen og ligningssjefen ser ut til å være glad i oss begge!
Hmmm - tør jeg håpe?
nlerka sa for siden:
Målet her er nådd!! :) Nemlig å starte på'an igjen med Lavkarboen! Så starta med noe jeg elsker, nemlig taco! uten lefse og nachos da men! Det gikk så fint så, mett ble jeg også! Nå blir utfordringen min neste måltid, og måltidet etter det! :))
Carisma sa for siden:
Om du ser på hvert måltid som en utfordring er det vel liten sjanse for å holde ut... :o
Anarko sa for siden:
Jeg håper med deg :D
nlerka sa for siden:
Nei, tenker siden det er dag 1! Får ikke handlet, så måtte ta på tenkelua å finne ut hva jeg skulle trylle sammen av det som befant seg her :D haha.. Gleeeeder meg til å fråtse i koteletter igjen! mmm!!
Anarko sa for siden:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=1324795#post1324795 ny tråd. Riktig plassert tror jeg også :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.