< Tilbake til oversikten

37 g karbohydrater, inkludert 5 g effektive karbohydrater

kitekatt sa for siden:

Regner man da bare 5 g karbohydrater? Eller 37 g?
Er JellyBelly godteri det gjelder ;)

senorita sa for siden:

Hva står det på da? at det er 5 % sukkerarter og 32 % sukkeralkoholer?

elien sa for siden:

Tror det er 5 gr netto, det er ihertfall det på den jeg har. Jeg har den sure typen.

Elin

Yrla sa for siden:

Den har ikke noe kuule søtstoffer i seg. Maltitolsirup(drithøy GI) og maltitol! Blæ! Det skal liksom bare telles med fem, men jeg stoler ikke det døyt på det. Dessuten er GI'n såpass høy at det ikke er noe særlig på lavkarbo. Jeg tror disse er litt bedre men er ennå ikke helt sikker på hvor trygge de er. De inneholder isomalt:www.iherb.com/Fifty-50-Low-Glycemic-Assorted-Hard-Candy-Sugar-Free-2-75-oz-78-g/40812?at=0

www.iherb.com/Quest-Nutrition-Protein-Bar-Chocolate-Brownie-12-Bars-2-12-oz-60-g-Each/38477?at=0
www.iherb.com/Fifty-50-Low-Glycemic-Butterscotch-Hard-Candy-Sugar-Free-2-75-oz-78-g/40813?at=0
www.iherb.com/Quest-Nutrition-Quest-Protein-Bar-Vanilla-Almond-Crunch-12-Bars-2-12-oz-60-g-Each/38026?at=0

Disse har bedre søtstoff enn maltitol ihvertfall både når det gjelder antall karber og GI.
Isomalt har like lav GI som tagatesse, 2, men inneholder 1,5- 2 kcal pr gram, altså halvparten av vanlig sukker.

Nerthus sa for siden:

Hvis du ikke har stålmage, ville jeg holdt meg unna maltitol. Lag heller noe med bær selv... mange MANGE erfaringer her inne med nærkontakt med toalett over lengre tid etter å ha inntatt litt for mye søtsaker med maltitol ;)

kitekatt sa for siden:

Jepp, lærte det i går. Spiste ganske mange og fikk akutte magesmerter, så ut som jeg var gravid i 7 mnd (kødder ikke, det gjorde vondt i mageskinnet - ble redd jeg skulle få strekkmerker), hadde verdens værste (!) utblåsninger (om man kan lkalle det det), ynket, lå tvekroket, med en påfølgende runde med akutt diare!!! Aldri mer. Har pist de før, men bare 7-8 stk i slengen...igår spiste jeg en halv pose! Til skrekk og advarsel! Ikke noe mer maltinol her, nei!

kitekatt sa for siden:

Jepp, takk for forslag, men får lete videre...elsker slike jelly beans og sånne ting. Sjokolade har jeg fra La Nouba...de er gode :) Også noe fra Russell Stover som også er gode (Almond Delights...mmm) :) Hvis noen vet om type jelly beans/ lakrisbåter/ jordbærfisker eller noe lignende UTEN maltinol, setter jeg pris på link/ tips :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.