< Tilbake til oversikten

Ny her! Kan noen som har peiling se hit?

Mrs. Mayer sa for siden:

Jeg vet jeg kan søke mye her på forumet og det har jeg gjort. Jeg har lest nybegynnertråden og mye annet her, men jeg kunne tenke meg å høre flere personlige anbefalinger :)

Jeg har PCOS og må gå ned i vekt før IVF, kjenner flere som har gått ned en del med lavkarbokosthold. Har to venninner og den ene har fulgt ketolysekuren og den andre har fulgt generelt lavkarbokosthold med flere kh og begge har klart det.

Jeg har funnet ut at jeg vil prøve generelt lavkarbo, kutte ut poteter, ris, pasta, brød, hvetemel og sukker og bytte noe til fullkornsvarianter.
Jeg tenkte spise max 2 fullkornslefser til fredagstacoen, lavkarbobrød en gang iblant og speltlomper bl.a. Det er jo ikke helt optimalt, men jeg må ha litt erstatninger i starten (spesielt til taco, har prøvd osteskjell ja :p) og hvis det ikke funker så dropper jeg det.

Tenker at KH hver dag kan ligge på 20-50 og da kanskje litt ekstra i helgene, går det ann?
Og det jeg lurer på er om jeg skal kombinere dette med mye fett?

Jeg er veldig kresen når det gjelder grønnsaker dessverre, men jeg skal prøve å lære meg å like det, men i starten kan jeg spise litt gulrot og jordbær for å fylle opp kvoten? Jeg vet det ikke er optimalt, men en gang i blant?
Skal prøve meg på sellerirot også, men blomkål og brokkoli er jeg ikke så veeldig glad i :p
Er heller ikke så glad i egg i alle oppskrifter, prøvde slike lapper, men de likte jeg ikke.

Tips til en nybegynner? Tror dere det er realistisk å gå ned i vekt med lavkarbo på denne måten? Kutter ut alle raske karbohydrater, har erstatninger noen dager (ikke hver dag) og spiser kjøtt, kylling, egg, ost, fløte, grønnsaker, bær ++ ? :)
Er takknemlig for svar, selv om jeg sikkert ikke er den første som spør ;)

Carisma sa for siden:

Jeg har selv pcos, og har dårlige nyheter... Vi reagerer ekstremt dårlig på å gjøre det halvveis. :o. Det viktigste er å å stabilisert blodsukkeret, og senket stresshormonene i kroppen. Det går desverre ikke om man øker på hver helg og kutter ned i ukedagene.

Mrs. Mayer sa for siden:

Tenkte egentlig ikke å gjøre det halvveis altså, skrev kanskje litt utydelig :) Skal spise jevnt fordelt kh, protein og fett gjennom hele uken, skal ikke spise ekstra i helgene. Tenkte bare en gang i blant å lage erstatninger og å spise erstatninger som f.eks fullkornstortilla på fredager :)

Charlott sa for siden:

Bare skyte inn at det finnes ferdige lefser med 3 karber pr stk, Mama Rosa. De smaker rimelig likt som "vanlige" ;)

Resten av dette med PCOS osv vet jeg fælt lite om :o

Mariann S sa for siden:

Eller meinte du Mama Lupes?? Veit du kor en får kjøpt dei? (ikkje meininga å kuppe tråden altså)

Charlott sa for siden:

Flirer....det er helt riktig, Mariann!

Snakk om å være i svima her....

Hadde akkurat sett gjennom noe reklame hvor det lå en meny fra et nyåpnet "Mama Rosa", mer skal det ikke til :p

Yrla sa for siden:

spis gulroten rå isåfall siden kokt gir høyere GI. sjekk oppskriftene her inne, så kan du bake lavkarbobrød , og alt mulig.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.