< Tilbake til oversikten

Knekkebrød

Alina sa for siden:

Er det noen som har en god oppskrift på harde lavkarbo knekkebrød?
Jeg har brukt denne , men har en følelse at det er for mye karbo innhold i de.
2DL SAMMALT RUG GROV
2DL HAVREGRYN
2DL HAVREKLI
2DL SOLSIKKEKJERNER
2DL SESAMFRØ
1DL LINFRØ
1DLKRUSKAKLI
2 TS SALT
7DL VANN.
De er kjempegod. Havregrynet innholder jo mye karbohydrater. De skal forøvrig stå i ovnen på 2 brett i 2 timer i 140 grader.

Alina sa for siden:

Ok de skal jeg prøve..

lilly77 sa for siden:

De fra nannah er kjempegode. Skal visst bare være 1 karbo pr skive.:-)

Alina sa for siden:

Takk Yrla de var jammen mange gode oppskrifter.
Gleder meg til å prøve..

Alina sa for siden:

I Nannas knekkebrød står der at der skal være 50 g kli. Men er det hvetekli eller havrekli?
Jeg har brukt hvetekli.

Dietta sa for siden:

Jeg bruker kruskakli jeg..... :)

LineJM sa for siden:

Det er minst karbo i hvetekli, men man kan bruke enten eller. Har prøvd begge og synes det blir godt uansett jeg.

Dietta sa for siden:

I originaloppskriften til Nannah står det bare kli, men det er kruskakli hun mener. (Står lenger ned i tråden). Kruskakli er den klien med minst karber :)

Alina sa for siden:

Takk for svar, prøver kruskakli

Mariann S sa for siden:

Kruskakli kan byttes ut med fibrex eller sukkrroefiber, som har veldig lite karber :)

Dietta sa for siden:

Ah, da lærte jeg noe nytt i dag MariannS. Hva pleier du å bruke det til ? (fibrex/sukkerroefiber altså) :D

Mariann S sa for siden:

Eg brukar det i grove bakverk, som brød og knekkebrød :) Brukar helst ikkje korn, og Fibrex/sukkerroefiber byttes likt med kruskakli.

Alina sa for siden:

Du hadde mange gode oppskrifter på bloggen din Mariann, der skal jeg prøve en del.

Mariann S sa for siden:

Takker og prøv i vei :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.