Engelen sa for siden:
I dag var jeg innom to Kiwi butikker, og begge solgte Sukrin. Det er jammen meg ikke værst!!!
Engelen sa for siden:
I dag var jeg innom to Kiwi butikker, og begge solgte Sukrin. Det er jammen meg ikke værst!!!
Lindemor sa for siden:
Hurra!!! :D
senka sa for siden:
Så flott,den må være billigere enn på helsekost :p
TrillTrall sa for siden:
Jøss! Nå bruker jeg fint lite av det, men det er jo positivt. :) Hva kostet det for en pose der da? På helsekosten er det vel 50-60,- for en pose?
index sa for siden:
Så det i forrige uke jeg også. Verden går fremover, var første tanke...
Sanney sa for siden:
meny selger sukrin og sukrin melis for ca 65-69 kr posen. samme som helsekost mao. men man har gjerne butikken nærmere enn helsekosten. samt at man slipper å dra innom ørten butikker for å få tak i alt.
Dietta sa for siden:
Akkurat det tenkte jeg også, sakte men sikkert :D
Engelen sa for siden:
Lurer på om det var 67 kr. De hadde også Møllerens lavkarbobrød. Jeg har ikke sett det på Kiwi før. Har aldri prøvd brødet da jeg synes det har litt for mange karber for meg.
I tillegg hadde de fått en lavkarbo-bar fra Nutrislim. Det sto lavkarbo på den og den hadde rett over 2 gram karbo tror jeg.
Flott å se at det blir satset på lavkarboprodukter.
Mariann S sa for siden:
Og i bygda mi har Mega tatt inn tagatesse - JIPPI, i tillegg til bl.anna lavkarbobrødbakemiks.
Fleire butikkar har hatt sukrin ei stund.
Bakdelen med tagatessen var at på Mega kosta den 9 kr meir pr pk enn på helsekosten i 2. etasje :rolleyes:
Tiki sa for siden:
Har også sett mandelmel på meny, og flere lavkarboprodukter.
De tar sikkert inn i takt med etterspørsel, og at det tross alt har blitt mye mere fokus på lavkarbo generelt.
Jabba sa for siden:
På min lokale MEGA kan jeg kjøpe Sukrin, SukrinMelis, BakePro, Funksjonellmats lavkarbobrød og noen Atkins barer! Så fremgang er det tydeligvis rundt omkring!
TrillTrall sa for siden:
Leste forleden dag at tagatesse inneholder bl.a. sucralose - om det stemmer er hele poenget borte for min del, sucralose er fyfy, det brytes bl.a. ikke ned i naturen og er i ferd med å bli et lite forurensningsproblem faktisk.
Kan ikke myndighetene få ut fingeren og godkjenne stevia NÅ! :mad:
Hamster59 sa for siden:
Av den grunn kjøper ikke jeg heller tagatesse.
Funksjonell mat kommer med en variant med stevia i april. Men det er kommet noe som heter cocosa sukker, som jeg kan tenke meg å prøve. Tror den har litt høyere GI enn sukrin, men den smaker kanskje litt bedre.
Mariann S sa for siden:
Ja, den innholder 0,02 % sucralose.
TrillTrall sa for siden:
Det er veldig mye usikkerhet rundt dette med stevia - noen har alt fått kjøpt det over disk her i landet, andre sier at det ikke er godkjent ennå, men at det kommer i handelen til sommeren eller høsten. Tror jeg må sende en mail til Mattilsynet, de må vel vite dette sikkert?
Cocosa sukker - hva i all verden er det? Og hvor får man kjøpt det?
Huldr sa for siden:
Google er et fint dyr vet du :Dsoma.no/produkter/cocosa-sukker/
Det er vel det samme som palmesukker. Har kjøpt det en gang, det er ikke noe å si på smaken i alle fall :)
Rebeldama sa for siden:
Kommer akkurat fra Kiwi (som er min butikk borti gata her) og gjett om jeg ble glad når jeg så de hadde plassert sukrinen i hylla (pris på hyllekanten var ikke oppe ennå da).. også hadde jeg akkurat kjøpt inn igår på meny i S.borg.
Og her for et par uker siden så fant jeg ut at min kiwi hadde lavkarbobrød mix.. Ja, det er deilig når innkjøpene kan forenkles med mindre butikker "å fly i" :D:D
TrillTrall sa for siden:
:p Frekkas. ;)
Kitt sa for siden:
Her er litt oppdatert info!:)
Huldr sa for siden:
Hehe :p Var tilfeldigvis innom den andre tråden rett før, så kunne ikke dy meg :DGlemte å si at jeg kjøpte palmesukkeret på iHerb, forresten :)
Opheliia sa for siden:
Du kan jo kjøpe via iherb da? Ikke så veldig dyrt..holder du deg under 200 kroner er det jo enda bedre :)
Rebeldama sa for siden:
Første gang jeg kjøpte stevia var på altshop.no.
Det var før jeg "fant" IHerb vel og merke (med tanke på pris)...
Men altshop er jo et norsk firma tilhørende i Horten og underlagt norske regler?!!
Tiki sa for siden:
Har også kjøpt Stevia under disken på en Sunkostforetning for ca. 1,5 år siden. Nå har jeg skapet fullt av Stevia flyende med div. smaker, nøytral, pulver og suketter, alt kjøpt på iHerb
Yrla sa for siden:
Hvordan smaker sukettene? Har du et bilde eller navn?Tiki sa for siden:
KAL pure stevia
De er ganske så søte, men har overhode ikke den bitre anissmaken, så jeg liker de. Så ønsker jeg meg en kopp med søt te så bruker jeg denne, hvis ikke tar jeg noen dråper uten smak.
Yrla sa for siden:
Tusen takk. De vil jeg prøve.Yrla sa for siden:
Forresten er det noen som kan si meg hvor mye et kryddermål stevia pulver fra nustevia(konsentrert stevia) tilsvarer i teskjeer sukker?
Chamomilla sa for siden:
Jeg kjøpte flere pakker tagatesse i fjor høst og tenkte se gjennom fingrene når det gjaldt sucralose for en gangs skyld. Men jeg likte ikke tagatesse så nå står den og blomstrer og opptar plass i skapet. :(
Kokosblomstsukker eller cocosasukker smaker aldeles nydelig, men har en gi på 35 sto det i linken et par poster lengre ned.. Så jeg bruker det med stor forsiktighet. Dyrt var det og når jeg kjøpte det. Et annet merke enn cocosasukker. Kjøpte på helsekost. Skal sjekke ut iherb. Er jo tross alt mye bedre enn vanlig sukker med tanke på bakst til ungene når de vil ha f.eks brownies eller annen sjokoladekake som særlig mellomstebarnet elsker. Der duger bare ikke sukrin.
Angående det tråden egentlig handlet om. ;) Sjekket nærmeste kiwi i går. Null sukrin i sikte. :( Men ikke noe problem å kjøpe det fra iherb da. Bestilte ny pakke i går. :) Tror det er now foods sin som er gunstigst på pris?
babydoll sa for siden:
Da må din Kiwi ta en prat med min Kiwi, hehe. Jeg bor veldig sentralt i Oslo, og rundt meg har jeg en Meny, en Kiwi, en Ica og en rema1000. Til sammen på disse fire butikkene kan jeg telle et par atkinsprodukter, to sjokoladeprinsenprodukter, en butikk som har møllerens lavkarbobrødmix, og that's it. Meny-butikken har ikke engang Ketolyseproduktene.
Engelen sa for siden:
Sjekket nå prisen på Sukrin på Kiwi. Den koster 76 kroner.
Lillemy71 sa for siden:
www.friendlyshop.nu/media/Konverteringstabell.2.sv.pdf
Dobbelposter i vei, har nemlig svart deg i den andre tråden også.
Yrla sa for siden:
tusen takk.
Bestemamma sa for siden:
Er det disse du mener?
Yrla sa for siden:
Siden vi er inne på stevia vil jeg advare mot den ikke-høykonsentrerte ,rene steviaen som inneholder maltodextrin som fyllmiddel fordi maltodextrin inneholder kalorier. Maltodextrin brukes også i splenda som fyllmiddel for sukralose. For å unngå den må man kjøpe sukralose liquid. Den steviaen som er ren er derfor å foretrekke. Som denne www.iherb.com/NuNaturals-Pure-NuStevia-White-Stevia-Extract-2-2-lbs-1-Kilo/24855?at=0
Tiki sa for siden:
Ja, den er der. Veldig søt metallboksen også.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.