< Tilbake til oversikten

Pølsebrød ...

Snuppeline74 sa for siden:

Nå nærmer det seg påske, og da kommer lysten på pølse snikende. Pølser på lavkarbo er jo egentlig ikke så stort problem lenger. Det er mer det vi holder pølsa i.

Nå har jeg sikkert ikke fått til noe revolusjonerende, og jeg aner faktisk ikke om dette er prøvd før. Men jeg tok i hvert fall utgangspunkt i oopsie-rolls oppskriften i dag (som må være det mest fantastiske som er funnet på), og kom frem til dette:

• 3 egg
  • ca 120 gr smøreost (jeg brukte First Price naturell)
  • 1/2 ts bakepulver
  • 1 ss bakemiks e.l.
  • 1 1/2 ts fiberhusk (jeg brukte fiberhusk for å gjøre røra litt mer kompakt og seigere)
    Skill eggene og stivpisk hvittene sammen med bakepulveret. Bland ost, plommer , bakemiks og visp godt. Bland så i fiberhusk og visp igjen. Bland hvittene forsiktig inn i røra. Prøv å forme noen pølsebrød med en skje på bakeplata og stek midt i ovnen på 150 grader i 20-30 min.
    Neste gang skal jeg prøve meg litt frem med litt salt og søtt for det blir veldig nøytralt på smak.

Bilder kan du finne på bloggen min:
minishabby.blogspot.com/

Håper det smaker :)!

macadamia79 sa for siden:

Er det mye karbohydrater i bjørkepinnen? :)

isolde sa for siden:

Hvis man like gjerne vil ha lomper til pølsa så funker Mama Lupes tortillalefser veldig bra, synes jeg.....fås bl.a. på Lavkarbohuset :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.