Er litt fersk etter 2 uker på ketolyse nå. Jeg har lagt på rundt 20 i karbs i 2 uker, men tror nok jeg har inntatt for lite fett. Idag har jeg derimot strekt meg langt, og kanskje altfor langt! Legger alt inn på diett.no, som gir meg denne oppsummeringen i dag, er det for mye kcal og fett?
Jo, det er det viktigste i tillegg til å ikke spise seg mer enn fornøyd, men nå er det du som spør om du spiser for mye fett. DEt finner du ut om du trykker på k.diag til høyre. Da får du prosenttallet. Jeg mener kalorier har noe å si men du må jo ikke tenke på det så lenge du går ned i vekt.
Du spiser her ganske nær optimalt etter min mening :) Hva mener du selv? Blir du mett? Er det for mye mat? Kjenner du på kroppen når du har fått nok? Er du sulten i mellom måltidene? Jeg husker en periode da jeg spiste enormt mye lavkarbomat - da var jeg nesten konstant sulten... det hjalp når jeg reduserte mengden noe (merk at jeg spiste VELDIG mye mat...)
Jeg har faktisk følt meg mettere de dagene jeg ikke har klart å spise så mye fett som i dag. Idag har jeg i tillegg hatt litt søt-sug... Kanskje trikset er å spise litt mindre, og definitivt la være å spise om man ikke er sulten. Takk for tipset:)
Vanskelig å finne den rette måten for meg, vil jo gå ned i vekt, samtidig som det aller viktigste for meg er å føle meg mer opplagt. Skulle gjerne sett et fasitsvar, men man må vel kanskje bare prøve seg frem?
Sukk... ja du må nok prøve deg fram ;) Har ennå ikke funnet det magiske formularet for vektnedgang (annet enn for MEG og spise ganske lite i mengde), MEN jeg har jo spist meg symptomfri fra chrons og det rager svært høyt på lista mi ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.