< Tilbake til oversikten

Wohooo - mange fordeler med ketose:

svingstangdeluxe sa for siden:

Har gått ned i vekt på ymse vis opp gjennom åra (og levd godt med det.. gått opp med graviditeter og røykeslutt, stort sett)
Men no er alt så mykje bedre:

• aldri sulten før lunch (har tidligare "dytta ned frokost" for det var sååå viktig)
  • magen er fin-fin (kan bli forstoppa når eg er slurvete m maten, men kan nesten ikkje huske når eg slapp siste fjert ;) )
  • aldri luft i magen lenger (litt rart, for eg et jo meir grønsaker en før)
  • et overskudd til å trene, på tross av anstrengande jobb.
  • mindre søvnbehov (søv nesten aldri middag lenger---går som ei "maskin" etter at eg kjem frå jobb.
  • masse god mat (og gode erstatningar for det meste. Savner noko bra jf brød)
  • stuper ikkje lenger i snopeskåla, kaker på jobb eller kjeksfatene m sjokolade og transfett :p osv - har rett og slett ikkje lyst på noko søtt lenger
  • kan ta mine kose-rødvinsglass
  • sakte og fin nedgang (m stopp innimellom, men får ikkje panikk av den grunn :) for erfaringa hittil seier at "det ordnar seg")

Har hatt livstilendring, men moderer nok litt etterkvart (jf kanskje ei frukt dann og vann + mitt supergrove heimebakte rugbrød til lunch... skal sjekke det opp på diett.no når den tid kjem.)
Påminningstråd når eg "gløymer" fordelane :D

index sa for siden:

Dette var lett å kjenne seg igjen i ja (bortsett fra det med graviditeter da). Veldig mange fordeler med lavkarbokosthold i tillegg til det rent vektmessige. Jeg kan uten tvil påstå at jeg føler jeg har blitt minst ti år yngre på det siste halvåret...

Dietta sa for siden:

Kan ikke gjøre annet enn å signere denne jeg heller :D

Altså...har ikkje vore gravid på ti år;), men det er som regel i den fasen av livet mine ekstrakilo har komt (og vore umulig å få av utan stooore anstrengelsar). Siste "problem" var røykeslutt som også er vanskelig å få av.
Min kropp er vanskelig å få med på laget når det kjem til vektendring. Skal mykje til å gå opp og det samme for å gå ned.
Håpar det gjeld også når eg er "ferdigslanka" for denne gong. For no er røyken bortevekk.

index sa for siden:

Siden jeg er mann så kan jeg ikke skryte på meg graviditeter. Men jeg slutter å røyke for 12 år siden sånn ca, og pådro meg en 23-24 kg ekstra i løpet av et par år. Disse har jeg med vekslende hell prøvd å bli kvitt i mellomtiden, men først nå med lavkarbo føler jeg at jeg har det rette verktøyet til å håndtere dette. Bare 5-6 kg til nå, så er jeg tilbake der jeg var for 12 år siden;-)

:D

...du er mykje lenger en for 12 år sidan. Du er jo røykfri i tilegg!!! Godt å vere kvitt møkkå, syns eg.

annex sa for siden:

Godt skrevet, svingstang! Kjenner meg absolutt igjen, bortsett fra at jeg sliter med mye trøtthet (type utbrent)

Fedona sa for siden:

Veldig bra :) Mange fordeler med dette kostholdet ja! Når det gjelder savn av brød; jeg er også brødelsker, men etter jeg fant Karins brød så savner jeg det ikke lenger. Dette brødet er helt fantastisk godt :) "Mitt aller beste brød" heter det. Du finner oppskrift her inne om du har lyst til å prøve.

Takk for tips. Skal prøve!! Har bakt et såkalla proteinbrød, men fekk "overdose". Så vart det Nannahs knekkebrød, fekk ny overdose :p, så no er eg klar for å prøve noko nytt. Knekkebrøda har eg berre pause frå... dei er knallgode også :)

index sa for siden:

Ja, enig i det. Kunne aldri tenkt meg å begynne igjen. Dessuten: Jeg hadde nok lagt på meg en del om jeg ikke hadde sluttet å røyke også, bare ikke like kjapt. Så for alt jeg vet kunne jeg ha vært like tung pluss gul og slapp av røykingen nå, om jeg ikke hadde sluttet.

Sant nok... eg klarte fint å bli tjukk når eg røykte. Sa til meg sjølv: "Hvis eg kan bli tjukk når eg røyker, så må det gå an å bli tynn når eg slutter". Det vart ekstrakilo først, men no etter et år, går det nedover :D

Yrla sa for siden:

Hva med kjeks? Veldig holdbart, noe som er greit om man ikke skal spise det så ofte. Eller lefse? Pletter, vaffel, pannekake?:)

Blir nok nødt til å rote litt meir rundt i oppskriftforum. Her er uante muligheter ser eg. Har nok vert litt lat på bakefronten og heller ikkje flink nok til å prøve nye ting.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.