MoaMoa sa for siden:
Har prøvd stavmikseren men det gikk ikke. Må man bruke mandelkvern?
MoaMoa sa for siden:
Har prøvd stavmikseren men det gikk ikke. Må man bruke mandelkvern?
Gerd sa for siden:
Jeg bruker stavmixer eller hakkebollen til stavmixeren. Pass på å ikke ta for mye om gangen :)
Tarato sa for siden:
Dette er dagen for dumme spørsmål: hvorfor må (bør?) de knuses?
MoaMoa sa for siden:
Vet ikke helt, for at de skal virke mest mulig som mel kanskje?? Var en oppskrift til rundstykker dette. Tror kanskje at det var Gerd sin oppskrift :o) Kanskje hun vet bedre??:confused:
Yrla sa for siden:
Du kan kjøpe ferdigknuste så er problemet løst. De hele du har kan du bruke hele, tygge godt:)
Kitt sa for siden:
Jeg bruker også den lille hakkebollen! Fungerer perfekt!
MoaMoa sa for siden:
Hmmm... får prøve en gang til. Har prøvd den hakkeren jeg også uten suksess. Men har prøvd kun linfrø. Skal bake med sesamfrø nå så får se om det går bedre :o) Uansett takk for svar :o)
LibraGirl sa for siden:
Jeg har de i ett litermål å bruker stavmiksern:)
Bravo sa for siden:
Jeg bruker foodprocessor med knivinnsatsen i, kjører en stund på full guffe.
Fedona sa for siden:
Litt gammel tråd, men jeg søkte på hvordan knuse linfrø, da kom denne tråden opp.
Grunnen til at de bør knuses er fordi da blir de tatt opp bedre i kroppen. Når de er hele så "glir" de bare gjennom kroppen, hele... og vi får ikke fordelen av de gode stoffene i de.
Er det andre butikker enn Meny som selger knuste? Har ikke funnet noe... Og det eneste jeg har fått til å knuse de med er mortel, og det er tungt og tar tid.
senka sa for siden:
Det er sikkert Ica Maxi og helsekost som har det :)
Noe sted leste jeg at man ikke skal spise knust linfrø,og andre steder at man
bør spise knust linfrø akkurat pga det at vi får bedre opptak av den ;)
Yrla sa for siden:
på iherb.com får du trolig både knust og som mel. På en sånn internasjonal sjappe kjøpte jeg nylig rista hvite sesamfrø. det er godt.
shailene sa for siden:
Funker bra med hakkebollen hvis du holder den i henda og roterer og rister litt innimellom mens den hakker, og åpner og skraper ned fra sidene og fra bunnen når det begynner å gå treigt. Hvis ikke du har en veldig dårlig blender da, det funker ikke så bra med alle, har jeg merka..
Bønna200 sa for siden:
Også er det jo den gode, gamle morteren da. ;)
Fedona sa for siden:
Fant det på iherb som flax powder :) Bestilte en pakke, skal prøve de i Karins aller beste brød :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.