< Tilbake til oversikten

Hjelp! Får eg i meg for lite vitaminer?

Bella1 sa for siden:

Jeg er ganske ny, og har google og søkt i dagesvis. Jeg har lest litt om det, men ingen tidligere tråder har gitt konkrete svar. Så mine spørsmål er:

Kan jeg spise omega 3 fra møllerens? Jeg er livredd for å få i meg for lite vitaminer, siden jeg bare liker blomkål, brokkoli og løk av det man kan spise på lavkarbo.

Kan jeg spise multivitamin fra gerimax f.eks? Vist ikke, hvilken multivitamin kan jeg spise?

Kan man spise bønner i tomantsaus? Så en oppskrift med det her på siden. Men er jo sukker i tomatsausen!

Hvilken frukt kan jeg spise?

Tusen takk for svar:)

Newstart sa for siden:

Heisann
Omega 3 kan du ta, og multivitamin.;) Frukt er vel heller verre med. Kun bær som er tillat stort sett. Frukt er som regel for mye karbo i.:)

Har du lest nybegynner tråden? forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970 Den er gull verdt. Står masse nyttig.

Glorfinia sa for siden:

Her er en liste over matvarer tillatt på Atkins induksjon. Veit at boka har blitt oppdatert siden tråden ble laga, men det er vel allikevel en god pekepinn.

Yrla sa for siden:

Klart du kan ta møllerens tran og gerimax. Du kan også få billigere og minst like bra kosttilskudd på iherb.com. F.eks denne:www.iherb.com/Nutricology-Multi-Vi-Min-150-Capsules/3460?at=0 noen på iherb inneholder for store doser i forhold til hva som er tillatt i Norge. Da særlig for store doser b vitaminer, selv om det ikke er farlig i store doser siden de er vannløselige.C vitamin er også ofte i for store doser (mer enn 200 mg).

Du kan spise bønner senere, ikke i fase 1, og ikke med tilsatt sukker.
Frukt kommer senere. Da er det banan og druer som skal unngåes, mens grapefrukt har minst karbohydrater. Bær kan du spise senere. Se på atkins.com, der står det hva du kan spise i de forskjellige fasene.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.