< Tilbake til oversikten

Derfor blir du fet av hvete!

Yrla sa for siden:

Kan du kopiere det? Jeg får ikke lest det. Sida er så rar.

nellie sa for siden:

Yrla: det er bare til å trykke på "Til webutgaven"!:) Står sånn ca på midten, helt øverst.

Carisma sa for siden:

Det er sikkert mobilversjon jeg har linket til. Har ike pc tilgjengelig....

Chamomilla sa for siden:

Ikke rart jeg aldri klarer å nøye meg med bare en hvetebolle hvis jeg først setter igang... :o

Rin sa for siden:

Ja, at hvete blir en avhengighet kan jeg skrive under på. Husker jeg kunne lange innpå fire brødskiver, og så gå ut og smøre tre til. Eller spise en hel sånn pakke med grandiosa-pizzasnurrer i ett måltid. Det var en helt enorm mer-mer-mer-impuls - glad for å ha lagt det bak meg!

Yrla sa for siden:

Jeg også, i tillegg til at det metter så lite. Nå betrakter jeg fint hvetemel på linje med farin; skumle saker.

Marella77 sa for siden:

Er supergluten det samme som gluten?

Er det ok med hvetekli da, som det er i kruskakli?

Rin sa for siden:

Magen min reagerer veldig negativt på kruskakli også. Bytter det ut med knuste frø i de oppskriftene hvor det inngår. :cool:

Majamor001 sa for siden:

Bare hvete? Gjelder ikke det alt av karbs?

smgj sa for siden:

Ikke alle karbohydrater er like ... :rolleyes:
(Selv om noen mener det.)

Fra spøk til alvor:
Ikke alle karbohydrater kommer med samme baggasje. Stivelsen i korn kommer sammen med gluten, gliadin og noen flere stoffer som også har virkninger i kroppen. I noen kropper virker de ekstra vanedannende, og i noen kropper trigger de immunforsvaret - og i noen kropper flater de ut tarmtottene.

Om du leser artikkelen det er linket til står det mer om hvorfor hvete ikke nødvendigvs er bra - karbohydrater tatt i betraktning eller ikke.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.