Jeg har for øyeblikket ikke stekeovn, og ser at dette hemmer meg utrolig. Jeg har til nå laget hamburger 4 dager på rad, og stekt koteletter. men hva annet kan man lage?
Jeg er av typen som lager mye i stekeovn, pizza, kylling, lasagne, etc.
De har ikke rømme som smaker rømme her i Nederland.. guri meg fem mnd uten ovn blir tøft, mye taco og hamburger ser jeg for meg.. stekeplatene er ikke mye å skryte av heller, er av den veldig gamle sorten, så kun en varme og det er fullt fres.. så steking av kjøtt er ikke så lett..
Jeg bruker kun ovnen til bakst jeg. På plata steker jeg vanligvis kyllingfilet eller finnbiff. Eggerøre? Stekt eller kokt fisk? Biff? kalde proteinbarer som ikke trenger steking hvis du egentlig vil bake deg noe søtt.
Nesten alt kan lages på panna, kun du selv som sette begrensing.
Pannekaker ( gode varme og kalde), eggerøre, omelett, gryteretter, grøt, suppe,speilegg, bacon, hamburger,salater, kotelett stek og hell over fløte så blir den fløtekokot osv..... pannestekt pizza osv, osv,osv....... Jeg er som deg et stekeovnsmenneske, men klarer fint å lage masse god mat uten, men bruker mest stekeovn av enkelthet og for å hindre sprut av fett utovet kjøkkenbenk, "lukter" det litt latskap:D he,he
Jeg bor i et 30 manns kollektiv i nederland, så muligheten for å ha på kjøkkenet er ikke så aktuelt. og veldig tungvint her nede med å finne ut av noe som helst, alt er på nederlandsk :S
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.