< Tilbake til oversikten

Oppskrifter uten stekeovn

lizliz sa for siden:

Jeg har for øyeblikket ikke stekeovn, og ser at dette hemmer meg utrolig. Jeg har til nå laget hamburger 4 dager på rad, og stekt koteletter. men hva annet kan man lage?

Jeg er av typen som lager mye i stekeovn, pizza, kylling, lasagne, etc.

Noen som har noen gode middagstips??

Gracella sa for siden:

Gryteretter!!!
Omeletter
Salater med kald kylling/tunfisk/laks...osv (trenger jo ikke ovn engang)

Dietta sa for siden:

Supper :sikle: (jeg har suppedilla)

Kitt sa for siden:

WOK!
Med kjøtt, med kylling, med fisk, vegetar!
Med wok- grønnsaker, eller de grønnsakene du liker best!

Fisk i mange varianter. Laks med rømme og stekte grønnsaker!:sikle:

lizliz sa for siden:

De har ikke rømme som smaker rømme her i Nederland.. guri meg fem mnd uten ovn blir tøft, mye taco og hamburger ser jeg for meg.. stekeplatene er ikke mye å skryte av heller, er av den veldig gamle sorten, så kun en varme og det er fullt fres.. så steking av kjøtt er ikke så lett..

Zincite sa for siden:

Kokt kjøtt kan være veldig godt :)
Er hybelkomfyr helt uaktuelt?

lizliz sa for siden:

ganske uaktuelt ja, blir litt for mye penger for bruk og kast føler jeg.

lizliz sa for siden:

Glemmer selvfølgelig å si tusen takk for alle forslag :) bare å komme med flere, 5 mnd er mange middager :D

Yrla sa for siden:

Jeg bruker kun ovnen til bakst jeg. På plata steker jeg vanligvis kyllingfilet eller finnbiff. Eggerøre? Stekt eller kokt fisk? Biff? kalde proteinbarer som ikke trenger steking hvis du egentlig vil bake deg noe søtt.

Livsglede sa for siden:

Nesten alt kan lages på panna, kun du selv som sette begrensing.

Pannekaker ( gode varme og kalde), eggerøre, omelett, gryteretter, grøt, suppe,speilegg, bacon, hamburger,salater, kotelett stek og hell over fløte så blir den fløtekokot osv..... pannestekt pizza osv, osv,osv....... Jeg er som deg et stekeovnsmenneske, men klarer fint å lage masse god mat uten, men bruker mest stekeovn av enkelthet og for å hindre sprut av fett utovet kjøkkenbenk, "lukter" det litt latskap:D he,he

Bønna200 sa for siden:

Indisk! Jeg elsker indisk mat... Tikka masala, chicken curry... :)

lizliz sa for siden:

noen gode oppskrifter???

Bønna200 sa for siden:

Jeg pleier bare å slumpe ivei sjøl... Men jeg mener det er noen gode oppskrifter på forumet her. Du får søke og se hva du finner:)

babydoll sa for siden:

Det finnes mange gryter der ute som er basert på kjøtt og grønnsaker surret i rømme, deriblant indiske :)

Carisma sa for siden:

Kjøpe brukt?

lizliz sa for siden:

Jeg bor i et 30 manns kollektiv i nederland, så muligheten for å ha på kjøkkenet er ikke så aktuelt. og veldig tungvint her nede med å finne ut av noe som helst, alt er på nederlandsk :S

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.