< Tilbake til oversikten

Utmattet, svimmel og kvalm etter trening

Trening123 sa for siden:

Jeg begynner på lavkarbo denne uken, og har gått ganske hardt ut. Har kuttet ut alt av karbohydrater, planer er å gjøre det i to uker for så å innføre litt langsomme karbohydrater etter hvert.
Jeg trener mye, og løper masse. Etter en rolig tur på 9km i dag ble jeg så utrolig kvalm, sliten og hel tom for energi! Har aldri opplevd dette, og det passer dårlig med at jeg egentlig leser til eksamen... Noen som har noen tips? Vil ikke slutte å trene, eller på lavkarbo, så tar imot alt med takk:)
Spiste egg, skinke og grønnsaker til frokost, og litt naturell yoghurt til lunge før trening. Er dette for lite?

nellie sa for siden:

Ta det litt mer med ro i starten og bygg heller opp igjen, underveis!:) Kroppen din vender seg til dette nye nå, og da er det lite fordelaktig å presse den veldig. Eventuelt skader det nok ikke å spise litt mer. Du ser ut til å spise magert?

ibsan sa for siden:

Jeg har gått på lavkarbo en liten stund nå etter et opphold på et par mnd. Får det på akkurat samme måte som deg etter trening. Blir utrolig kvalm.
Jeg har tatt grep og spiser nå mer fett fordelt utover dagen og har med meg proteinpulver som jeg drikker rett etter trening. Det hjelper faktisk! :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.