Hei, jeg har holdt på i ca 10, så har ikke kommet så langt. Men den første uke gikk jeg ned 2,5 kilo, men nå har jeg stoppet opp, har ikke skjedd noe på 3/4 dager, rett og slett gått opp 0,5 kilo. Er det noe jeg gjør galt?
Dessverre er jeg ikke 100% sikker om jeg er i ketose, noen som også kan fortelle meg hvor jeg får tak i disse tingene som viser om du er i ketose eller ikke?
Stillstand i vektnedgang snakker man ikke om før det har stått stille i minst en måned. :)
Så lite som 0,5 kilo er en helt normal dag-til-dag-variasjon for kroppen. Mange av oss har et sånt normalsvingningsrom på 2-3 kilo - det betyr IKKE at du spiser eller gjør noe galt, bare at din helt normale kropp gjør helt normale ting. For eksempel er det vanlig å gå opp eller stå stille rundt eggløsning eller menstruasjon, ved sykdom, stress, bruk av visse medikamenter, ved for lite eller for dårlig søvn, osv.
Det er viktig å se på tallene over lengre tid. Selv om du har svingt opp 500g akkurat nå, har du likevel gått ned 2 kilo på ti knappe dager. Ikke heng deg opp i dag-til-dag eller uke-til-uke tallene - se heller på månedssnittet. ;) Og bruk gjerne målebånd - man kan godt krympe selv om vekta ikke sier noe om det.
Er nok sikkert lurt å bare veie seg en fast dag og til samme tid og med samme klær (gjerne naken) .
Og gjerne bruke målebånd eller fettklype i tillegg, for vekt kan til tider være missvisende.
Dette som nevnt ovenfor at kroppen sin vekt endrer seg veldig mye fra dag til dag. :D
Takk for gode svar ^^ Har dessverre skjeiet litt ut D: Men står fremdeles på samme vekta, skal prøve å ta meg ordentlig sammen, hadde jo håpet på å i allefall gå ned 5 kilo til minst "/
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.