< Tilbake til oversikten

Spiser jeg for lite?

yaeger sa for siden:

Hei, jeg begynte på maks 20karb dietten forrige mandag.
Jeg var 106-107kg og er nå 103,5-104kg

har lest det aller meste av nyttige tips her inne og de er til stor hjelp.
Likevel lurer jeg på om jeg spiser optimalt.

Igår hadde jeg dette på menyen

Frokost - Halv boks Vaniljekesam(var tom for mager vanlig) + litt gulost
Lunch - 2 Kyllinglår + 5-6 Paranøtter
2-3 Espresso med melk

Mellommåltid - gris,kylling og storfe kjøttdeig + salat

kveldsmat en halv boks cottage cheese + jordbær syltetøy og litt ost

Hva mener dere? bør jeg få i meg mer fett?

Kan man spise Proteinshakes fra feks www.tn.no (inneholder nesten 0 karb)

Kitt sa for siden:

Er ikke fersk ost som CC "ulovlig" på Atkins?
I hvert fall på Induksjon og du er vel ganske fersk!

Tillatte matvarer på Atkins induksjon!

Kanskje ikke sååå lite mat, men definitivt lite fett, ja!

Ville nok byttet ut melk, kesam og CC i hvert fall og funnet noe med mer fett!

Du skal spise deg passe mett hver gang du er sulten, rett og slett! Men hva du spiser har jo også mye og si i dette gamet!;)

yaeger sa for siden:

oi, viste ikke at CC er ulovlig. hvorfor det?
Bør vel hive i meg mer bacon da regner jeg med :) ?

Kitt sa for siden:

Jeg følger mest ketolyse/LCHF, så jeg vet ikke hvorfor Atkins har bestemt det sånn.
Følger du listen for induksjon, kan du i hvert fall ikke spise noe feil!

Litt bacon til morgen- egget blir vel aldri feil?;)

Yrla sa for siden:

Det er bare på induksjonen du skal unngå cc:) Hvorfor ikke før vet jeg ikke, men det har med at det er en ferskost å gjøre leste jeg her inne en gang.Ikke lett å svare på om du spiser for lite når du ikke oppgir gram på alt, men det er kroppen din som skal svare deg, ikke vi.

BenteR sa for siden:

Slik jeg ser det, så kommer karbene dine fra meierivarer.
1/2 boks vaniljekesam og 1/2 boks cottage cheese er 15,15 karbohydrater, og det er før syltetøy. I tillegg har du espresso med melk, der du også får karbohydrater.

Finner ikke grønnsaker på din meny? Karbohydrater skal helst komme fra grønnsaker.

Jeg ville nok følt meg sulten på den dietten du spiser..... Men føler du deg mett på dette?

Photobscura sa for siden:

Både kesam og cottage cheese er ferskoster. Disse ostene inneholder mer melkesukker enn vanlige oster som oftest, hvorfor de ellers er utelukket fra Atkins' induksjon er jeg ikke sikker på, men jeg for min del blir dårlig av å spise det ...
MEN! Om du sier du følger Atkins, så kan du ikke ha lest boka! Da hadde du visst at du både spiser for magert, feil matvarer og for lite grønt. ;)

yaeger sa for siden:

hehe :D har kjøpt boka, og lest den, men ikke fra perm til perm.

Jeg føler meg aldri sulten, iallefall ikke før jeg sitter midt i måltidet.
Blir ikke dårlig av å spise kesam nei, svart espresso med fløte har da vel ikke særlig til karbs?

Jeg spiser kanskje for lite grønnsaker, spiser mye salat dog.

Jeg trener 3 ganger i uka en veldig krevende sport(mma) som innebærer bryting, og lignende, kan man ligge på et høyere karb inntak om man trener hardt?

OK, for å summere :

Spise mer fett(ikke av ost - type norvegia engang? hva med rødvinspølse? kjøpte en idag der det var 20g prot 50g fett, 1g karb pr 100gram eller noe lignende)

Spise mer grønnsaker.

spise mer?(selv om jeg ikke føler nå spesielt sultfølelse) drikker mye vann og litt nøtter av og til.

Kitt sa for siden:

Les listen jeg linket til, så ser du hva du kan spise! Vanlig ost som Norvegia, Jarlsberg er helt ok.
En slags tommelfinger- regel er at du kan spise matvarer med mindre enn 5 karber pr 100g!

Du skrev først at du drakk espresso med melk. Mye bedre med fløte. Mindre karber, mer fett!:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.