< Tilbake til oversikten

Dårlig ånde?

Bazaara sa for siden:

Dette er mitt første innlegg, etter 5. dagen på ketose/lchf. Jeg er enda usikker på hvilken filosofi jeg havner innen, men tror jeg har vært i ketose i 2-3 dager... Grunnen til at jeg tror det er at samboeren synes jeg hadde så dårlig ånde, selv om det var rett etter tannpussen. Nå er jeg inderlig selvbevisst på det, og håper ikke noen merker det. Hva er erfaringen deres med ketose og dårlig ånde/kroppslukt?

Hvilken type pastiller kan man spise? Ok med tyggegummi?

index sa for siden:

Du må regne med dårlig ånde i et par måneder ja, til omstillingen til bruk av fett som drivstoff er ferdig. SB12 munnskyllevann hjelper litt, det samme gjør Fribol hoste/hals. Jeg fant aldri noe som var 100% effektivt, trøsten må være at det går over...

Kitt sa for siden:

Etter som kroppen blir vant til å bruke ketonen som brennstoff, blir ånden mindre fremtredende hos de fleste.

Drikker du nok, vil de fleste overskuddsketoner skylles ut med urinen og du slipper å puste dem i fjeset på noen!

Lykke til!

Lindemor sa for siden:

altså... mulig jeg er unntaket som bekrefter regelen, men hos meg har den dårlige ånden ikke gitt seg enda og jeg la om i juni 2011.

Bazaara sa for siden:

Går vel greit så lenge man ikke skal væreintim eller nær noen? Eller?
Så kan man vel spise sukkerfrie pastiller eller tyggegummi?

Lille34 sa for siden:

Du er ikke alene. Det virker som om den dårlige ånden forfølger meg så lenge jeg er i ketose. Litt ekkelt, men det er jaggu verdt det :)

Budeiea995 sa for siden:

Akkurat det skal man være litt forsiktig med da f.eks exstra kan være en partystopper for mange da den ikke er sukkerfri for kroppen, bare for tennene..
Selv tar jeg en om jeg må, men tidligere gikk det gjerne en pakke om dagen.
Fribol sukker er ok

Jeg er nok en av de heldige som aldri har hatt noen dårlig ånde. Var faktisk litt irriterende da jeg forventet det og da det ikke kom regnet jeg med jeg hadde gjordt noe galt :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.