< Tilbake til oversikten

Sykepleier her?

Dietta sa for siden:

Junior har akkurat skremt meg :eek:
Fikk et anfall, med en dek oppkast. Lurer på om han kan ha dratt noe ned i lungene.
Vil det i så tilfelle gjøre seg utslag på dårligere O2 opptak ?
Har satt på o2 måleren, og det er greit.
Han har roet seg noe nå, men er fortsatt anstrengt i pusten.

:hjelp:

Furine sa for siden:

Kitt, kanskje?

Stakar junior, håper han føler seg betre raskt!

nellie sa for siden:

Ring legevakta og spør sykepleierene der?

Gerd sa for siden:

Ring nå legevakta viss du er redd da :ja:

langaard sa for siden:

Huff, stakkars deg og junior:klem:
Sier som andre her har sagt, ring legevakta:ja:

Dietta sa for siden:

Ser ut til å gå bedre her nå :)
Vi er jo vant med oppkastanfall, men han har aldri dratt noe ned i lungene før. Er heller typen som treffer veggen på andre siden av rommet.
Mest sannsynlig har det sittet igjen litt i overgangen mellom hals/svelg/nese, som laget veldig lyd, og gjorde at pusten ble anstrengt selv om metningen var fin.
Vi er vant til så mye rart at vi ikke ringer sånn med en gang, men jeg kan forsikre dere alle om at vi ringer når det er behov altså. Ve er kanskej gale, men ikke så gale ;)

Men, hvis noen har svar på om O2 opptaket vil bli dårligere hvis man drar noe ned i lungene, så hadde det vært kjekt å vite. Det er jo noe som kan skje både liten og stor.

Budeiea995 sa for siden:

Det gjør det ikke, men han vil fortsette å hoste så lenge det er noe irriterende der.

Dietta sa for siden:

Aha, tusen takk for det :) Kjekt å vite. Nå sitter han i stolen og sover som en stein, pusten har blitt rolig og ikke noe hosting mer. Regner med at alt er i orden. Kommer sikkert til å sove til jeg henter kveldsmaten. Da pleier han å få litt jordbærsyltetøy - og det er den store favoritten :D

fiffi sa for siden:

Jeg er ingen sykepleier, men jeg kjenner en som fikk lungebetennelse etter å ha fått oppkast i lungene.

Håper det går fint med junior :-)

Dietta sa for siden:

Ja, kjenner til det jeg også. Mener det heter aspirasjonslungebetennelse (eller noe sånn).
Nå har han våknet, spiser jordbærsyltetøy og drikker saft. Da er livet herlig :D

langaard sa for siden:

Godt og høre:)

Kanutten sa for siden:

:eek: Å kjære vene! Så bra at det går bedre med poden! :klem:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.