< Tilbake til oversikten

I hvilken rekkefølge?

#1

HP sa for siden:

Hei!

Jeg skal ta en hel bråte med kosttilskudd.

Også har jeg hørt at rekkefølgen, og hva du tar sammen har mye å si for næringsopptaket.

Her er det jeg tar:

Morgen:

  • 2 kapsler olivenblad ekstrakt + 2 kapsler mariatistel

  • 2 tabeletter multitilskudd

  • 1 tabelett Kalium - 750 mg

  • 1 kapsel Magnesium - 200 mg

  • 1 kapsel omega 3 - Pikasol

  • 1 kapsel Vit-E 350mg

  • ca 1g askorbinsyre - C-vitamin (pulver)
    Midt på dagen:

  • 2 kapsler olivenblad ekstrakt + 2 kapsler mariatistel

  • 1 tabelett multitilskudd

  • 1 kapsel omega 3
    Kveld:

  • 2 kapsler olivenblad ekstrakt + 2 kapsler mariatistel

  • 2 tabeletter multitilskudd

  • 1 kapsel Magnesium - 200 mg

  • ca 1g askorbinsyre - C-vitamin (pulver)

Noe jeg skulle tatt mer av, og hva skal jeg ta før, under eller etter maten?

Olivenblad og mariatistel har jeg tatt rett før leggetid, og med en gang jeg står opp...

Mye å holde styr på... :p

Noen som vet?


#2

Iset sa for siden:

Hei:)

hvor er melkesyrebakteriene? de er nesten det viktigste av alt;)

Du kan godt ta en ekstra kapsel med pikasol. det ville jeg gjort. ellers ser du greit ut. men hvilken mariatistel bruker du? siden du tar 6 stk. den sterkeste (trengs egentlig bare 3 stk av den) heter LIV-GUARD. men har du kjøpt en annen, så for all del bare bruk den. det er bare styrken som er forskjellig:)

magnesium er best å ta på kvelden, men jeg har tatt det om morgenen jeg. bruker det mye mot smerter, som mens smerter og hodepine. hjelper bedre enn paracet!!
dersom du skulle brydd deg om tidspunkter når det gjaldt alle vitaminer og mineraler, hadde du måttet tatt piller hele dagen lang. det går nemlig endel på klokkeslett (ikke nøyaktig selvfølgelig, men sånn ca). fikk en liste på helsekost fagskolen, og jeg gidder IKKE bry meg iallefall.

de sa også at det ikke er så farlig. du får opptak, men kanskje litt svakere enn hvis du tar det på det tidspunktet som er mest gunstig. men det teller lite tror jeg.

ellers ser det helt bra ut, du kommer nok til å stråååle av sunnhet snart du :D

Klem fra Iset, som også skulle tatt seg en kur med tilskudd.


#3

HP sa for siden:

De kommer om 10 dager, når jeg er ferdig å kverke candida... ;)

Solaray sin mariatistel, og East Park sin olivenblad ekstrakt...


#4

MHM sa for siden:

Jeg er ikke så sikker på hvor lurt det er å ta melkesyrebakterier MENS man tar olivenbladekstrakt? :confused: Jeg tok selv en Replete 7-dagers kur, men har i ettertid begynt å tenke på at de bakteriene sikkert er drept av olivenbladekstraktet for lenge siden. Nå tar jeg antibiotika, men har tenkt å vente til ETTER avsluttet kur, før jeg PØSER på med melkesyrekapsler.
Er det noen som har tanker om dette? Hva mener du Iset?


#5

Fedonisten sa for siden:

Jeg har tanker om dette! :D

Ta melkesyrekapsler NÅ - ingen vits i å la bakteriefloraen i tarmen bli helt satt ut av spill før du begynner å gjøre noe med det. Skaden blir mindre hvis du tar dem også under kuren.

I tillegg kan du ta Cellesalt nr. 5 (Kali. Mur.) fra Schuessler (kjøpes på apoteket). Dette bør ALLTID brukes i forbindelse med antibiotikabehandling.

Ved Candida Albicans bør du bruke det sammen med Cellesalt nr. 12 (Silica)

;) fra Fedonisten


#6

HP sa for siden:

Oki!

Hvor kjøper jeg bakterier, hvilke er bra og hvor mye skal jeg ta?

Vet Udo har noen - super5, er de ok? Ihvertfall kanllgode... ;)


#7

MHM sa for siden:

Jeg er veldig fornøyd med Replete 7-dagers kur. Blander ut en pose med 30 milliarder bakterier i et glass vann og drikker hver kveld. Smaker aprikos. Ellers vet jeg VitaBiosa er veldig bra. Det er flytende på flaske, men jeg vet ikke hvordan det smaker. Begge disse to fås på helsekost. Ellers kan man kjøpe vanlige melkesyrekapsler på apotek også, men det er nok ikke like effektivt. Å drikke Biola syrnet lettmelk er fint for vedlikehold, da denne melken har spesielt god bakteriekultur. Og når man tar melkesyrebakterier (= probiotika), er det lurt å fôre bakteriene litt også, slik at de trives og slår seg ned (=prebiotika). F.O.S. på helsekost er mat for bakterier, og et et flott, naturlig fiber, som også smaker litt søtt! Ellers vil grønnsaker og belgfrukter være prebiotika.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.