Yrla sa for siden:
Jeg leste det gikk an her www.okosjokolade.no/om-kakao.html
men har ingen oppskrift. Tenkte det var en mulighet siden jeg kun finner kakaosmør og kakaopulver, ikke kakaomasse,på iherb.
Yrla sa for siden:
Jeg leste det gikk an her www.okosjokolade.no/om-kakao.html
men har ingen oppskrift. Tenkte det var en mulighet siden jeg kun finner kakaosmør og kakaopulver, ikke kakaomasse,på iherb.
j88 sa for siden:
Jeg bruker altid kakaopulver, syns det smaker mye bedre enn med kakaomasse. Jeg følger ingen ekstakt oppskrift, bare smaker meg frem. Men jeg bruker ca 50 gram kakaosmør og 4 spiseskjeer med kakaopulver. Og en god del søtning, jeg bruker yacon sirup og stevia med vanilje.
Yrla sa for siden:
Spennende. Blir jo billigere også. Måleskje ss? Fant forresten dette:kjerstisandnes.blogg.no/1299078529_hjemmelaget_sunn_sjok.html
der var det også brukt pulver. Kan vel smelte sammen med fettet, eller? Skal søke mer.
j88 sa for siden:
Jeg smelter kakaosmør sammen med litt kokosolje og yacon sirup, og når det er smeltet så rører jeg inn kakaopulver. Jeg skal lage i morgen så kan godt veie det jeg bruker, så du får det i gram, om det er ønskelig?
Yrla sa for siden:
superlivsstil.net/wp2/2011/02/verdens-beste-sjokoladekuler/
superlivsstil.net/wp2/2011/02/mork-ra-sjokolade/
superlivsstil.net/wp2/2011/01/peppermyntehjerter/
superlivsstil.net/wp2/2010/09/ra-sjokolade/
Mariann S sa for siden:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.