Jeg er for tiden på utveksling, og vi har bestemt oss for at alle skal invitere en kveld hjem til seg, og by på mat som er typisk for sin nasjonalitet. Jeg vil gjerne by på noe som jeg på lavkarbo kan spise, men som likevel er veldig norsk.
Et av problemene er at det er veldig vanskelig å finne typisk norskt kjøtt i Paris, som viltkjøtt og tilogmed vanlig laks som ikke er røkelaks. Evt kan jeg jo lage kjøttkaker med kålstuing..
Har ikkje sjømannskyrkja vanlegvis eit lite lager av norske ting til salgs? Det kan kanskje vere ein ide å kontakte dei og spørje? +33 (0)1 30 15 07 29 eller [email][email protected][/email]
Laks er jo veldig norsk... Eller fårikål som mangen har foreslått her, og ja, rømme grøt... Eller torsk, eller kjøttkaker... Eller raspeballer (men de er vel ikke så lavkarbo)
Typisk norsk er jo lang frokost eller kveldsmatkonseptet. Som middag ville jeg gått for noe av vilt eller lam, lammesteik er jo typisk norsk søndagsmiddag.
Fersk kjøtt og suppe - det får du tak i overalt og kan gjøres lavkarbo :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.