< Tilbake til oversikten

Norges nasjonale lavkarbomiddag?

Åssi sa for siden:

Jeg er for tiden på utveksling, og vi har bestemt oss for at alle skal invitere en kveld hjem til seg, og by på mat som er typisk for sin nasjonalitet. Jeg vil gjerne by på noe som jeg på lavkarbo kan spise, men som likevel er veldig norsk.

Noen som har noen gode råd eller oppskrifter?

nellie sa for siden:

Får-i-kål?

langaard sa for siden:

Fårikål kanskje:confused:

Linn H sa for siden:

Ribbe, pinnekjøtt (sikkert vanskelig å finne) Torsk, fiskeboller/kaker er typisk norskt.

Linn H sa for siden:

Finnbiff, alt av vilt. Lapskaus, betasuppe osv osv. Gå inn på matprat.no. Velg tradisjonsmat

Åssi sa for siden:

kanskje rømmegrøt! Men vil de like smaken... hehe, det er jo litt spesielt! kan kanskje ha det som en slags liten forrett

Kanutten sa for siden:

Jeg stemmer også på finnbiff! :sikle:

Eller gammelsalta sei, lutfisk, grillet tørrfisk..... Ble sulten nå..

Åssi sa for siden:

Et av problemene er at det er veldig vanskelig å finne typisk norskt kjøtt i Paris, som viltkjøtt og tilogmed vanlig laks som ikke er røkelaks. Evt kan jeg jo lage kjøttkaker med kålstuing..

Kanutten sa for siden:

Kålruletter! Det er knallgodt!

annex sa for siden:

Ja, hvorfor ikke kjøttkaker eller kålruletter!!!
Det må jo være supert, og lett å lage til mange.

Dessuten kunne du jo lage noen små forretter/sideretter med andre smaksprøver? Med røkelaks f eks

Kanutten sa for siden:

Og eggerøre. : ja: Brunost (til gjestene).

Åssi sa for siden:

Brunost er nok det siste jeg får tak i :(

Kanutten sa for siden:

Be noen sende deg en pakke ferdig oppskåret brunost. Vi sender det titt og ofte til England.

senka sa for siden:

Fårikål ;)

Furine sa for siden:

Har ikkje sjømannskyrkja vanlegvis eit lite lager av norske ting til salgs? Det kan kanskje vere ein ide å kontakte dei og spørje? +33 (0)1 30 15 07 29 eller [email][email protected][/email]

siljesfremgang sa for siden:

Laks er jo veldig norsk... Eller fårikål som mangen har foreslått her, og ja, rømme grøt... Eller torsk, eller kjøttkaker... Eller raspeballer (men de er vel ikke så lavkarbo)

teleslynga sa for siden:

Typisk norsk er jo lang frokost eller kveldsmatkonseptet. Som middag ville jeg gått for noe av vilt eller lam, lammesteik er jo typisk norsk søndagsmiddag.

index sa for siden:

Smalahåve:D

Kanutten sa for siden:

Slurpe fettet fra lettsaltet blåkveitehau eller auorshau. :D
Serveres med brokkoli, bacon og løkfett. :sikle:

surfeline sa for siden:

Fersk kjøtt og suppe - det får du tak i overalt og kan gjøres lavkarbo :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.